Zomerdiscussie topic 2017

Topic gezien door 48620 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, do 01 jun 2017 - 16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: F.Fredje op zo 06 aug 2017 - 08:05
:o
*pluim*

Juist, wie nu nog beweert dat deze zomer prima is draai ik persoonlijk de nek om  ;D.

Zonder gekheid, dit is absoluut niet best. Hoewel er vanaf half augustus constant signalen zijn op iets warmer weer lijkt eea nu niet meteen dichterbij te komen. Van uitstel komt afstel? Dat is afwachten geblazen. We kunnen stellen dat met het begin van de astronomische zomer rond 21 juni de klad er behoorlijk ingekomen is en we na de grote omslag van 22 juni bovendien eigenlijk nooit meer op niveau van de late lente/vroege zomer in mei en juni zijn beland. Hooguit hebben enkele korte warme(re) periodes een poging gedaan, maar meer dan enkele dagen duurde ze geen van allen. Een druppel op een onderkoelde plaat wat mij betreft. Ik was er toentertijd al bang voor. De mooiste weken midden in de hoogzomer zijn inmiddels aan het wegtikken. Terwijl ik dit schrijf hebben we de eerste frisse 'septembernachten' al te pakken...Nee, ik word hier niet bepaald vrolijk van :-X. Gelukkig hebben we september nog  ;D!

dennis089

verschrikkelijk is het. wat is er toch aan de hand met deze zomer  :o
de laatste zomermaand is al reeds een koude en natte week verder, en op het program staat nog twee weken van hetzelfde.
@marsel, we moeten ons weer gaan voorbereiden op kou, kil en donker.. totdat het lentetopic 2018 weer verademing brengt

TMCThomas

Het is nu iniedergeval best lekker! Wat denken jullie morgen mooi genoeg om naar het strand te gaan?

dennis089

volgens laatste pluim, zomer definitief voorbij! blijft ver tot in tweede helft augustus wisselvallig. vanaf september start herfst! vaarwel crapzomer 2017  ::) >:(

khouvanzomer

Yep,vandaag de laatste zomerdag,het meerendeel van Europa kan terugkijken op een veel warmere of zelfs te hete zomer.
Het klimaat is hier in de zomer toch niet in ons voordeel aan het veranderen,zelfs het meerendeel van Duitsland is warmer dan ons aan het worden.
Juni was veel beter,meer een echt zomergevoel in de lente dit jaar,dan sinds het begin van de astronomische en echte start van het zomerseizoen op 21 juni.
Maar ja mijn mening he,zullen er hier wel weer op hun tenen getrapt zijn,flutzomer voor mij,reuze zomer voor de meeste hier die houden van bewolking en 21 graden.

Zo jammer weer van je laatste regel. Zie dit als je laatste waarschuwing. Nogmaals Flaming is op dit forum (En velen andere fora) niet toegestaan.

JerryL

@DENNIS89

We hoeven de zomer nog niet af te schrijven, maar de tijd dringt wel. Augustus is in de meeste zomers niet de beste maand. Gelet op de vooruitzichten zal dat niet bepaald veranderen.

Dan hebben we nog eind augustus en september voor de barbecue. Ik kan mij herinneren dat we in 2016 de verjaardag van mijn dochter (25 september) buiten hebben gevierd. Precies een week later diende de eerste nachtvorst zich aan. Het kan raar lopen.

Danny

Geen stabiel zomer weer. Dat mag wel duidelijk zijn maar morgen wel uitgebreide kansen op zomerse overlast. Met name in het noorden van Nederland is de kans op lokale wateroverlast zeker aanwezig.

Morgen trekt een thermisch laag van zuid naar noord over het land heen gevolgd door enkele troggen de komende dagen. Dit alles bij elkaar kan lokaal voor flinke hoeveelheden hemelwater gaan zorgen. Morgen begint de neerslag in de loop van de ochtend in het zuiden. Overdag trekken de eerste buien activerend naar het noorden. In het noordelijke deel van Nederland kan op 20 tot 40mm en lokaal 40+mm in combinatie met forse windstoten en onweer. In het westen na passage van de kern van het thermische laag kans op veel wind. Windkracht 6 tot lokaal 8 komt nu voor in enkele modellen. De uitkomst van deze wind is nog onzeker omdat niet alle modellen het laten zien.

Ook in de dagen erna kan er lokaal veel water naar beneden komen bij trogpassages. Dit alles samen met lage temperaturen voor de tijd van het jaar maakt het regelmatig meer herfst dan zomer. Op korte termijn zie ik het nog niet van stabiel zomer weer komen maar september kan, zoals vaker positief gaan verrassen en een hoop goedmaken voor een ieder die de zomer mist momenteel.

Energizer85

Ik hou me hart vast voor zaterdag (Dance Valley) ik hoop echt op droog weer... ziet er allemaal niet al te best uit...

ThaGhostNL

Citaat van: Energizer85 op ma 07 aug 2017 - 16:57
Ik hou me hart vast voor zaterdag (Dance Valley) ik hoop echt op droog weer... ziet er allemaal niet al te best uit...
Geen stress, meeste neerslag valt helaas de komende dagen tijdens de opbouw  (poor me). Ziet er voorlopig nog wel redelijk ok uit voor de zaterdag.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Energizer85

Citaat van: ThaGhostNL op ma 07 aug 2017 - 19:36
Geen stress, meeste neerslag valt helaas de komende dagen tijdens de opbouw  (poor me). Ziet er voorlopig nog wel redelijk ok uit voor de zaterdag.

Mocht je tussendoor ff tijd hebben, doe voor mij ff een zonnedansje ???????? gelukkig staan er meestal ook wel wat tenten voor als t niet mee valt... ik hoop op een droge dag...????

JerryL


Adrie

Dan maar overgaan herfstdiscussie :P

dennis089

Citaat van: JerryL op di 08 aug 2017 - 13:39
Wil toch even hiernaar verwijzen.....
http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=7654369.msg1236515#msg1236515

Je hebt ons gejinxt ???? gevoodoo'd ???? even zonder gekheid... Heeft iemand die verschrikkelijke pluim gezien? Zowel gfs als ec tot zover ze gaan (22aug) koud, nat en grijs wisselvallig weer. Zeg maar dag tegen de zomer!! 28 augustus begint het nieuwe studiejaartje weer ???? ???? ???? ????????????

Maxim

Citaat van: JerryL op di 08 aug 2017 - 13:39
Wil toch even hiernaar verwijzen.....
http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=7654369.msg1236515#msg1236515

Vind ik er toch over. Ik heb hier zeker weken (aan een stuk) mooi, zonnig, droog en aangenaam weer gehad. Als je verwacht hier maanden mooi zomer weer te hebben dan zal je toch naar Spanje of andere zuiderse landen moeten verhuizen denk ik. Er wordt snel vergeten vind ik. Een kleine maand terug was het kurkdroog en moest het dringengd gaan regenen...

sjaak_trekhaak


Marsel

Citaat van: Maxim op di 08 aug 2017 - 19:56
Vind ik er toch over. Ik heb hier zeker weken (aan een stuk) mooi, zonnig, droog en aangenaam weer gehad. Als je verwacht hier maanden mooi zomer weer te hebben dan zal je toch naar Spanje of andere zuiderse landen moeten verhuizen denk ik. Er wordt snel vergeten vind ik. Een kleine maand terug was het kurkdroog en moest het dringengd gaan regenen...

Het is erg wrang dit jaar. Tot het begin van de astronomische zomer, bijna letterlijk tot op de dag nauwkeurig, ging de lente/vroege zomer als een razende van start. Ik meen me nog de vergelijkingen met 1947 te herinneren. Maar zo mooi als we begonnen zo afgevlakt is het daarna geworden. Typisch Nederlands zomerweer zonder thermische excessen met enig volume. Natuurlijk zijn we die vroege hitte niet vergeten, maar de timing is dit jaar behoorlijk slecht. Ik bouw mijn beeld van de zomer, en velen met mij, vooral op het weerbeeld tijdens de hoogzomer. Dus de maanden juli en augustus. Het zijn dé maanden waarin langdurige warmte met body voor kan komen. Dit jaar ging/gaat de hoogzomer voorbij zonder noemenswaardige warmte, veelal in polaire luchtmassa's. Het is dan wel 'prima weer' met een graad of 20 á 25 maar voor de zomerliefhebber, de vakantievierder in eigen land of de recreant is het gewoon maar magertjes. Daarbij zijn warmbloedige onweerskansen ook maar zeer mondjesmaat voorgekomen. Al met al houd het niet over, en dat maakt deze zomer, zeker gezien de huidige vooruitzichten, er eentje om snel te vergeten. Het voorjaar daarentegen was een ander verhaal....

Over de vooruitzichten gesproken. De 00z uitvoer van de verschillende modellen laat er vwb het verdere verloop van augustus weinig twijfel over bestaan: op een warmer intermezzo op maandag en dinsdag na (onweerskans?) blijvend wisselvallig en vrij koel. Daarmee is de mogelijk warmere tweede helft van augustus zo goed als zeker van de baan. Atlantische depressies blijven aan zet met veelvuldig polaire lucht in de aanvoer en regelmatig een plens regen. Trekruggen kunnen af en toe een goede en iets warmere dag of dagdeel bewerkstelligen maar er is niets wat binnen 10-14 dagen op een laatste zomeroffensief met enig volume duidt. Wel nu, we hebben de laatste week van augustus en uiteraard september nog. Maar de tijd begint te dringen. Het zomergevoel is vanaf eind augustus, ook al zou het warmer worden, toch al snel een warm herfstgevoel aan het worden. Hieronder EC00. Need I say more?

Arend

Vandaag weer volop zon hier, warm zonnetje tijdens de lunch vanmiddag. Bovenal is het opnieuw behoorlijk droog aan het worden, het beetje gespetter van gisteren zette ook al geen zoden aan de dijk. Iedereen die zijn/haar vakantie in Twente zou doorbrengen, zou weinig reden tot klagen moeten hebben lijkt me. Prima weer om van alles te ondernemen. Maar ik begin nu toch echt wel eens naar serieus herfstweer te verlangen. Kan niet wachten tot het bijbehorende topic opengaat.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

JerryL

Augustus valt letterlijk in het water, een aantal droge dagen daargelaten. September kan altijd nog zomers weer brengen en doet dat in de regel ook.

Gerard1995

Jemig kanonnen wat een niet normale moesson hier.. 35 mm in amper een uur en blijft nonstop plenzen hier.. bui hangt ook compleet stil dus zal uit moeten regenen.. tis ook vrijwel de enige die zo heftig is in NL..

Tis nu aantal uur later.. 20:30 en we tappen maarliefst 49mm af na de buien van vandaag.. was erg plaatselijk.. in dorp Kootwijkerbroek bijv maar 20mm..
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Arend

Hoewel het hier vaak warmer uitpakt dan verwacht, deze keer heeft het KNMI toch een wel erg optimistische verwachting van de temperaturen in het oosten. De verwachte 28 graden is (gelukkig) niet gehaald.  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal