Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387696 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: Floris op di 15 jan 2013 - 16:58
KNMI heeft zojuist code geel weer uitgebreid. Bizar. Net stond alles nog in het groen behalve Overijssel.
Nu meeste delen weer geel.

Zie www.niederschlagradar.de

Zeker foutje, ik schrok al  ;D

bliksems

Citaat van: Joep op di 15 jan 2013 - 16:55
Sneeuwhoogtes vanmorgen rond 10.00 uur
"de tocht" lijkt wel voorbestemd deze winter als je dat zo ziet...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

ErikvA

Citaat van: Rayonhoofd op di 15 jan 2013 - 16:54
Zou Jan nog leven................. ?

Ben wel toe aan de verwachtingen voor na het weekend. Ik denk voor Jan ook wel interessant, dan is-ie immers weer terug in NL ?


Inderdaad, erg nieuwsgierig naar de verwachting van Jan of Johann. Erg leuk om te lezen hoe blij iedereen is met sneeuw, maar de topic werd er niet echt overzichtelijker van. Ben vooral iemand die mee leest en nog niet al teveel kennis heeft. Verwachtingen van andere mensen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Weatherman

Zo het knmi laat het tot morgen 06.00 door sneeuwen zeg,
Alles is dus vandaag veel hoger uitgevallen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

pietjelol

ja ik vraag me dat ook eigenlijk af is er nog kans op die buien waar knmi het over had

Eric

GEEN SNEEUW IN GROTE DELEN VAN ZUID-LIMBURG MAAR WEL NEERSLAG OP DE RADAR
De afgelopen nacht was op de neerslagradar te zien dat er ook boven Zuid-Limburg neerslag viel. Er was echter een droge luchtlaag boven de grond aanwezig van (ruim) 1 kilometer dikte. De droge lucht werd met een stevige zuidelijke wind aangevoerd. Doordat de lucht ook nog eens moest dalen achter de Eifel en Ardennen, was de lucht het droogst boven Zuid-Limburg. Hierdoor is de sneeuw die boven deze dikke luchtlaag uit de bewolking viel volgens Meteo Limburg vervluchtigd waardoor grote delen van Zuid-Limburg niet met sneeuw werden bedekt. In Noord-Limburg was de droge luchtlaag minder dik en werd snel opgeruimd waardoor daar nu de meeste sneeuw ligt. Ook in Midden-Limburg ligt sneeuw en ook in oa in delen van gemeente Onderbanken in Zuid-Limburg.
Bron: L1

DSDLimburg

Het eersten laagje sneeuw begint dan ook hier te ontstaan, nu ongeveer een halve cm. :) het begint nu ook steeds wat meer te sneeuwen en het is momenteel hier -1,7 graden
seizoen 2018/2019

GHkstra

Citaat van: pietjelol op di 15 jan 2013 - 17:06
ja ik vraag me dat ook eigenlijk af is er nog kans op die buien waar knmi het over had

Vanaf vanavond vooral in de kop van Noord-Holland een enkele sneeuwbui. Er kunnen enkele centimeters vallen.
Bron: KNMI

Brisk

Citaat van: DSDLimurg op di 15 jan 2013 - 17:11
Het eersten laagje sneeuw begint dan ook hier te ontstaan, nu ongeveer een halve cm. :) het begint nu ook steeds wat meer te sneeuwen en het is momenteel hier -1,7 graden

Zet even je woonplaats in je profiel bij persoonlijke tekst, dan weten wij ook waar hier is....
Let is snow, let it snow, let it snow!

Der Rudi

Citaat van: Eric op di 15 jan 2013 - 17:11
GEEN SNEEUW IN GROTE DELEN VAN ZUID-LIMBURG MAAR WEL NEERSLAG OP DE RADAR
De afgelopen nacht was op de neerslagradar te zien dat er ook boven Zuid-Limburg neerslag viel. Er was echter een droge luchtlaag boven de grond aanwezig van (ruim) 1 kilometer dikte. De droge lucht werd met een stevige zuidelijke wind aangevoerd. Doordat de lucht ook nog eens moest dalen achter de Eifel en Ardennen, was de lucht het droogst boven Zuid-Limburg. Hierdoor is de sneeuw die boven deze dikke luchtlaag uit de bewolking viel volgens Meteo Limburg vervluchtigd waardoor grote delen van Zuid-Limburg niet met sneeuw werden bedekt. In Noord-Limburg was de droge luchtlaag minder dik en werd snel opgeruimd waardoor daar nu de meeste sneeuw ligt. Ook in Midden-Limburg ligt sneeuw en ook in oa in delen van gemeente Onderbanken in Zuid-Limburg.
Bron: L1

Gerard Ekdom werd al aangehaald : 'Ik zeg, afgraven die Eiffel en Ardennen! ;D'

36 Muffins verder en er ligt zowaar bijna een hele cm sneeuw. ::)

Aktiviteit gaat er  overigens langzaam uit volgens Buienradar, ik zie het niet veel meer worden hier
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

just0408

Nu, we moeten nog maar eens gaan afwachten wat die buien boven de wadden (die er aan schijnen zitten te komen) gaan opleveren voor Noordholland. Zelfs al valt er geen ene flikker, dan nog zal het me aan mijn reet roesten. Maar dat terzijde. Ruud Ter Wijde.
Ik ben ook niet van steen.

JPP78

daar komen de buien / cb's ? kijken hoe ver ze komen.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

gilleeesss

Nogwat in het oosten sneeuw enzo. Btw hier al redelijk gesmolten vind ik :( teveel naar m'n gdacht. maar goed, op gras is het allemaal gelijkg ebleven.. Op straat enzo ligt er ook nog wel enzo, alles nog mooooooooooooooi wit ;) en dat zeker tot zondag ;) ben echt benieuwd naar zondag enzo, hopelijk heeft johann eens tijd ofzo dat hij iets kan schrijven

Weatherboy

De nieuwe run van GFS is nu alweer erg goed. Maandag ook gewoon weer een ijsdag. Depressie invloed neemt sterk van en sterker hoog. Dit kan wel eens een hele lange winter worden op deze manier. :D

DSDLimburg

Citaat van: Brisk op di 15 jan 2013 - 17:14
Zet even je woonplaats in je profiel bij persoonlijke tekst, dan weten wij ook waar hier is....
Heb het er even bij gezet ;)
seizoen 2018/2019

Weatherman

Het knmi verwacht nog wel het een en ander voor hier tot morgen vroeg 6u.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

grizzrh

hier begint ook al een goede laagje te komen



Citaat van: DSDLimurg op di 15 jan 2013 - 17:21
Heb het er even bij gezet ;)

begint lekkur te grueje he :P
Doenrade, Limburg

jornonweer

gfs inderdaad netjes dooi alweer uitgesteld met 2 dagen beter nog, voor midden en zuiden, zaterdag,zondag en maandag lichte sneeuw mogelijk!
Danger is real, fear is a choice.

Bacci

Citaat van: Weatherboy op di 15 jan 2013 - 17:20
De nieuwe run van GFS is nu alweer erg goed. Maandag ook gewoon weer een ijsdag. Depressie invloed neemt sterk van en sterker hoog. Dit kan wel eens een hele lange winter worden op deze manier. :D

Inderdaad ziet er goed uit! zaterdag wel weer sneeuw

Powered by EzPortal