Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387949 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

just0408

Citaat van: PatrickM op ma 14 jan 2013 - 16:24
Iemand een idee wat die grote sneeuwbui op de Noordzee gaat doen? De kustlijn volgen en sneeuw geven? Of sterft het gebied straks af oid?

Ik ga er wel vanuit dat die sneeuw gaat opleveren voor Heerhugowaard en Heiloo eigenlijk.
Ik ben ook niet van steen.

winter

Mooi om te zien als het neerslaggebied iets boven de zee ligt neemt het al snel sterk toe in intensiteit!!!!
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

bliksems

Citaat van: Weatherboy op ma 14 jan 2013 - 16:27
Trekt NO maar hoe verder boven land hoe meer ie uitsterft. Misschien een beetje nog voor hier, maar alleen als de bui het haalt dan ;)

mooi om te zien ook,dat dit keer elk vlokje blijft liggen op de straat.
dat was wel even anders begin december.
halve cm hier tot nu toe ongeveer.
en dat gebied komt ook straks over ons heen:)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

MarcS

Zo dan, Heerhugowaard valt nu ook een verdwaald vlokje ..... ben net weer thuis dus brand maar los met die bende!

JPP78

yesss! Eerste ijsdag van de winter hier tegen het IJsselmeer aan! max -0,8!
en nu alweer -3.2!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

PatrickM

GFS laat hem wel over trekken.
Sneeuwt hier nu een stukje harder als net.

Weatherboy

Citaat van: bliksems op ma 14 jan 2013 - 16:37
mooi om te zien ook,dat dit keer elk vlokje blijft liggen op de straat.
dat was wel even anders begin december.
halve cm hier tot nu toe ongeveer.
en dat gebied komt ook straks over ons heen:)

Alleen als ie niet uitsterft. Opzich ligt er daarachter ook nog een mooi gebiedje (andere radar) maar ik weet niet of ie het haalt. Al er 1 of 2 cm ligt ben ik al blij, als het maar een gesloten dek is. Hoe meer hoe beter uiteraard.

wesleylollol

Citaat van: Weatherboy op ma 14 jan 2013 - 16:42
Alleen als ie niet uitsterft. Opzich ligt er daarachter ook nog een mooi gebiedje (andere radar) maar ik weet niet of ie het haalt. Al er 1 of 2 cm ligt ben ik al blij, als het maar een gesloten dek is. Hoe meer hoe beter uiteraard.
daar komt zeker minimaal 2cm uit heb hem nu hier gehad er is nu 3 cm uitgevallen maar hij lost wat op je moet rekening houden op wat minder

bliksems

Citaat van: Weatherboy op ma 14 jan 2013 - 16:42
Alleen als ie niet uitsterft. Opzich ligt er daarachter ook nog een mooi gebiedje (andere radar) maar ik weet niet of ie het haalt. Al er 1 of 2 cm ligt ben ik al blij, als het maar een gesloten dek is. Hoe meer hoe beter uiteraard.

ja juist,zolang er maar een gesloten dek komt te liggen.
hebben we die alvast in ons zak zitten;)
ben benieuwd hoe dat gebied precies gaat koersen en hoeveel de intensiteit af gaat nemen.
zeker 1 cm word het.
en dan later The big one,ook zeer benieuwd daarmee met:hoeveel,hoelaat,intensiteit.
en dan vergelijken met de modellen.
...beetje jammer dat het nu al weer donker aan het worden is.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherman

Citaat van: bliksems op ma 14 jan 2013 - 16:51
en dan later The big one,ook zeer benieuwd daarmee met:hoeveel,hoelaat,intensiteit.
en dan vergelijken met de modellen.
Jep dat wordt spannend, in ieder geval hebben we een goeie ondergrond.
Sneeuwt nu best goed door.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

pietjelol

ook hier zou het al 10 tot 15 minuten moeten sneeuwen. Nog steeds kurkdroog bekend probleem -.-

MSB

Citeer
...beetje jammer dat het nu al weer donker aan het worden is.

dan kun je mooi lantaarnpaal staren
Lang leven de winter

Ries

Citaat van: matroesjka-world op ma 14 jan 2013 - 16:21
Ik ben jaloers  :( :-[ :-\ :'(
meer die dat zijn...  :-\ wij volgende keer weer aan de beurt!  ;)

PatrickM

Als ik meerdere weermodellen moet geloven komt het sneeuw toch echt niet ver vanavond. :-[
GFS ook niet.

MarcS

Linksom / rechtsom, ik wil morgen wakker worden in een witte wereld :-). Ik weet niet wie er verantwoordelijk is nu Jan en Johann er ff niet zijn, maar jullie zorgen er maar voor.  ;D ;D ;D ;D

MarcS

Hoor net dat Schiphol al wit is  8)

Chase-Stormer

Goedemiddag !

Eindelijk weer thuis :D ben sinds 5:30 onderweg geweest, helaas geen radio of internet tot mijn beschikking gehad vandaag.
Heb de laatste 20 pagina's doorgenomen en hieruit maak ik dat wij hier in het Noord-Westen toch geen sneeuw meer gaan krijgen vandaag ? kijk ik goed ? :P

gilleeesss

Volgens berekeningen krijgen jullie inderdaad niet echt iets, maar met sneeuw weet je nooit;

Coreupt.nl

Beuningen (GLD) nog steeds kurkdroog!! >:(
Homo sapiens non urinat in ventum!

wesleylollol

pijnacker (Z-H) motsneeuw na de bui 4,5 cm sneeuw net ff gemeten :)

Powered by EzPortal