Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223461 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Volgende week weer lekker depressief weer, net wat ik nodig had  >:( Ik denk zelf nog dat de winter aan gaat houden, aangezien we nog niet eens weten hoe koud het weleens kan worden door de sneeuw, en als we dan dooi krijgen het liefst dan met een sneeuwdump ook al heb je er niets aan.

Richard

Wat ik dan niet snap is dat we wel allemaal 1 week van te voren al zo zeker wisten dat het winter zou worden ;)
Toen de verwachtingen positief waren rekende iedereen zich 1 week van te voren al rijk.
Nu is het ook over 1 week, zijn de kaarten minder en 'is het allemaal LT kan nog vaak genoeg veranderen'
Lijkt me niet, staat toch al een tijdje stevig in de kaarten. ;)

PatrickM

Pluim geeft wel een langzaam dalende trend als het begint te dooien.. :P Maarja, we kijken weer te ver vooruit. Eerst nog even van deze week genieten, hopelijk wordt het ijs geveegd en kan iedereen die wil zaterdag wellicht nog schaatsen. ;)

Romigo

Dooi in het zuidelijk deel van Nederland... :-\

Fren

Van mij mag het nog wel een weekje of drie zo doorgaan. 
Als de dooi daadwerkelijk ingezet hoop ik dat de winter in februari gewoon weer terug komt.
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

just0408

Citaat van: Romigo op ma 21 jan 2013 - 13:42
Dooi in het zuidelijk deel van Nederland... :-\

Je kan het ook positief zien en zeggen: Vorst in het noordelijk deel van Nederland! :D
Ik ben ook niet van steen.

zwoof

Citaat van: just0408 op ma 21 jan 2013 - 13:43
Je kan het ook positief zien en zeggen: Vorst in het noordelijk deel van Nederland! :D

Positief blijven idd. Vorst in de meerderheid  8)

Bacci

Citaat van: PatrickM op ma 21 jan 2013 - 13:41
Pluim geeft wel een langzaam dalende trend als het begint te dooien.. :P Maarja, we kijken weer te ver vooruit. Eerst nog even van deze week genieten, hopelijk wordt het ijs geveegd en kan iedereen die wil zaterdag wellicht nog schaatsen. ;)

Ja wie weet is het maar een dipje  ;D

André

Als het dooid mag het dan gedaan zijn ook met de winter , een troost , oplichtmis (2 februari ) valt de sneeuw op een warme steen .
Demeulemeester André

matroesjka-world

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 13:22
Mooie weerspreuken misschien herken we er een waarvan nu sprake is?
http://www.meteo-maarssen.nl/wsp_seizoenen.html


Staat er ook iets bij over een teek bij een huisdier vinden? dat dat iets betekent ofzo?
Vanochtend een teek bij 1 van de honden gevonden, afgelopen vrijdag of zaterdag in het bos opgelopen.
Die beesten worden ook steeds sterker zeg..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

grizzrh

Citaat van: just0408 op ma 21 jan 2013 - 13:43
Je kan het ook positief zien en zeggen: Vorst in het noordelijk deel van Nederland! :D

Ja zo kan ik het ook doen :P positief blijven, wat een t**ing weer! :P
Alles is al rustig weg aant smelten, pap troep is het nu


"Het Rode Kruis adviseert weggebruikers een noodpakketje mee te nemen."

Leuk hoe er gedaan wordt alsof er meters sneeuw gevallen zijn en -50 vriest :P hahah
Doenrade, Limburg

just0408

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 13:47
Ja zo kan ik het ook doen :P positief blijven, wat een t**ing weer! :P
Alles is al rustig weg aant smelten, pap troep is het nu


"Het Rode Kruis adviseert weggebruikers een noodpakketje mee te nemen."

Leuk hoe er gedaan wordt alsof er meters sneeuw gevallen zijn en -50 vriest :P hahah

Positief zien! Pap is altijd nog beter als poep!
Ik ben ook niet van steen.

Kleesu

Jan, ik zie je zeggen dat je er zo naast zat, maar dat vind ik toch overdreven.
Natuurlijk zijn er afwijkingen van wat je aangaf als verwachting maar dat kan haast niet anders met zoiets veranderlijks als het weer.
Hier in Gouda liggen denk ik zo'n vijf nieuwe centimeters maar het is erg compacte sneeuw dus het is wat ingezakt denk ik. Zal wel gevallen zijn als 7 cm schat ik. (Ik meet niet)
Toen iedereen dacht dat er alleen in het noorden nog sneeuw zou vallen zei je in kleine lettertjes dat je in het hele land nog wel sneeuw verwachtte en dat is in Gouda in ieder geval mooi uitgekomen ook al was het motsneeuw. Wel zeker nog twee centimeter bij elkaar nadat je dat zei.
Nu gaan we zien of de laatste van de drie golven (die je ook verwachtte) als sneeuw valt hier of als ijzel.
We gaan het zien.
Dank voor een geweldig forum. Ben gevolgd vanuit de vorige site die jij grootgemaakt hebt (met Johann)
Ik zie het hier ook helemaal goed blijven gaan.
1194 leden nu, op naar 1250.
Dank ook aan Johann. Wie uitleg zoekt over een weerterm: https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/
Dit moest me toch even van het hart.


grizzrh

ik hoorde ook iemand gisteren roepen dat met dooi er grote kans op sneeuw is... nouja daar hebben we niets aan he als t meteen weg dooit :P
Doenrade, Limburg

GHkstra


Joep

Het sneeuwt hier hier al een paar uur, is niet op radar te zien, is wel lichte sneeuw maar toch :)

Roland

Citaat van: WinschoterWeer op ma 21 jan 2013 - 13:55
http://nos.nl/artikel/464407-hoop-op-elfstedentocht-vervlogen.html    ??  Logisch ??
Hoeven we de Berenburg ook niet meer te bewaren. Gooi hem vanmiddag nog in de ijskast.  :P

Kom mensen, laten we nu niet doen alsof de Elfstedentocht op het punt stond om uitgeroepen te worden. Wat willen we nu eigenlijk? Een balletje van Van Persie in de kruising en we worden meteen wereldkampioen, twee stralen zon en De Telegraaf voorziet al een hittegolf, 3 cm ijs en de de ijsmeesters zijn niet meer uit de media weg te slaan.  :-\

Laten we gewoon genieten van wat er nu gebeurt: een leuke lange periode van winterweer, veel ijsdagen, desondanks - tot nu toe - niet al te stevige vorst - en af en toe een leuk sneeuwfront. Het is bovendien pas 21 januari. En: het sneeuwt alweer hier. Zet verder geen zoden aan de dijk, maar ziet er altijd weer leuk uit! En dan midden van de week de opklaringen en voor 'De Grote Dooi' (moet het nog zien of het echt stevig gaat dooien) arriveert nog een paar heerlijke dagen met strenge vorst.  :)

Remcoz

de sneeuwkansen van de 26 27 en 28e komen in wel meer karten terug.,.. ben benieuwd! heeft iemand trouwens een goeie link van de nieewste GFS runs op wetteronline want ik kan hem niet vinden :S alvast bedankt

WinschoterWeer

Citaat van: Roland op ma 21 jan 2013 - 14:07
Hoeven we de Berenburg ook niet meer te bewaren. Gooi hem vanmiddag nog in de ijskast.  :P

Kom mensen, laten we nu niet doen alsof de Elfstedentocht op het punt stond om uitgeroepen te worden. Wat willen we nu eigenlijk? Een balletje van Van Persie in de kruising en we worden meteen wereldkampioen, twee stralen zon en De Telegraaf voorziet al een hittegolf, 3 cm ijs en de de ijsmeesters zijn niet meer uit de media weg te slaan.  :-\

Laten we gewoon genieten van wat er nu gebeurt: een leuke lange periode van winterweer, veel ijsdagen, desondanks - tot nu toe - niet al te stevige vorst - en af en toe een leuk sneeuwfront. Het is bovendien pas 21 januari. En: het sneeuwt alweer hier. Zet verder geen zoden aan de dijk, maar ziet er altijd weer leuk uit! En dan midden van de week de opklaringen en voor 'De Grote Dooi' (moet het nog zien of het echt stevig gaat dooien) arriveert nog een paar heerlijke dagen met strenge vorst.  :)
Inderdaad, het was nog redelijk ver van mijn bed, maar de media begonnen al weer aan de mouwen van de Friezen te trekken....vermoeiend! Daarom postte ik de link ook...  ;) Berenburg hier al half leeg!  8)

Powered by EzPortal