Onweerskansen 2013

Topic gezien door 253454 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jornonweer

is niks meer hoor, hoogstens wat regen, mss dat de zuidelijke provincies een stervende arcus,shelf kunnen zien. het draait hier namelijk alle kanten op voor de bui uit
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Het is lang geleden dat ik de wolken zo donker heb gezien. :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

Citaat van: Weatherman op di 28 mei 2013 - 18:42
Het is lang geleden dat ik de wolken zo donker heb gezien. :)

stervende arcus, recht boven me nu, ook eens mooi om te zien :)
Danger is real, fear is a choice.

jorentje1997

Alleen regen hier. Brussel kreeg wel al heel wat onweer :)

Kres

Hier een hele mooie lijn te zien van de resten van de bui in Belgiƫ.

alaind86

Om 20.25 1 cc ontlading en een goeie donder.

Weatherman

Uitzicht van nu, wordt steeds donkerder en de wind is na genoeg weg.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Zijn dit tekenen van een nieuwe klimaat  in europa moet je de stroming zien in Duitsland,Had je in de winter ook toen boven Noordwest Europa waar twee stromingen tegen elkaar in gingen. http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html Of heeft hier ontbreken van de straalstroom er mee te maken.begint wel op te vallen hoor
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Zelfs op de Britse Eilanden trekt het zaakje van oost naar west zie ik net http://www.weer.nl/neerslagradar/britse-eilanden.html 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Sven

Citaat van: ron12 op di 28 mei 2013 - 22:45
Zijn dit tekenen van een nieuwe klimaat  in europa moet je de stroming zien in Duitsland,Had je in de winter ook toen boven Noordwest Europa waar twee stromingen tegen elkaar in gingen. http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html Of heeft hier ontbreken van de straalstroom er mee te maken.begint wel op te vallen hoor

Geloof er niets van dat het klimaat er iets mee te doen heeft, jaren terug had Rusland een hoog dat ook van geen wijken wilde. Gevolg destijds, de ene hittegolf na de andere etc etc. Helaas pak(te) een dikke blokkade slecht voor ons uit, maar zou zo ook een keer goed uit kunnen pakken. Het zal wel weer om de centen gaan, de link aan het klimaat en zwakker wordende straalstroom :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Dennis

KNMI Guidance

Een vore van de Kop van Noord-Holland naar de Achterhoek verandert nauwelijks van plaats, maar krijgt langzaam wel een meer Z-N oriƫntatie. Noord van de vore is de stroming noordoostelijk, zuid ervan westelijk. Een eerste occlusie ligt vrijwel stationair boven de zuidelijke helft van het land. Een tweede occlusie boven het noordoosten trekt geleidelijk zuidwestwaarts. De tweede occlusie behoort bij een retrograad bewegend lagedrukgebied boven Duitsland.

In de noordelijke helft van het land zijn er dan ook opklaringen en een hogere wolkenbasis, waarin zich weer gemakkelijk convectieve bewolking kan vormen met Cb's tot ca. FL220. Harmonie geeft hiervoor het duidelijkste signaal. Deze worden waarschijnlijk extra getriggerd door convergentie in de vore.

De buienlijn over het zuiden neemt kan in de ochtend weer wat actiever worden. Occlusies en hun neerslag smelten samen en trekken verder naar het zuiden. Daar achter buien, waarbij onweer kan voorkomen. Indecs gaat omhoog naar 80% in Twente. Ook Harmonie geeft in dat gebied een signaal. Ziet er nog niet wild genoeg uit voor code geel.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

rp.vanmeurs

Zojuist een klap onweer in Olst

firefighter

was ook hoorbaar in Terwolde!

Marlieke

he verdorie... noordelijk van ons mooie Rijssen onweerde het vanmorgen volgens buienradar en eenmaal de buienlijn boven ons is het onweer eruit. En jawel! Het is over ons heen getrokken en de boel activeert weer... tssss! Ik woon gewoon compleet verkeerd de laatste 3 jaar wbt onweer...  :o
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

StevenOverijssel

Marlieke daar ben ik het niet mee eens. Vorige jaren zijn er vlinke buien geweest in Rijssen die je vannuit Heeten kon zien langstrekken :) Misschien sliep je toen of was je net weg :P ?
Always in the mood for some thunder and lightning

Arend

Citaat van: Marlieke op wo 29 mei 2013 - 08:49
he verdorie... noordelijk van ons mooie Rijssen onweerde het vanmorgen volgens buienradar en eenmaal de buienlijn boven ons is het onweer eruit. En jawel! Het is over ons heen getrokken en de boel activeert weer... tssss! Ik woon gewoon compleet verkeerd de laatste 3 jaar wbt onweer...  :o

Vanmiddag nog een kansje op een klap onweer.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marlieke

Citaat van: StevenOverijssel op wo 29 mei 2013 - 11:23
Marlieke daar ben ik het niet mee eens. Vorige jaren zijn er vlinke buien geweest in Rijssen die je vannuit Heeten kon zien langstrekken :) Misschien sliep je toen of was je net weg :P ?

eh...dat waren de buien tussen markelo en goor... Ik was namelijk toen ook al diverse keren soort van flink teleuresteld omdat ze weer er net langs trokken... :'(

@Arend, laten we het hopen dat we dan meer geluk hebben hier...  :D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

StevenOverijssel

Oke dan heb ik het verkeerd gezien Marlieke , sorry voor de aanval :P

Ik hoop niet dat we vandaag of morgen onweer krijgen... Heb m`n camera niet bij me nu ...
Always in the mood for some thunder and lightning

Marlieke

Citaat van: StevenOverijssel op wo 29 mei 2013 - 13:58
Oke dan heb ik het verkeerd gezien Marlieke , sorry voor de aanval :P

Ik hoop niet dat we vandaag of morgen onweer krijgen... Heb m`n camera niet bij me nu ...

np!  ;D Maar ik hoop wel dat het hier flink gaat kanllen... maar dat is ijdele hoop denk ik, weet ik eigenlijk wel zeker!

Ik vestig mijn hoop maar op onze vakantielocatie (www.doktorsee.de) met om de 2 avonden flink (warmte)onweer...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Powered by EzPortal