Herfst discussietopic 2016

Topic gezien door 54523 bezoekers
Gestart door Marsel, do 01 sep 2016 - 11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Na 10 oktober flinke daling Ao index  ;) http://www.wintergek.nl/actueel/ao-index  ;) Iets moois in het verschiet, wat winter betreft :)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter67

Citaat van: ron12 op zo 23 okt 2016 - 17:55
Na 10 oktober flinke daling Ao index  ;) http://www.wintergek.nl/actueel/ao-index  ;) Iets moois in het verschiet, wat winter betreft :)
Jammer dat je nao niet meeneemt haha. Ziet er inderdaad mooi uit jammer nog te vroeg voor echte winterprik. Kans is wel groot dat het kouder word. Gfs pluim duidelijk te zien dat er een koudere weertype komt. Hoe koud is nog afwachten

TMCThomas

GFS nog weer wat kouder op lange termijn dat is van 15 naar 5 graden overdag in iets meer dan een week. In begin november kun je met die tempraturen al wel wat winterse speldenprikken krijgen denk ik :)

AFTH14

Zien we langzaam een eerste winterprik eraan komen?

Vigo

Hoop het, maar niet te vroeg juichen. In Nederland zeker niet.


Jasneker

Dat er wat gebeurt is duidelijk.
Vreemd is dat de kou in het oosten van de USA uitbreekt en hier de kwakkelwinters om je oren vliegen...
Minder verschil in temperatuur tussen de evenaar en de pool en daardoor een veranderend patroon?
Aangroei Noordpool ijs nu onder het laagste ooit gemeten... beloofd nog wat voor deze "winter" ;)
We kunnen blijven hopen, verder als een week vooruitzien is koffiedik kijken.

ron12

Sommige gebieden op noordelijke halfrond op dit moment 15 a 20 graden te warm http://www.weer.nl/nieuws/detail/2016-10-25-koude-winter-op-komst/  Het weer wordt steeds vreemder :'( Maar wel leuk, kijkend naar deze aankomende winter, het kan vriezen of dooien ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ijsbloem

 ;D Zzzzzzo, ben ook weer uit mijn Zomerslaap gekomen.
Nu het Wintertopic nog. ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Eric

Er schijnt idd iets te gaan gebeuren medio november, 1e decade?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

joboy52

GFS 12 lijkt op zeer lange termijn ook wat leuks te laten zien:



Begint zich dan ook wat kou ten oosten van scandinavie te nestelen.


winter

Er spelen rare dingen   ::)
Dit zou wel eens een gekke winter kunnen worden.
http://www.weer.nl/nieuws/detail/2016-10-25-koude-winter-op-komst/

Bacci

Ik ben ook weer wakker :) Wilde eigenlijk gewoon afwachten, maar kon het niet laten, die dalende trend is toch interessant.

hesselsjoerd

18 en 00 rin van gfs beide winters op lt hier een indruk van 18z

ron12

Vreemd plaatje, Noord en Zuidpool, lijkt wel of  de kou daar niet meer welkom is  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Zojuist een korte maar heftige hagelbui gehad. Vannacht dacht ik 1 keer gerommel te horen (onweer) maar ik zag geen ontlading op de radar. Iemand anders in omgeving Arnhem/Velp nog onweer gehoord vannacht rond 00.12 uur?

Joep


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: dondertje127 op vr 18 nov 2016 - 12:27
Zojuist een korte maar heftige hagelbui gehad. Vannacht dacht ik 1 keer gerommel te horen (onweer) maar ik zag geen ontlading op de radar. Iemand anders in omgeving Arnhem/Velp nog onweer gehoord vannacht rond 00.12 uur?
Geen onweer afgelopen nacht geweest, wel zo juist ten oosten Nijmegen weerlicht gezien boven Duitsland richting Kleef
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal