Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157311 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serge

Waar is mijn cape

Leon Eikenaar

Momenteel regent het hier in Zwolle.
wel vreemd dat de wind in 1 klap stil ligt
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Joep

Volgens Piet p. gaat het allemaal meevallen.
Met name in het oosten en zo kan een enkele pittige onweersbui vallen.

Sietse

Citaat van: Serge op do 10 mei 2012 - 16:43
bowecho?

Nee, een bow-echo buigt met de stroomrichting mee:


Weatherboy

Citaat van: Amras op do 10 mei 2012 - 16:39
Waar zit nu die Warm Conveyor Belt precies? Neem aan dat die verschuift... beetje lastig om te localiseren...

Je ziet de golf met blauwe lijn, die schuift naar het NO waardoor we aan de zuidzijde van de rode lijn komen en dat is de WCB. Daar moeten we het dus van hebben. Een schrale troost is dat het koufront pas middernacht het westen overtrekt, definitief.


Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op do 10 mei 2012 - 16:47
Volgens Piet p. gaat het allemaal meevallen.
Met name in het oosten en zo kan een enkele pittige onweersbui vallen.

Moet het eerst nog maar is zien voor het zuidoosten, zie plaatje meteoconsult en mijn eerdere posting, plaatje is rond 18-19u

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Etienne112

16:52u: De kans dat het in het hele land tot zware onweersbuien komt is bijzonder klein. De waarschuwing voor de buien in het zuidoosten met zware windstoten en hagel blijft staan.

bron Weeronline.nl


hoop dat het nog wat wort voor vanavond  ;)
Sony Alpha A580 + Sony Alpha VGB50AM Vertical Grip + Sigma 50-500mm F4.5-6.3 APO DG OS HSM + Tamron

Peter

2m  Meteo Consult ? @MeteoConsult
De zwaartse buien lijken ons land over te slaan. Het regent soms wel even stevig maar van noodweer is geen sprake. http://bit.ly/rjwbhq

onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Jan van Ooijen

Dan kan je op twee vingers natellen dat er wel iets gaat gebeuren
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Peter

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 mei 2012 - 17:01
Dan kan je op twee vingers natellen dat er wel iets gaat gebeuren
We gaan het zien de komende uren. Ik kan in ieder geval even rustig eten. 8) ;D ;D
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 mei 2012 - 17:01
Dan kan je op twee vingers natellen dat er wel iets gaat gebeuren

Nou ik denk dat het blijft bij wat regen, en daarna zeewindje. Het gene wat eigenlijk 90% van de gevallen in Nederland gebeurd. Als er over 1 uur niks is, dan is het over.

Jan van Ooijen

Ineens ontstaat ten zuidwesten van Belgie

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Skroei

Gebied met 'buiige regen' vanaf Noordzee onderweg, met redelijke toppen ( FL260 = 26000 ft,  delen door 3 en je hebt +- het aantal meters) 260 is rond 8 km hoog dus.

Donald_Duck__

Of het is een vrachtwagen geweest maar hoorde net toch echt een grote roffel hier in Rotterdam.
Aloha-Snowum

Marsel

In het westen van BE lijkt iets het te proberen. Ik krijg echter niet de indruk dat het geheel aan intensivering onderhevig is....
Duurt me allemaal iets te lang, het zit gewoon niet lekker....op satbeelden in de aanvoer ook niets wat wijst op langzaam organiserende convectie.
Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;), het kan nog.

Sven

Iedereen is van harte welkom op de chat, volg ook daar de laatste updates van het (aankomende noodweer)
Meteo-Service chat
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Laatste beeld van 1730 laat verdere ontwikkeling zien, enkele celletjes in de nabijheid gevormd in luttele minuten....
Toch maar even opletten mensen! Onweer inmiddels....

Sven

Zojuist de eerste ontladingen geregistreerd in zuid-west Belgiƫ!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Diem

Eindelijk, het eerste onweer:

TimKoster

Citaat van: Diem op do 10 mei 2012 - 17:36
Eindelijk, het eerste onweer:

Heb je exact linkje van die radar? Zit zelf in Terneuzen dus wil 't nu wel even gaan volgen ;)..

Powered by EzPortal