Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223418 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 22:56
Ja, 'als'... maar dat is nog geen tegenargument. ;) We gaan het zien, ik ben benieuwd naar de scenario's.

in hun eigen tekst schrijven zo gewoon dat het niet zeker is ;)

Marsel

Vanuit België trekken op dit moment weer enkele gebieden met lichte tot matige sneeuwval Nederland binnen.
Hier, te Woensdrecht, weer even matige sneeuwval zojuist. De gehele zone activeert halverwege de nacht over het midden en noorden, zoals eerder aangegeven door oa Jan, om vervolgens bijzonder traag verder naar het noorden te trekken.
Voor het zuiden betekend het dus dat de neerslag van de komende uren voorlopig even de laatste zal zijn. Pas later op maandag vanuit het zuiden wellicht weer wat gevlok, veel mag dat echter niet zijn.

Kiwitwins

Sneeuwgebied zal volgens mij net langs( Z) Limburg schampen en wat meer richting Brabant, Gelderland, Nederland inkomen. De rest wat erachter hangt zal misschien wel nog een stukje Limb meenemen. Ben benieuwd... Het was in ieder geval weer een fijne dag... En ik ga er objectief en absoluut niet negatief, wel van uit dat de dooi rond de 27e zal komen. Het staat nu te lang op de kaarten en niet iedere run is een warme uitbijter, prullenbakrun of weet ik veel... Wat er in febr gaat gebeuren zien we dan wel weer.
Het is maar dat je het weet.

NitroGenetics

Citeer
Kijk als dit a.s weekend zo op de kaarten ligt wie zegt dan dat de dooi inzet........ ja een dooi-liefhebber maar toch eens wat dieper in de materie.....

(plaatje)
dooi begint na deze kaart pas echt, hoewel ik het vrij onzeker blijf vinden gaan veel pluimen to toch voor het warmere senario uit
echt een stuk warmer wordt het niet, overdag gemiddeld +2/+3 graden en de nachten zullen waarschijnlijk nog onder 0 uitkomen. dus opzich is dat nog geen ranpensenario wat betreft voor het ijs. het zal dan wel zo moeten zijn dat de winter terug moet keren

laten we hopen dat ik het fout heb ;)

SuperGrover

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 22:59
Daar zijn in het verleden wel vaker discussies over gevoerd. Het plaatje hieronder geeft de definities van het KNMI.

het was ook als grapje bedoeld  ;)

bliksems

Citaat van: matroesjka-world op zo 20 jan 2013 - 23:03

Ben ik het mee eens, ik hou wel van jou soort van humor !!  ;D ;D
hey,maar dit is pas het topje van de ijsberg he;)
of van de sneeuwduin,as you like.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Ramon Oost

Nieuwe Hirlam binnen, dadelijk animatie op het forum ;)

marco-groningen


sandra-zwolle

Ben benieuwd naar onze vriend Hirlam  :D

Ramon Oost

Nieuwe Hirlam animatie, komt mooi overeen met huidige situatie.


sandra-zwolle


Weerfreak 1337

Er begint wat te "ploffen" in België

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html

Kijk de laatste beelden, ineens flinke activatie te zien.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

PatrickM

Ziet er slecht uit! Morgen ochtend dus (wellicht) wakker worden met hetzelfde laagje sneeuw ipv de verwachte cm´s  :(

Chase-Stormer

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 23:12
Nieuwe Hirlam animatie, komt mooi overeen met huidige situatie.
knIp

Oeh die ziet er lekker uit, zijn we dan eindelijk aan de beurt ?  ;D

snow!

voor hier is de hirlam minder geworden :(

dondertje127

Nou, die temperatuurpluimen snap ik niet wat daar zo posotief aan is. Die dooi lijkt nog eerder te komen dan eerst werd verwacht.

Ik zag eerder betere temp. pluimen. Daar hoop ik maar op.

Joep

Animatie klopt voor vanavond in ieder geval niet,
Dan zou het de hele avond gesneeuwd hebben in het westen.
Hoop dat later vanacht dat het wel klopt  :D

matroesjka-world

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 23:06
Nieuwe Hirlam binnen, dadelijk animatie op het forum ;)


Even een vraagje hoor, misschien domme vraag, maar mij is altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan, maar: die tijd voor UTC is dat de huidige tijd, of moet ik daar nog een uur vanaf trekken of bij op tellen?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

bliksems

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 23:12
Nieuwe Hirlam animatie, komt mooi overeen met huidige situatie.
ja,maar dan zou het hier nu moeten sneeuwen en dat doet het niet.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

matroesjka-world

Citaat van: bliksems op zo 20 jan 2013 - 23:17
ja,maar dan zou het hier nu moeten sneeuwen en dat doet het niet.


vandaar mijn vraag, zie hierboven jou..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal