Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388198 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey83

Ah, zeeland vanaf morgen ochtend 9 uur in de sneeuw en dat 24 uur lang :) dat is lekker!

Richard

Thanks voor de reacties :) (weet niet hoe ik er meerdere tegelijk moet quoteren)
Denk persoonlijk dat we in Friesland tot het weekend in ieder geval vorst moeten houden zonder sneeuw. Dan eventueel sneeuw kan wel, ijs is dan denk ik wel dik genoeg om te vegen?
En dan nog een weekje met in ieder geval matige vorst in de nachten.

Mja persoonlijke interpretatie, ben ook maar een leek etc ;)

MaikelNL


gilleeesss


aloa

Citaat van: Richard op zo 13 jan 2013 - 22:33
Maar is er voor de tocht eigenlijk niet veel strengere vorst nodig? 10 dagen overwegend lichte vorst is lang geen tocht lijkt mij?
Ik vraag me af waar dat vandaan komt. Met eerdere tochten hoorde je dat ook altijd. 4 nachten strenge vorst etc.. Dat er geen sneeuw valt is belangrijker, dan kom je ook zonder die strenge vorst wel aan genoeg centimeters ijs.

MamaAs

Geen sneeuw, is het beste scenario.
Net als nu, windstil en heldere hemel. Boel ligt zo dicht en die cm ers gaan hard hoor.
Als er dinsdag geen sneeuw komt, en de pluim 'komt uit'. Tsjah... De 28ste  ;)
En vegen heb ik, en vele met mij, vorig jaar gedaan en zal ik dit jaar ook zeker doen!

Cdtj3

Citaat van: MamaAs op zo 13 jan 2013 - 22:55
Geen sneeuw, is het beste scenario.
Net als nu, windstil en heldere hemel. Boel ligt zo dicht en die cm ers gaan hard hoor.
Als er dinsdag geen sneeuw komt, en de pluim 'komt uit'. Tsjah... De 28ste  ;)
En vegen heb ik, en vele met mij, vorig jaar gedaan en zal ik dit jaar ook zeker doen!

Desnoods kom ik ook vanuit almere helemaal naar jullie om te helpen :D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

aloa

Citaat van: MamaAs op zo 13 jan 2013 - 22:55
Geen sneeuw, is het beste scenario.
Net als nu, windstil en heldere hemel. Boel ligt zo dicht en die cm ers gaan hard hoor.
Als er dinsdag geen sneeuw komt, en de pluim 'komt uit'. Tsjah... De 28ste  ;)
En vegen heb ik, en vele met mij, vorig jaar gedaan en zal ik dit jaar ook zeker doen!
zoals nu is perfect. Niet helemaal windstil en dan kan het heel snel gaan.


MamaAs

Citaat van: aloa op zo 13 jan 2013 - 22:59
zoals nu is perfect. Niet helemaal windstil en dan kan het heel snel gaan.
Jep, en de ijsvloer zier er fantastisch uit. Reden vanmiddag langs de ijsbaan in Witmarsum. 1 grote spiegel.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Bacci

Voor mij wordt het echt nowcasten, ik hoop in ieder geval op een witte wereld, het leuke van zulke sneeuwsituaties is dat ze meestal anders verlopen dan verwacht, dus hopelijk activeert die meer naar het noordoosten toe  :P

just0408

Maar zeg eerlijk. 'n Elfstedentocht die afhankelijk is dat er geen sneeuw valt, is niet echt 'n 'barre Elfstedentocht'.
Het is juist veel mooier als er ook een dik pak sneeuw ligt tijdens een Elfstedentocht. Dat oogt ook veel winterser en 'barrer'.
Ik ben ook niet van steen.

aloa


MaikelNL

Citaat van: just0408 op zo 13 jan 2013 - 23:05
Maar zeg nu eerlijk. Een Elfstedentocht die afhankelijk is of er geen sneeuw is gevallen, is niet echt een 'barre Elfstedentocht'. Het is juist veel mooier als er ook een dik pak sneeuw ligt tijdens een Elfstedentocht. Dat oogt ook veel winterser en barrer.

Moet het ijs eerst dik genoeg zijn. ;)

ron12

Intersant berichtje op wetter.de,de komende 28 dagen 1 tot 3 graden kouder dan normaalhttp://www.wetter.de /cms/wettertrend-deutschland.htmlkom je bij google uit gewoon even door klikken en je kunt het lezen.Wordt ook heel weinig sneeuw verwacht die periode.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

winter

Als er niet minimaal 5cm ijs ligt over de gehele elfstedenroute weet ik het ook niet meer (verwacht rond 8)



Dit is voor de Bilt nog niets eens voor leeuwarden of sneek waar het meestal nog veel kouder is!!

just0408

Citaat van: MaikelNL op zo 13 jan 2013 - 23:06
Moet het ijs eerst dik genoeg zijn. ;)

Zo'n Reinier Paping Elfstedentocht is zo'n Elfstedentocht die onvermijdelijk Oan Giet. Wat er ook gebeurd.  ::)
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Zou wel lullig zijn voor de sneeuwliefhebbers in het uiterste noordoosten.  ;D

Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal