Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388012 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

Hoe hoog zal het sneeuwgebied komen denk je Jan?

TimKoster

Hier valt het vies tegen.. Bijna geen sneeuw te zien ondanks dat we al een behoorlijke tijd onder een sneeuwgebied liggen volgens de radars..

zwoof

Citaat van: TimKoster op ma 14 jan 2013 - 20:58
Hier valt het vies tegen.. Bijna geen sneeuw te zien ondanks dat we al een behoorlijke tijd onder een sneeuwgebied liggen volgens de radars..

Je komt zo nog onder het donkerroze gedeelte. Ik neem aan dat je dan volop sneeuw krijgt.

winter

Citaat van: Arend op ma 14 jan 2013 - 20:48
Lijkt er op dat er iets helemaal niet goed gaat bij de GFS pluim van Weerplaza (de control zegt genoeg). Als je de 850 hPa pluimen van wetterzentrale.de en meteociel.fr vergelijkt zijn ze identiek.

Vond het al vreemd dat iedereen zij dooi want ik keek op weerplaza ik dacht mooie gemiddelden gehele gemiddelde onder 0  in noorden zelfs -3 overdag en in de nacht matig tot strenge vorst!!!!

Bacci

Citaat van: TimKoster op ma 14 jan 2013 - 20:58
Hier valt het vies tegen.. Bijna geen sneeuw te zien ondanks dat we al een behoorlijke tijd onder een sneeuwgebied liggen volgens de radars..

Huh dat is wel heel raar....

Marcellang

Citaat van: Lucas op ma 14 jan 2013 - 20:46
Mijn inziens is het al een stuk noordelijker en oostelijker.
Wat denken we er van?
Ik dacht hetzelfde te zien  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997

Gaat er hier flink aan toe, ook wat stuifsneeuw met een stevig windje

TimKoster

Citaat van: Bacci op ma 14 jan 2013 - 21:01
Huh dat is wel heel raar....

18:30 heeft het heel even aardig gesneeuwd, nu alleen kleine brol die je niet bepaald ziet of voelt..

vdweste

Citaat van: winter op ma 14 jan 2013 - 21:01
Vond het al vreemd dat iedereen zij dooi want ik keek op weerplaza ik dacht mooie gemiddelden gehele gemiddelde onder 0  in noorden zelfs -3 overdag en in de nacht matig tot strenge vorst!!!!

Hij zegt dus dat de pluim op weerplaza niet klopt! Even goed lezen. :)
Pluim op weerplaza is een stuk kouder dan ie eigenljk zou moeten zijn gezien de 850Hpa temperaturen en de temperatuurpluim op meteociel.

Reutel

Citaat van: Bacci op ma 14 jan 2013 - 20:53
Inderdaad, minstens een uur eerder.

Wij zitten inmiddels ook onder het roze gedeelte, maar nog steeds geen sneeuw. Er is blijkbaar enige vertraging aanwezig.

Joep

Voor nog verder vooruit zijn er in de Uitvoer van vandaag toch wat nadrukkelijkere signalen voor verzachting tegen en vanaf komend weekend. Niet alleen tonen enige oper runs dergelijke signalen, dus opkomende zonalisering agv Atl lagedruk, maar ook in de pluimen is er voor die termijn enige verzachting zichtbaar. Er lijkt sprake van een meerderheid die voor een dergelijke verzachting te gaan, zonder een overgang naar écht zacht weer overigens (zo in de orde Tmax 0-+5C), en een minderheid die juist voor verdere verscherping van de kou gaat.  :( :(

De "dreiging" die ook al uit kaart 4 blijkt, gevolg van minder sterke Scandi hogedruk, door opkomende westelijke lagedruk, wordt op moment dat ik dit schrijf en de +120 uur kaart zie, echter later al weer afgebouwd.

En dat is toch een beetje het beeld van deze periode: hij is redelijk onopvallend binnen geslopen, situatie oogde/oogt allemaal heel fragiel, maar het valt allemaal wél telkens goed.

Daarom..............mvg, Ronald de Wildt


gilleeesss

Tis jammer dat het na 00uur hier al stopt, maar heb niet te klagen ;) echt leuk en zo mooi

Bacci

KNMI is hiervoor denk ik beter en veklaart waarom er op sommige plekken (nog) niets valt.


Weerextrem

mwah niet per se Bacci, het heeft meer met verdamping te maken....
moet nog gewoon vochtiger worden dan valt ie wel

weerinkatwijk

hier in katwijk ook net onder de sneeuw volgens de radar maar ook hier nog geen vlok gezien, althans de buien van vanmiddag hebben z'on 2-3 cm sneeuw gebracht. even een vraagje: omdat de sneeuw nu al noorderlijker is, komt deze nu ook noordelijker of is de sneeuw gewoon eerder als verwacht. alvast bedankt!

MamaAs

Ik wacht met smart op een uitleg van de pluimen van Johann of Jan! :D
Maar ik heb geduld hoor ;) Het is nog ver weg.

Hier dwarrelt er trouwens af en toe een verdwaald vlokje naar beneden. Met een beetje wind voelt het bijzonder koud aan. Het is nu -4.

Arend

Citaat van: winter op ma 14 jan 2013 - 21:01
Vond het al vreemd dat iedereen zij dooi want ik keek op weerplaza ik dacht mooie gemiddelden gehele gemiddelde onder 0  in noorden zelfs -3 overdag en in de nacht matig tot strenge vorst!!!!

Vanaf zondag dus inderdaad dooi als het aan de oper van GFS12 ligt (als je een account hebt op weer.nl kun je daar de individuele 2m temperatuur-kaartjes bekijken), maar even afwachten of dit echt zo gaat lopen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ed Deijkers

Ik denk dat we hier voorlopig, of zelfs helemaal geen sneeuw gaan krijgen, het vriest hier -3,2 gr. C
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

frankaloe

volgens de radar op buienradar,zitten we op de rand van het sneeuwfront.
voor wie wil lantaarnpaalstaren...gaat uw gang..staan dr genoeg  ;D ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Richard

Weet niet wat de radar hier telkens voor een bui aangeeft, maar is hier gewoon de hele avond al droog. Pissen hier morgen helaas alweer naast het potje (december ook al steeds net niet), hopen dat er wel wat moois tegenoverstaat in de vorm van de overijsselse merentocht (200km, nog nooit gereden), of natuurlijk dé tocht.

Zou tenslotte wel erg jammer zijn als er én geen sneeuw zou vallen én er geen een van die grote tochten zou kunnen worden geschaatst, helemaal aangezien ik van nature toch echt wel meer een sneeuwliefhebber ben.

Powered by EzPortal