Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387970 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snow!

Citaat van: Dennis op zo 13 jan 2013 - 18:22
modellen zijn het niet eens (zoals zo vaak) dus nu maar afwachten... ;)

idd, ik hoop toch op een paar cm sneeuw.. , toch laat gem wel weer sneeuw zien voor donderdag..

franky

Het ene model geeft 3 cm, het andere 10 cm, de ene persoon zegt 6 cm, de andere persoon zegt 12 cm. Neem het van mij aan. Niemand maar dan ook niemand kan voorspellen hoeveel mm regen/ of cm sneeuw er gaat vallen. En alleen profesionele weerkundigen zullen dit beamen dat mijn verhaal klopt.

wesleylollol

ik  kan wel zeggen dat het tegen kan vallen maar het kan ook erger zijn

jorentje1997

Ik voel de onrust of er nu sneeuw zal vallen of niet wat toenemen. Misschien is dit duidelijker?


jones

Nieuwe sneeuwkaart GFS 12z

Meeste sneeuw in België en ZW-NL, afnemend richting het noorden en amper sneeuw in N-NL

Trouwens er klopt wel iets niet aan deze kaart, er staat in onze regio dat de 0°-grens op 2 km ligt? Als je naar de temps kijkt zie je dat het die dag nog steeds een ijsdag is...

Weatherman

Citaat van: jones op zo 13 jan 2013 - 18:32
Nieuwe sneeuwkaart GFS 12z

Meeste sneeuw in België en ZW-NL, afnemend richting het noorden en amper sneeuw in N-NL

Trouwens er klopt wel iets niet aan deze kaart, er staat in onze regio dat de 0°-grens op 2 km ligt? Als je naar de temps kijkt zie je dat het die dag nog steeds een ijsdag is...
Die 11cm komt aardig hier in de beurt. :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

wesleylollol


al lekker koud in het noorden en zuiden

Jenkie

Ondertussen hier weer een dun wit laagje op de straten  ;)

grizzrh

Citaat van: Ramon Oost op zo 13 jan 2013 - 16:46
Nieuwe Hirlam animatie (12UTC) Laagje trekt volgens deze run over het zuiden van België.


lekker lekker!!! laat maar mooi boven limburg uit sneeuwen die bui!! ;D
Doenrade, Limburg

Marcellang

Citaat van: franky op zo 13 jan 2013 - 18:30
Het ene model geeft 3 cm, het andere 10 cm, de ene persoon zegt 6 cm, de andere persoon zegt 12 cm. Neem het van mij aan. Niemand maar dan ook niemand kan voorspellen hoeveel mm regen/ of cm sneeuw er gaat vallen. En alleen profesionele weerkundigen zullen dit beamen dat mijn verhaal klopt.
Ik beaam het  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weerfreak 1337

Het meest interessante vind ik nog wel de stevige sneeuwbuien die Hirlam berekend voordat de sneeuwstoring arriveert, lokaal kunnen die flinke hoeveelheden achterlaten, ervaring met dat soort buien! ;)

Edit: Kweet dat het nog uiterst onzeker is, maar het zou een mooie compensatie voor begin december zijn hier in het ZW/W! :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Citaat van: Weerfreak op zo 13 jan 2013 - 18:42
Het meest interessante vind ik nog wel de stevige sneeuwbuien die Hirlam berekend voordat de sneeuwstoring arriveert, lokaal kunnen die flinke hoeveelheden achterlaten, ervaring met dat soort buien! ;)
Zoals die ene die over Brabant gaat.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MamaAs

Citaat van: wesleylollol op zo 13 jan 2013 - 18:36
al lekker koud in het noorden en zuiden

De kou ziet een elfstedentoch wel zitten, hahaha :D

Thunderfreak

Ik moet zeggen dt buienradar 48 uur voorruit beeld neerslag,behoorlijk overeen komt met Hirlam! Ja ik weet het,het is buienradar maar ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Morgenavond gaat het vanuit het zuidwesten sneeuwen. De sneeuwval breidt zich in de loop van de nacht vanuit Zeeland over het land uit. Alleen in het noordoosten blijft het waarschijnlijk droog.

Tijdens de ochtendspits van dinsdag valt de meeste sneeuw in Noord-Holland, Utrecht, Gelderland en Limburg. In Zeeland kan de sneeuw dan overgaan in regen en in Zuid-Holland en Brabant is al sneeuw gevallen, maar wordt het droger.


Bron: NOS

En de modellen geven morgen in de ochtend al aan?

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

Citaat van: Thunderfreak op zo 13 jan 2013 - 18:47
Ik moet zeggen dt buienradar 48 uur voorruit beeld neerslag,behoorlijk overeen komt met Hirlam! Ja ik weet het,het is buienradar maar ;-)

Hirlam wat een beest :P

zit toch een hele goede neerslag zone in de aanbieding voor ons! pure chaos op de wegen haha

temperatuur hier lokaal -4,5c
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Neerslagsom van Hirlam tot Dinsdag 12GMT, 13:00 NL tijd. Kan een best pakje sneeuw worden in het westen/zuidwesten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

koers is uiterst onzeker nog - moelijke prognose ivm nieuwe luchtdrukstijgingen aan de noordkant Laag -> Nederland: ZW grootste kans NO laagste kans


Jenkie

Sterker nog, het sneeuwt! En echt wel wat meer dan motsneeuw!

Koen-IJM

Citaat van: Thunderfreak op zo 13 jan 2013 - 18:52
Morgenavond gaat het vanuit het zuidwesten sneeuwen. De sneeuwval breidt zich in de loop van de nacht vanuit Zeeland over het land uit. Alleen in het noordoosten blijft het waarschijnlijk droog.

Tijdens de ochtendspits van dinsdag valt de meeste sneeuw in Noord-Holland, Utrecht, Gelderland en Limburg. In Zeeland kan de sneeuw dan overgaan in regen en in Zuid-Holland en Brabant is al sneeuw gevallen, maar wordt het droger.


Bron: NOS

En de modellen geven morgen in de ochtend al aan?

Dinsdagochtend. Morgen is het toch geen dinsdag :p?

Powered by EzPortal