Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157517 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThaGhostNL

Bezoek ook eens onze chat. Hier is het mogelijk om te discuseren over het aankomende onweer. We begroeten jullie graag.
Meteo-Service chat
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Jan van Ooijen

Kaartje van de recente run, wolkentoppen 11-14km

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

hier probeert momenteel de zon een beetje door te komen,maar tegelijkertijd ook behoorlijke windvlagen erbij.
erg vochtige lucht..hier binnen momenteel 65%..alles plakkerig.
zelfs al blauwe luchten tussendoor
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Stukje Guidance

In het oosten van het land wegtrekkende regen. De eerste helft van de middag is het op de meeste plaatsen droog, later vanmiddag van het zuidwesten uit buien met vooral in de zuidoostelijke helft van het land kans op onweer en hagel. Cape waarden gaan naar 500-1000 J/kg in namiddag en avond voor het zuidoosten. KOUW komt met 60-90% kans op onweer, voorwaardelijke kans op meer dan 50 ontl/5 min in SGG bedraagt 20-50%, kans op meer dan 100 ontl/5 min in SGG bedraagt 10-30%. Overschrijding van het weeralarmcriterium van 500 ontl in 5 min in SGG lijkt onwaarschijnlijk. Plaatselijk kan in korte tijd veel neerslag vallen. Morgen overdag vooral in het zuidoosten nog af en toe regen, verder overwegend droog.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Zo, nu word het geduld op de proef gesteld. Het ziet er buiten (nog) vrij mak uit met een paar ondiepe Cu's en wat velden Ac/Ci, niets meer niets minder.
Zoals eerder beschreven (pagina 1 ,#13) zitten we in NL aan de warme zijde van de jet (met dus de RU overhead) en hebben we voor het zuidoosten nog wel even een paar graden nodig om de boel vanaf de grond los te krijgen....
Ben benieuwd hoe de 12Z soundings uitpakken.....

Thunderfreak

Iemand een beetje een idee wanneer het binnen onze lands grenzen los kan gaan?
Heb een chase klaar staan richting Baarle-Hertogh/Nassau,om vandaar uit verder te gaan.

Camera-Cam-Tab voor radar opladers. Check!


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

hj32

Ben al onderweg naar Gelderland
Hier bij Ommen wel veel instabiliteit zichtbaar, nog geen bijzonderheden verder

Martin1976

Momenteel hier in Hengelo (ov.) nog bewolkt wel droog. Net wel ff een beetje zonneschijn gehad en temp. luchtvochtigheid steeg direct.
Groet'n uut Hengelo!!

Tyshane


Shadow112


Tyshane

Daar waar het nu uit Frankrijk Belgiƫ in is gekomen begint het al goed te toppen:

Chase-Stormer

Een hele goede middag iedereen, ben eindelijk vrij en zit er helemaal klaar voor!.

Het is 'op zich' goed te doen hier qua weer op dit moment, bewolkt maar niet al te plakkerig. Ben benieuwd.
Afgelopen nacht was het wel benauwd hier toen ik een rondje met de hond deed, kon gewoon in mn t-shirt naar buiten

rickvw82

Ik moet helaas werken vandaag ....   :(
Hoop dat ik hier in Oldenzaal nog wat spannends mee ga maken! Iedereen veel plezier!

Gerard1995

zo, en nu ga ik werken.... hopelijk kan ik met de BIG-boss wat regelen, zodat ik eerder naar huis kan, wil niets van dit geheel missen :D :D
het eerste 'mogelijke' noodweer mag toch door niemand gemist worden?!?!?! :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Citaat van: Gerard1995 op do 10 mei 2012 - 13:48
zo, en nu ga ik werken.... hopelijk kan ik met de BIG-boss wat regelen, zodat ik eerder naar huis kan, wil niets van dit geheel missen :D :D
het eerste 'mogelijke' noodweer mag toch door niemand gemist worden?!?!?! :P

Onder welke steen heb jij gelegen dan?  ;) :D dit is het 2e alweer.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Martin1976

Citaat van: rickvw82 op do 10 mei 2012 - 13:45
Ik moet helaas werken vandaag ....   :(
Hoop dat ik hier in Oldenzaal nog wat spannends mee ga maken! Iedereen veel plezier!
Vast wel!!
Groet'n uut Hengelo!!

eboeijkens

Het begint hier in Zeeuws Vlaanderen aardig te betrekken. Ook de buienradar zegt, rond 14:15 de eerste buien. Onweer komt wat later, de hevigheid zal afhangen van de warmte. Het is hier nu 23.6 gr.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

IkWilbert

Estofex heeft update naar code 2, vooral oost Belgie en zuid Nederland.

Powered by EzPortal