Onweerskansen 27 en 28 juli

Topic gezien door 86710 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 22 jul 2012 - 22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hussel

laat maar komen.. hier in Noord-limburg begint het bewolkt te worden.. rare mist hangt er!
Erg benauwd met een temperatuur van 31.8 graden (vlakbij Arcen)

Jan van Ooijen

Eerste ontlading op de grens met Nederland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Hier ontstaan af en toe al mooie wolken met typische onweersachtige dreigende look. Verder natuurlijk 'heerlijk' benauwd en flinke temps. Dat zal toch wel wat moois op gaan leveren. Spannend om weer te volgen!


Citaat van: Weatherman op vr 27 jul 2012 - 15:03
Duitsland  :-\ wij wachten wel op het echte werk  ;D

Ja! Dit is slechts voorspel?! ;)

Tyshane

Wolken zijn al aardig aan het 'toppen' daar in België. Tegen de 11 km!

Jan van Ooijen

Zware buien: onweer en kans op wateroverlast

De tropisch warme lucht wordt vannacht uit Nederland verdreven. Het langzaam binnenstromen van de koelere lucht gaat gepaard met enkele forse onweersbuien. Elke bui kan pittig zijn en lokaal voor overlast zorgen. Een gebied met meerdere zware buien bereikt in de vroege avond de zuidelijke provincies. Deze buien trekken zeer langzaam waardoor er een reële kans is op wateroverlast. Ook hagel, onweer en windstoten kunnen op een enkele plek voor problemen zorgen. Wees bij buitenactiviteiten extra alert op het weer en volg de Regenradar en berichtgeving. De kans op zware buien neemt pas zaterdagochtend snel af.

Weerplaza
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Diepe dreunen hoorbaar richting het zuiden. Wind begint steeds meer toe te nemen.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Her en der onweershaardjes in Frankrijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Mooie celletjes in de buurt van Beauvais en Rouën

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Dan het weerbeeld voor deze zomerse vrijdag!

Vanochtend was het vrij zonnig maar er trok ook een gebiedje met wat meer bewolking over. In de provincie Groningen ontstonden rond het middaguur reeds enkele buien. Vanmiddag aan de voorzijde van een naderend koufront en een opkomende 'thermische storing' uit Frankrijk, mogelijk een regen- of onweersbui maar over het algemeen toch eerst nog meest zonnig weer.

Waarschijnlijk trekken vanavond en de komende nacht meer en zwaardere onweersbuien (met kans op rukwinden, hagel en veel regen in korte tijd) doorheen het land met het accent op het zuidoosten. Voor deze onweerssessie is 'nowcasten' het adagium: pas op het laatste moment zal duidelijk hoe zwaar de buien echt zullen gaan worden. De temperatuur daalt in de nacht naar rond 16 graden en de wind waait uit het noorden: aan de kust en op het IJsselmeer toenemend tot vrij krachtig.

Zaterdag trekt de buienkaravaan naar het noordoosten weg. Vervolgens gaat het aan de achterzijde van een tweede koufront van het zuidwesten uit opklaren. De thermometers doen ten opzichte van vandaag een forse stap terug. Het wordt in het westen 18-20, in het binnenland 20-22 graden. De wind krimpt naar het noordwesten en is matig, langs de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig en in het Waddengebied krachtig van sterkte.

Bron: Weerman Jan visser

Mariska

Ik hoop dat het in het Eindhovense tot een uur of 22.30 droog blijft. Vanavond moet ik weer trainen tot 21.30 en ik wil wel binnen en gedouched zijn voor het begint.

Onweer is hardstikke mooi, maar sinds de bliksem eens bij ons in de tuin insloeg op een plek waar ik nog geen 30 seconden daarvoor stond heb ik het liever op afstand (als ik buiten ben) of ik moet veilig binnen zijn (dat was ik toen net in dat geval).
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

rp.vanmeurs

30 seconden is opzich nog wel aardig ver weg (10km) ;)

wimbaens

Citaat van: rp.vanmeurs op vr 27 jul 2012 - 16:02
30 seconden is opzich nog wel aardig ver weg (10km) ;)
Ik denk dat Mariska eerder bedoeld dat 30 seconden nadat ze naar binnen was gegaan de bliksem insloeg op de plaats waar ze net zat.

rp.vanmeurs

Iets met een engeltje op je schouder dan  :-\

Mariska

Citaat van: wimbaens op vr 27 jul 2012 - 16:06
Ik denk dat Mariska eerder bedoeld dat 30 seconden nadat ze naar binnen was gegaan de bliksem insloeg op de plaats waar ze net zat.

Dat bedoel ik ook  ;)

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Mariska

Citaat van: rp.vanmeurs op vr 27 jul 2012 - 16:09
Iets met een engeltje op je schouder dan  :-\

Een engeltje in combinatie met een 'dit is helemaal niet pluis gevoel'  :-\

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Jan van Ooijen

Gaat er steeds beter uitzien in Frankrijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

VinceBongiovi

Ben benieuwd wat het gaat worden vandaag, hier in Zeeland even geleden een klein regenbuitje gehad

Pascal Soomers

Estofex update level 2:

A level 2 was issued for extreme NE France, Benelux and far NW Germany mainly for excessive rainfall amounts.




When a supercell arrives, you must be prepared.

VinceBongiovi

A level 2 was issued for extreme NE France, Benelux and far NW Germany mainly for excessive rainfall amounts.

Next to the level 2, a level 1 was issued for Benelux mainly for large hail and strong to severe wind gusts.

Powered by EzPortal