Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223459 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

Dat er dooi gaat komen is nu toch wel heel zeker :( Helaas. Maar die depressies die de kaarten tonen zijn absoluut niet rendabel te noemen. Een kerndruk van 925 hPa, alsjeblieft zeg, dat stormt West Europa van de kaart. Dat zijn orkaan toestanden! In het nieuwe klimaat is alles mogelijk hoor :P Maar dit is belachelijk.

winter

Snap niet hoe het komt dat het hoge drukgebied zomaar in het weekend wordt weggedrukt door het lagedrukgebied uitleg please?

just0408

Citaat van: arjanbruggink op ma 21 jan 2013 - 21:23
Eeeuh, je vergeet Drenthe nog haha.

Maar hoofdzakelijk krijgt Groningen vaak het meeste sneeuw. Ik heb dat keer op keer mogen aanschouwen.
Maakt niet uit hoor. Ik gun het ze van harte (not...). Maar ik zeg alleen, gasten ... het is gewoon een fakking feit.
Ik ben ook niet van steen.

Ramon Oost


jones

Wel een serieuze dooi-aanval, al meteen richting de 10°C  :o

vdweste

Citaat van: Ramon Oost op ma 21 jan 2013 - 21:43
Nieuwe pluim, ECMWF12

Volgende week woensdag 10 graden?

Wat hebben we in godsnaam aan gemiddelde temperaturen voor de tijd van het jaar als we werkelijk nóóit 'normale' temperaturen hebben. Van 10 graden naar ijsdagen en daarna in 2 dagen weer terug naar 10 graden. Apart. :)

Weerfreak 1337

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 21:40
Snap niet hoe het komt dat het hoge drukgebied zomaar in het weekend wordt weggedrukt door het lagedrukgebied uitleg please?

Als je nou eens leest wat Johann allemaal schrijft over de ontwikkelingen. Maargoed even kort: er word zeer koude lucht de Atlantische Oceaan opgestort, dit activeert een hoge en sterke depressieactiviteit waardoor (tijdelijk) een sterke westdrift (WC) kan ontstaan. Dan word een hoog met een druk van 1020hPa, een zwak hogedrukgebied dus, wel weggeblazen. Vooral als er een laag met als kerndruk 925hPa met zijn volle adem Europa naar de knoppen blaast. :P

Citaat van: Weatherboy op ma 21 jan 2013 - 21:39
Dat er dooi gaat komen is nu toch wel heel zeker :( Helaas. Maar die depressies die de kaarten tonen zijn absoluut niet rendabel te noemen. Een kerndruk van 925 hPa, alsjeblieft zeg, dat stormt West Europa van de kaart. Dat zijn orkaan toestanden! In het nieuwe klimaat is alles mogelijk hoor :P Maar dit is belachelijk.

Mis ik iets? Nieuw klimaat? :P
Leg uit! :P

Citaat van: vdweste op ma 21 jan 2013 - 21:45
Volgende week woensdag 10 graden?

Wat hebben we in godsnaam aan gemiddelde temperaturen voor de tijd van het jaar als we werkelijk nóóit 'normale' temperaturen hebben. Van 10 graden naar ijsdagen en daarna in 2 dagen weer terug naar 10 graden. Apart. :)

Het gemiddelde zit dus netjes tussen die twee in :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

stratocumulus

 :o zo, zeg, de WC laat er geen gras over groeien, zuiden tot zuidwestenwind blaast de vorst echt wel terug de grot van de Russische beer in!

arjanbruggink

Citaat van: just0408 op ma 21 jan 2013 - 21:40
Maar hoofdzakelijk krijgt Groningen vaak het meeste sneeuw. Ik heb dat keer op keer mogen aanschouwen.
Mwoah, jullie hebben dan misschien meer zonuren. Verschil moet er zijn hè. Gaan roepen dat de één meer krijgt dan de ander, het is gewoon een kwestie waar je je bij neer moet leggen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

jorentje1997

Het sneeuwkaartje is bijgewerkt, klopt het niet reageer dan even via het reactieformulier op de blog. http://weerbenelux.blogspot.be/p/actuele-sneeuwhoogte.html

Toch nog wat sneeuw opkomst voor België? Al zijn het maar minimale hoeveelheden... http://www.weerdirect.nl/radar.htm

just0408

Citaat van: jorentje1997 op ma 21 jan 2013 - 21:50
Het sneeuwkaartje is bijgewerkt, klopt het niet reageer dan even via het reactieformulier op de blog. http://weerbenelux.blogspot.be/p/actuele-sneeuwhoogte.html

Toch nog wat sneeuw opkomst voor België? Al zijn het maar minimale hoeveelheden... http://www.weerdirect.nl/radar.htm

Ik heb het even uitgezocht. Het klopt zo exact! Op de centimeter nauwkeurig. ;D
Ik ben ook niet van steen.

Stephanie

Hmmm als het dan toch meteen zo hard gaat dooien, laat dan de lente maar beginnen 8)

just0408

Citaat van: Stephanie op ma 21 jan 2013 - 21:53
Hmmm als het dan toch meteen zo hard gaat dooien, laat dan de lente maar beginnen 8)

Of de zomer, lekker in de Noordzee duiken! Heerlijk tussen de vos- en haringhaaien zwemmen.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 21:55
Kom op zeg mensen....

Oke, ik zal wat minder flauw zijn. Het slaat werkelijk nergens op wat ik zeg. Vergeef mij.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

klimascepie

Leuk geval lekker diep lekker actie. Zullen de komende tijd de boel in de gaten moeten houden.
Ergens zit er iets raar. Word er wat over het hoofd gezien? 1 februari word en leuke datum om naar te kijken voor de toekomst.

Ik ga in dit geval voor Piers Corbyn die zat er toch al goed bij en hij heeft het er over dat er wat anders gebeurt dan word gezien. 
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

zwoof


just0408

Dessalniettemin kijk ik er wel degelijk naar uit om in de Noordzee te duiken als het water weer op temperatuur is. Alleen ben ik erachter gekomen dat er wel degelijk haaien (haring-, vos-, reuze-, grond-, doorn-, gladde, groenlandse, ruwe en hondshaaien) zwemmen aldaar, en dat vind ik toch wel iets minder fraai. Ook de blauwe haai en de tijgerhaai verschijnen sporadisch in de Noordzee en ook is zelfs de grote witte haai inmiddels gespot.

But that's a whole other video  ;)
Ik ben ook niet van steen.

winter

Lijkt wel dat de kou probeert terug te keren na de dooi-inval.

Reutel

Citaat van: stratocumulus op ma 21 jan 2013 - 21:36

OMG! Armageddon! Ehhh, die zou idd onder ons door moeten gaan, maar ik denk dat ie gewoon door de voordeur Skandinavie in gaat vliegen, tsjonge, die kerndruk zou niet misstaan in een tropische cycloon!

Ging hij maar door de voordeur Scandinavië in, dan kregen wij sneeuw tot de dakgoot ;D

Powered by EzPortal