Onweerskansen 27 en 28 juli

Topic gezien door 86744 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 22 jul 2012 - 22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilfred Janssen

Citaat van: NitroGenetics op vr 27 jul 2012 - 20:00
lijkt erop datd e koufront zich nu all mee bemoeit 18 graden in het westen is toch wel behoorlijk koud al.

In de progtemps is nu wel duidelijk een inversie te zien. Omdat de buien nu niet vanaf de grond ontstaan/gevoed hoeven te worden en een vrij hoge basis hebben kunnen deze nog gevoed worden door warmere lucht op hoogte. Aan de grond kan het dus enkele graden afkoelen, terwijl het op een relatief kleine hoogte nog gewoon zomers warm is.

Op de sounding hieronder is de inversie duidelijk te zien: Het prikpunt is Kleve (25km ten oosten van Nijmegen). Ik heb er dus nog het volle vertrouwen in dat we vanavond en vannacht een mooie lichtshow kunnen krijgen!


Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Diem

Moet dit gebied het gaan worden? Zo ja, dan zie ik het somber in voor westelijk Nederland.

GekkeLeo

Citaat van: Diem op vr 27 jul 2012 - 20:19
Moet dit gebied het gaan worden? Zo ja, dan zie ik het somber in voor westelijk Nederland.
Nee je moet die andere cluster hebben. En het moet volgens mij in de loop van de avond/nacht nog gaan ontstaan

Diem

Citaat van: GekkeLeo op vr 27 jul 2012 - 20:27
Nee je moet die andere cluster hebben. En het moet volgens mij in de loop van de avond/nacht nog gaan ontstaan
Laten we hopen dat het nog van z'n plek komt, het hangt al uren op bijna dezelfde plaats :P

Weatherboy

Citaat van: GekkeLeo op vr 27 jul 2012 - 20:27
Nee je moet die andere cluster hebben. En het moet volgens mij in de loop van de avond/nacht nog gaan ontstaan

Nou ontstaan gaat er weinig meer. Die cluster boven Frankrijk zou eventueel het zuidoosten van de Benelux nog aan kunnen doen. Het gebied dat nu boven Belgie en NL ligt zal voornamelijk regen brengen, want het onweer is al zo goed als weg.

GekkeLeo

Citaat van: Weatherboy op vr 27 jul 2012 - 20:35
Nou ontstaan gaat er weinig meer. Die cluster boven Frankrijk zou eventueel het zuidoosten van de Benelux nog aan kunnen doen. Het gebied dat nu boven Belgie en NL ligt zal voornamelijk regen brengen, want het onweer is al zo goed als weg.
Ontstaan kan het nog makkelijk, bovenlucht is nog zomers warm

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny112

Citaat van: Weatherboy op vr 27 jul 2012 - 20:35
Nou ontstaan gaat er weinig meer. Die cluster boven Frankrijk zou eventueel het zuidoosten van de Benelux nog aan kunnen doen. Het gebied dat nu boven Belgie en NL ligt zal voornamelijk regen brengen, want het onweer is al zo goed als weg.

Ga jij ook publiekelijk je excuses aanbieden als er vannacht wél bakken met regen en onweer komen? Ook al is het alleen voor de provincies die het KNMI en de kenners op dit forum voorspelden?

Misschien even stoppen met zeuren en wachten tot het moment dat het zou moeten gebeuren. KNMI geeft voor de regio midden namelijk pas vanaf 02.00 uur significante neerslag...... ::)

GekkeLeo


klimascepie

Ik hoop er op maar aan de andere kant ga ik nergens van uit. Beter negatief en straks blij dan nu blij want het gaat onweren en er komt niks.

Dat laatste lijkt namelijk goed mogelijk.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Weatherboy

Citaat van: Danny112 op vr 27 jul 2012 - 20:44
Ga jij ook publiekelijk je excuses aanbieden als er vannacht wél bakken met regen en onweer komen? Ook al is het alleen voor de provincies die het KNMI en de kenners op dit forum voorspelden?

Misschien even stoppen met zeuren en wachten tot het moment dat het zou moeten gebeuren. KNMI geeft voor de regio midden namelijk pas vanaf 02.00 uur significante neerslag...... ::)

Als dat nodig is doe ik dat! ;) En dan doel ik op het vooral op het onweer hè! En die regen heeft mij nog lang niet bereikt dus dat kan zeker nog uitsterven aangezien het erg traag trekt.

Even een citaat van iets eerder:

Citaat van: Weatherboy op vr 27 jul 2012 - 19:45
Het zal vast mee gaan vallen. Amper tot geen onweer. Alleen behoorlijk wat regen, maar zelfs dat lijkt het blijkbaar niet te worden. De geruisloze overgang is waarschijnlijk nummer zoveel inmiddels. Alles te danken aan die klote noordwestenwind. Mocht dat MCS in Frankrijk nog in de buurt komen zal die vooral het uiterste zuiden gaan aandoen.

Jan van Ooijen

Mag het niet zeggen cq hopen, maar ik hoop toch dat de klagers die momenteel bezig zijn in sociale media dat die vannacht te kampen gaan krijgen met ernstig wateroverlast
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matroesjka-world

Citaat van: Diem op vr 27 jul 2012 - 20:19
Moet dit gebied het gaan worden? Zo ja, dan zie ik het somber in voor westelijk Nederland.

Ik hoop toch wel dat jij weet waar het westen van Nederland ligt !!??
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

jeffrey83

ik moet nog de stad in... dus het mag wel ff droog worden van mij ! :) moet 500m fietse, maar dat ga ik nu echt niet doen

klimascepie

Jan jij mag van mij hopen wat je wilt. En stevige onweers bui met wateroverlast vind ik prima. Laat maar komen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

david_meyer25

Volgens Buienradar heb Zuid-Holland pas rond 22.45 heel veel regen en misschien wel onweer.

Marlieke

Kijk dat rare lijntje/kruis. Bron: meteox.com

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Reutel

De zwaarste ploffers die tot nu toe ontstaan zijn in Frankrijk gaan linea recta door naar de Duitse "Sturmbahn", ik hoop toch echt dat die MCS de uitzondering op de regel is...

En Jan... Niet zulke lelijke dingen zeggen ;)

PatrickM

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 jul 2012 - 21:01
Mag het niet zeggen cq hopen, maar ik hoop toch dat de klagers die momenteel bezig zijn in sociale media dat die vannacht te kampen gaan krijgen met ernstig wateroverlast

Zal es tijd worden Jan, geen probleem, kom maar op 8)

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 jul 2012 - 21:01
Mag het niet zeggen cq hopen, maar ik hoop toch dat de klagers die momenteel bezig zijn in sociale media dat die vannacht te kampen gaan krijgen met ernstig wateroverlast

Haha; mee eens! Mag je best hopen! ;)


Citaat van: Reutel op vr 27 jul 2012 - 21:14
De zwaarste ploffers die tot nu toe ontstaan zijn in Frankrijk gaan linea recta door naar de Duitse "Sturmbahn", ik hoop toch echt dat die MCS de uitzondering op de regel is...

Ja het zwaait allemaal wat af, maar ik denk dat het hiermee nog niet gedaan is!

Powered by EzPortal