Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223427 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edwin

Citaat van: Joep op wo 23 jan 2013 - 22:13
>:( slaat dit op  >:(

Wat denk je? De pluim reikt niet eens zo ver dus er valt toch weinig over te zeggen wat er dan voor weer zal zijn... ;) was maar een grapje :Pde winter gaat voor minimaal een week toch aardig het veld ruimen zo te zien. Dat is niet negatief maar realistisch en ik zie het zelf ook liever niet want heb echt een hekel aan dat saaie grijze en depressieve weer wat er dan gaat komen. Nouja, zoals ik al zei was het meer grappig bedoeld. Morgen kan het aan het eind van de eerste week van februari mischien wel 16 graden worden volgens de kaarten
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op wo 23 jan 2013 - 22:36
Wat denk je? De pluim reikt niet eens zo ver dus er valt toch weinig over te zeggen wat er dan voor weer zal zijn... ;) was maar een grapje :Pde winter gaat voor minimaal een week toch aardig het veld ruimen zo te zien. Dat is niet negatief maar realistisch en ik zie het zelf ook liever niet want heb echt een hekel aan dat saaie grijze en depressieve weer wat er dan gaat komen.

Klopt, maar trends kan je wel uit de kaarten halen, zo melde ik eind oktober ook al dat we pas winter kregen in tweede week van januari. Dit stond ook niet op de pluimen en zo handel ik al enkele jaren. Trends kijken aan de hand van een aantal kaarten op lange termijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Vollop zomer in m'n lichaam, 39.8°c koortst..

Terug ontopic:

Sneeuw in België?


gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op wo 23 jan 2013 - 22:38
Vollop zomer in m'n lichaam, 39.8°c koortst..

Terug ontopic:

Sneeuw in België?


Welke trekrichting hebben die?

Ooh laatmaar :) zie het al, zal niet verder komen ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: jorentje1997 op wo 23 jan 2013 - 22:38
Vollop zomer in m'n lichaam, 39.8°c koortst..

Terug ontopic:

Sneeuw in België?



Ja zat ik ook al naar te kijken, hier geeft radar lichte/motsneeuw aan. Van de week was het tropisch bij mij 40.4
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 jan 2013 - 22:38
Klopt, maar trends kan je wel uit de kaarten halen, zo melde ik eind oktober ook al dat we pas winter kregen in tweede week van januari. Dit stond ook niet op de pluimen en zo handel ik al enkele jaren. Trends kijken aan de hand van een aantal kaarten op lange termijn

Ik hoop met je mee, al hoop ik dat het dan wel dag en nacht onder nul blijft en dat 3 weken aan zal houden waarna het 1 maart lente mag worden :)
Never Stop Exploring

Kiwitwins

Kom op Jan, het is maar net hoe we het willen zien toch!!!. Als er dooi is dan is het altijd LT en als we nog een sprankje winter zien over 2 weken dan is dat direct reden tot jubelstemming. En dan is een antwoord wat waarschijnlijk met een humoristische armslag wordt gegeven(want zo zag ik het) direct zinloos en dom... Jammer vind ik dat...
Het is maar dat je het weet.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 jan 2013 - 22:40
Ja zat ik ook al naar te kijken, hier geeft radar lichte/motsneeuw aan. Van de week was het tropisch bij mij 40.4

Nu al wat beter?

Sterkte jorentje en jan alvast ;) ..

Khoop echt dat we nog een vorstperiode krijgen ergens in februari.  Hopelijk word er een trend gezet op dat van einde 1ste week feb ;)

Edwin

ik denk dat als het 3 dagen langer zou hebben geduurd met deze vorst in het noorden je wel is een tochtje langs 11 steden had kunnen schaatsen. Al geef ik er zelf niet zoveel om en zie ik liever een halve meter sneeuw vallen :P
Never Stop Exploring

Arend

Sneeuwpluimpje voor het weekend (het kan nu nog). Oost.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Citaat van: Kiwitwins op wo 23 jan 2013 - 22:42
Kom op Jan, het is maar net hoe we het willen zien toch!!!. Als er dooi is dan is het altijd LT en als we nog een sprankje winter zien over 2 weken dan is dat direct reden tot jubelstemming. En dan is een antwoord wat waarschijnlijk met een humoristische armslag wordt gegeven(want zo zag ik het) direct zinloos en dom... Jammer vind ik dat...

Vreemd dat je mensen niet hoort toen het bekend werd gemaakt, ook Johann heeft hier van de week nog wat over geschreven en daar hoor je ook niets van....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Misschien dit weekend een dooi-inval en volgend weekend een winter-inval :)
Zo onrealistisch zou het nog niet eens zijn naar de pluim kijken want, woensdag zullen waarschijnlijk de hoogste temp. in Nederland gehaald worden en daarna weer zeer licht dalend, wie weet, wie weet wat de winter nog allemaal in petto heeft.
Maar ECMWF is wel duidelijk gemiddeld warmer dan vorige pluim.
GFS en ECMWF redelijk belangrijke verschillen tussen ik ga nu uit van de pluim voor het Noord-Oosten.
Zo laat GFS zondag nog een vorstdag en is er volgens ECMWF al wat dooi.
Maandag en dinsdag GFS zeer lichte dooi misschien nog niet eens +1 op maandag en dinsdag +2 (nachten rond het vriespunt)
Daarentegen laat ECMWF op maandag de temp. tot +3 stijgen en dinsdag rond +5.
Vervolgens laat GFS 30 januari t/m 7 februari de middagtemp. onder de 5 graden en ECMWF erboven.
Hierbij in het hoofd spreiding bij GFS op middenlange termijn groot! ECMWF zekerder en gaat voor dooi op vb 30 januarie
Bovenste afbeelding is van ECMWF en dus de onderste van GFS.


ron12

effe off topic nijmegen van -8 naar plus 22 graden en dat in een week maar dan in de vshttp://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/111x93404/nijmegen.html ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kiwitwins

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 jan 2013 - 22:46
Vreemd dat je mensen niet hoort toen het bekend werd gemaakt, ook Johann heeft hier van de week nog wat over geschreven en daar hoor je ook niets van....

Daar gaat het niet om. Het ging er mij om dat er schijnbaar geen humor mag...
Ik heb zelf ook begin december gezegd (al heb ik er helaas geen audio opnamen van als bewijs) dat de winter eind januari begin februari zou komen. Goed ik zat er iets naast. Misschien heb ik de 2e golf wel gezien...
Maar zeggen jullie zelf niet altijd dat de kaarten nog altijd kunnen veranderen?

Het is maar dat je het weet.

gilleeesss

Citaat van: Kiwitwins op wo 23 jan 2013 - 22:59
Daar gaat het niet om. Het ging er mij om dat er schijnbaar geen humor mag...
Ik heb zelf ook begin december gezegd (al heb ik er helaas geen audio opnamen van als bewijs) dat de winter eind januari begin februari zou komen. Goed ik zat er iets naast. Misschien heb ik de 2e golf wel gezien...
Maar zeggen jullie zelf niet altijd dat de kaarten nog altijd kunnen veranderen?

Kaarten veranderen zoiezo elke run ;) .. Dooi komt er. Maar of de winter nog eens invalt kan niemand raden denkik.. En zoja als hij invalt. Wanneer ook nog niet. Maar zoiezo zijn er bezig met een trent te zoeken naar eventuele winterprik.. Zoals jan zei.. Er zijn kansen eind 1ste week feb. (let er wel goed op, kansen van sommige modellen = geen garantie op waarheid)

Kiwitwins

Maar nu weer ontopic: Het was hier volgens mij ergens rond de -5,5. Maar de bewolking begint langzaam binnen te trekken of dikker te worden en het is nu -4,6.
Het is maar dat je het weet.

bliksems

Citaat van: Kiwitwins op wo 23 jan 2013 - 22:59
Daar gaat het niet om. Het ging er mij om dat er schijnbaar geen humor mag...
ja dat mag wel,maar dan moet het wel GOEIE humor zijn.
als men nou gewoon mijn kant op gaat qua humor,dan weet je dat je goed zit en dan krijg je ook geen geirriteerde reacties.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

Citaat van: ron12 op wo 23 jan 2013 - 22:52
effe off topic nijmegen van -8 naar plus 22 graden en dat in een week maar dan in de vshttp://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/111x93404/nijmegen.html ;D
en het staat er gewoon ECHT op weer.nl dat het 22 graden "word".
kijk,DAT is nou humor.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

gilleeesss

Citaat van: bliksems op wo 23 jan 2013 - 23:09
en het staat er gewoon ECHT op weer.nl dat het 22 graden "word".
kijk,DAT is nou humor.

Nijmegen in de VS

Maar vind het nog altijd raar ook xD

ron12

In nijmegen loopt de temperatuur ook op naar nu -3.8 was aan het begin van avond een stuk lager -4.7 :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal