Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157344 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow112

Reinier van den Berg ? op Twitter:
Het is niet overdreven om te stellen, dat het radarbeeld van de bui bij Gent wijst op een supercel. Spannend. Zal afbuigen naar ONO.

Dijker

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 18:13
Haha Jan, dat kan goed kloppen, hij lijkt sowieso via west Brabant Nederland binnen te komen dus Zuid-Holland blijft gespaard vermoed ik.
Zitten trouwens buitengewoon intense echo's aan de zuidzijde op dit moment.
Hij begint ook mooi naar rechts af te wijken. Dit is een SC, kan niet anders!

niks er van zuid holland moet niet gespaard blijven haha ::)
schuif hem maar deze kant op

jammer genoeg zal het hier met een regen buitje blijven geen hoge actievietijd of onweer denk ik

VinceBongiovi

Hoor de hagelkanonnen hier in Zeeland, buitje komt er aan

Gerard1995

er ontstaan nieuwe pitjes, boven de bui :D :D :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ReeF

Zit hier in Schoten (Antwerpen - Noord) en ik hoor gerommel, maar ben bang dat ik net iets te oostelijk woon  ::)

Flesjefanta

Achter die bui ontstaat ook wat.  ;D

Etienne112

als die bui zig zo verplaatst al nu hoef ik niet ver te rijden voor foto's de dijk tussen Gorinchem en Waardenburg is misschien al genoeg  :D :D
Sony Alpha A580 + Sony Alpha VGB50AM Vertical Grip + Sigma 50-500mm F4.5-6.3 APO DG OS HSM + Tamron

Marcel1976

Ten zuiden van die bui nu ook onweer. Beter laat dan nooit.

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

RSK1992

Volgens NU.nl maken jullie je allemaal druk om niets:

CiteerVerwacht noodweer blijft uit
Laatste update:  10 mei 2012 18:31 info
AMSTERDAM - Het tropische noodweer dat voor donderdag voorspeld werd, lijkt mee te vallen.
Foto:  NU.nl/Rob Kints

Gedurende de dag regende het in het zuidwesten van het land stevig, maar van noodweer is geen sprake. Dat laat Meteoconsult donderdag via Twitter weten.

Met name in Zeeland vielen in de middag enkele stevige buien. Rond 14.00 uur waarschuwde Weeronline nog voor zwaar onweer in de provincies Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en het oosten van Overijssel. Die verwachting is in de loop van de middag bijgesteld.

De kans op zwaar onweer is donderdagavond klein en alleen voor het zuidoosten van het land blijft de waarschuwing voor zware buien met hagel en windstoten gelden, meldde weeronline.nl rond 17.00 uur.

Ook op de wegen en het spoor wordt weinig gemerkt van het voorspelde noodweer. De NS meldt aan het einde van de middag nog geen bijzonderheden te hebben gesignaleerd.

De ANWB zag donderdagmiddag slechts enkele korte files in Zeeland als gevolg van de buien.
© Novum

En ik ga natuurlijk lachen als ze te vroeg geroepen hebben  ;D
Met vriendelijke groet,
Robin

dondertje127

Het valt, over een groot deel van Nederland gesproken dan, behoorlijk tegen tot nu toe. Toch wel dubbel weer, omdat momenteel de bui op ramkoers ligt voor onder andere omgeving Arnhem, als de 2 uur vooruit klopt met de realiteit straks dan tenminste.

erik

Tilburg en omgeving lijken weer precies goed te zitten,gaat lekker daar de laatste weken ;)

Onno_D

Vind die bui toch wel een beetje tegenvallen. Lijkt niet echt op ''stoom'' te komen. Misschien straks nog. Toch lijkt het ZO, het in de hemel geprezen gebied, de dans te ontspringen. Of er moet nu nog wat ontstaan. Ik zie het wel.

Stephanie

Citaat van: erik op do 10 mei 2012 - 18:46
Tilburg en omgeving lijken weer precies goed te zitten,gaat lekker daar de laatste weken ;)
Ja ik zit hier weer goed 8)
Het regent hier inmiddels weer, het is ontzettend benauwd, 21.5 graden.

Gerard1995

oei, dat bovenste pitje, koerst nog best wel richting veluwe heb ik zo idee..... iemand??? :-\
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Sven

Iemand foto's van de buien uit Zeeland ?
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jelte

Het noodweer was nooit voor heel nederland voorspeld. Estofex geeft nog steeds lvl 2 voor zuidoost nederland, gekoppeld aan de bui die nu aan het opwarmen is, denk ik dat er best wat te melden zal zijn op het nieuws vanavond laat. Even afwachten hoe de bui ontwikkeld. De organisatie lijkt zich nu uit te strekken tot een nieuwe lijn. De fut lijkt er een beetje uit op het moment, maar ik blijf de bui met plezier volgen! Schijn bedriegt in dit soort omstandigheden.
Oh, en na een zonnige middag (heerlijk weer hier!) gaat de regen nu echt goed los op Terschelling. Er komen nog wat buien aan met wellicht zelfs nog een klapje onweer later... wie weet!

dondertje127

Wel af en toe regen en zojuist even dikke druppels maar het was eerder wat gespatter dan regen die dikke druppels in dat water tussen al dat frisse groen voor de flat (mooie grote kringen in de brede sloot). Net een tropisch regenwoud met dat klamme. Wordt nu wel donkerder.

harmenst

Temp. in Limburg lijkt nog te stijgen. 25c+ nu

Hans

Ja hoor, het eerste gerommel is aangebroken  ;D  Bui trekt snel door, ben benieuwd hoe hij gaat uitpakken.

Powered by EzPortal