Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157293 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenn

De kempen (regio turnhout) lijkt deze keer ook goed te zitten voor een boel onweer !

Vind het wel super dat er reeds 2 dagen geleden hier op de site al gewaarsqchuwd wordt voor komend noodweer van vanavond !

Jmanig

De 10de mei. Ook al zo'n beladen dag qua Donner & Blitz. Nederland gaat vandaag geteisterd worden door een supercel van epische proporties. Eerst krijgen we een klam nano-hittegolfje van 23 graden, met opwaaiende zomerjurkjes, boobiemeisjes in drijfnatte haltertruitjes en bier. Hetwelk zal worden afgestraft met de eerste lentestorm Kunduzstorm van 2012. Windstoten van 100 km/h en heel heel veel tsunamihagel van boven. Vooralsnog lijkt Zuidoost Nederland de sjaak. Weggevaagde aspergevelden in Brabant en Limburg; de Achterhoek spoelt via de grote rivieren de Noordzee in; wildkamperende babyboomers in hun bordkartonnen motorhomes opgeslobberd door windhozen. Almelo kapot. Enschede ontploft. Venlo is toast. Technische uitleg hierrr. Kaartje met iconische wolkenhoogten daarrr. Volgens kenners is de situatie soortgelijk alsdan in juni 2008, toen een downburst Arnhem van de aardbodem gritstraalde. RampVids van hagelstenen zo groot as hagelstenen op de YouTubes. Wie wil blijven leven vertrekt vanochtend nog naar Noord-West Friesland en/of de Waddeneilanden. Check die animatie. Zit u onder een rood lijntje dan bent u dood. Sterkte. Wij zijn stormchasen. Check die LIVESTREAM. Hehe  8) http://www.geenstijl.nl/
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

SjoerdBr

Gaat er nog iemand stormchasen vanuit Wageningen e.o.? Zou graag meegaan.  8)

SniperEye

Sitrap vanuit Weert

Momenteel dunt de bewolking flink uit, de zon leek zelfs even de aarde aan te stralen :) Alles verloopt nog volgens plan.

Paspimefonic

Wat ik overigens nog niet snap, waarom het knmi  de provincies zeeland en zuid holland nog niet geel heeft ingetekend.

Jan van Ooijen

Citaat van: Paspimefonic op do 10 mei 2012 - 09:56
Wat ik overigens nog niet snap, waarom het knmi  de provincies zeeland en zuid holland nog niet geel heeft ingetekend.

Denk dat het nog wel komt. Maar goed, de eerste opklaringen lijken zo voor te gaan komen in Zeeland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nizinny

Laat die opklaringen maar komen, even flink opwarmen voordat het spektakel gaat beginnen !

Fren

Heerlijke dagen zijn dit... O+
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Mr.B

Als ik zo naar buiten kijk hier in Apeldoorn dan ziet het er nat en treurig uit. Laat het maar snel opklaren en opwarmen  ;D

mcnicos

Het zonnetje doet goed zijn best om door te breken :D laat maar komen dat noodweer, heb er alle vertrouwen in dat we hier in de achterhoek de volle laag gaan krijgen ;)

SniperEye

Karim is tamelijk pessimistisch. Staat eigenlijk niet in verhouding met wat we hier constateren.

Jan van Ooijen

Gezien het feit dat dit weermodel (WRF) de laatste keer erg dichtbij zaten plaats ik het







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Mr.B op do 10 mei 2012 - 10:35
Als ik zo naar buiten kijk hier in Apeldoorn dan ziet het er nat en treurig uit. Laat het maar snel opklaren en opwarmen  ;D

Dat dacht ik ook toen ik naar buiten keek, ziet er niet uit zeg. Maar goed, lag in de lijn der verwachting... Zo direct mogen langzaam de opklaringen binnenwandelen, wat warmte- en energieopbouw en dan maar goed broeien. :)


Citaat van: SniperEye op do 10 mei 2012 - 10:48
Karim is tamelijk pessimistisch. Staat eigenlijk niet in verhouding met wat we hier constateren.

Ja vind ik ook. een beetje pessimistisch, maar wie weet wel realistisch. Al ziet hij ook de mogelijkheden op severe weather, houdt hij liever een slag om de arm, terwijl wij hier de kansen met wat meer enthousiasme delen. We gaan het zien, we gaan het zien... ;)


Citaat van: glenn op do 10 mei 2012 - 08:58
De kempen (regio turnhout) lijkt deze keer ook goed te zitten voor een boel onweer !

Vind het wel super dat er reeds 2 dagen geleden hier op de site al gewaarsqchuwd wordt voor komend noodweer van vanavond !

Is best knap maar nog niet super, gezien die paar situaties van vorig jaar waar ze het al een paar weken van te voren verwachtte! ;)

Reutel

Goedemorgen!  8)

Lama komen die handel vandaag  ;D

dondertje127

Over een uur zou ik ook langzaam in de opklaringen moeten komen. Ik had er eerst ook geen fedusie in met dat sombere weer van nu, het plenst nu ook even, maar aangezien we straks nog een hele middag hebben en het in Maastricht bij niet eens zo uitbundig zonnig weer al 21 graden is, moet het toch goed komen lijkt me.

SniperEye

@Jan

Dat zou betekenen dat Midden Brabant in de prijzen valt?

dondertje127

Btw, die laatste kaart, het ergste weer in mijn omgeving. Terwijl ik eerder zou denken dat het ZO vooral Limburg is.

MamaAs

Hier in het Noordwesten lijkt de bewolking ook wat dunner te worden.
Het is vies, klam klapperig blegh.

Reutel

Citaat van: SniperEye op do 10 mei 2012 - 10:58
@Jan

Dat zou betekenen dat Midden Brabant in de prijzen valt?

Het zou mooi zijn als het wolkendek openbreekt en we wat meer opwarming krijgen. Hoe warmer, des te meer kans op een paar mooie ploffertjes straks! Ik denk zelf dat we er wel iets van mee gaan krijgen, maar dat het echte vuurwerk meer naar het oosten los gaat.

MrBuzzel7

Hier in Almere begint het warm aantevoelen en droog nog wel bewolkt maar ach.....laat maar broeien straks MrBuzzel7 At HomeTime

Powered by EzPortal