Herfst discussietopic 2023

Topic gezien door 52655 bezoekers
Gestart door TMCThomas, do 14 sep 2023 - 01:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Extremissimorum

HOORN MELDT SNEEUW!
1 minuutje maar, maar toch.  8)

Prachtige wolkenluchten ook, zeker met die opgaande zon. Golden hour met dat licht.

Zynex

Alkmaar nu ook een flinke sneeuwbui.

X-treme

Hier in Heerhugowaard regen met een paar natte flatsen er tussendoor.

Edit: regen overgegaan in natte sneeuwbui.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Eric

Citaat van: X-treme op wo 29 nov 2023 - 10:47Hier in Heerhugowaard regen met een paar natte flatsen er tussendoor.

Edit: regen overgegaan in natte sneeuwbui.
Hier (nog) helemaal nikkus nakkus nada.....

Jasneker

Stevige sneeuwbui in sneek, -1.2 C begint te blijven liggen.
Zal niet lang duren ...toch leuk  8)

maxzz

In Zwolle sneeuwt het ook behoorlijk op dit moment.
Groeten,
Richard

Armand

Hier voornamelijk regenbuitjes vandaag, heel af en toe een paar natte flatsen ertussen. Het probleem is dat de buien hier in het binnenland te zwak zijn om die sneeuwvalgrens deftig te laten zakken. Ik kwam vannacht vanwege werk even buiten rond 2 uur, toen viel er hier wel lichte sneeuw met een poederlaagje op de daken en auto's. Daar was vanmorgen niks meer van over.

Komende 48u trekken meerdere, vaak lichte, neerslagbandjes over Zuid-Belgiƫ en Noord Frankrijk tot in grote delen van Duitsland, alwaar er meer sneeuw gaat vallen. Arome laat deze nog dichtbij Limburg komen:



Een 100km noordwestelijker zou een mooie gunst zijn  ::)  ;D

Niet onmogelijk, maar het lijkt er helaas niet in te zitten

TMCThomas

Een interessante ochtendpluim. Een flinke spreiding en toch wel een beetje een tweedeling.


Akito

Hier weer natte flatsen. Je hebt er niks aan maar ziet er toch leuk uit.

Zynex

Citaat van: TMCThomas op wo 29 nov 2023 - 14:52Een interessante ochtendpluim. Een flinke spreiding en toch wel een beetje een tweedeling.



Toch een cluster voor kouder weer. Maar Nederland kennende gaan we vast de weer de warmte in.

Joep

Zondag op maandag sneeuw?


Jenkie

Toch weer een witte wereld hier. De flinke bui aan het eind van de middag heeft gezorgd voor een laagje sneeuw van 0,5-1 cm sneeuw. Ik denk dat ik alvast m'n kerstfoto's ga maken...

X-treme

Net een snueeuwbuitje gehad dat een beetje bleef liggen.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Edit: 22:30.
Matig tot zware sneeuwval hier momenteel.
Dit had ik hier niet verwacht.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Zynex

Zoo, flinke bui in Alkmaar. Net van mijn werk naar huis gefietst. Doorweekt en bevroren haha. Wel mooi om te zien. Alles wit nu!

TMCThomas

Kijk GFS komt weer met een interessante run, waar in de vorige run de kou in Nederland op 192h weggeblazen werd (uiteindelijk zelfs in scandinaviƫ) blijft de kou in deze run heel dichtbij. De reden is dat de lagedrukgebieden op de oceaan een veel zuidelijkere koers nemen, in dit geval pal over Nederland. Dat brengt ook een heel interessante sneeuw situatie met zich mee. Stel dit laag zit 100km lager dan kun je rekening houden met een vrij extreme sneeuwstorm, met de potentie om tientallen centimeters aan sneeuw neer te leggen. Overigens brengt de huidige run ook al sneeuw maar dit dooit op het uiterste noorden na snel weg. Maar goed dit is allemaal speculatie op de lange termijn, wel fijn dat potentie aanwezig blijft!



Citaat van: Zynex op wo 29 nov 2023 - 22:51Zoo, flinke bui in Alkmaar. Net van mijn werk naar huis gefietst. Doorweekt en bevroren haha. Wel mooi om te zien. Alles wit nu!

~Edit: Hoe upload je fotos van je mob naar hier? Nog steeds uploaden via imgur ofzo met de tags? haha



Klik onderaan in het topic op de knop "Gebruikersacties" en dan op "reageer". Dan kom je op een andere pagina uit waar je onder aan het tekstvak een balk ziet met "sleep en plaats je bestanden hier naartoe" Je kunt hier je foto uploaden. Maar je kunt indd. ook gebruik maken van een site als imgur en de link dan tussen [img][\img] zetten met de slash de andere kant op (/)

Mocht beide niet lukken mag je de foto ook via de link hieronder uploaden, dan zet ik hem bij je post erbij  :)
Nextcloud

Remy

De klimaatopwarming raakt de windmolen Fan 🤣
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

GFS zondag avond


zwoof

Vannacht is het voor de eerste keer dit winterseizoen tot matige vorst gekomen.
In Leeuwarden daalde de temperatuur tot -5,4 graden 


 

Akito

Ennn even een temperatuurplaatje van 8u vanochtend. Gezien vanuit de lucht. Nederland zit in het cirkeltje.
Daar zien we ook dat het ongeveer een -3 is op dat moment aan de grond. De lagere temperatuur over Brabant / Gelderland / Limburg komt doordat daar een wolk boven hangt en op hoogte is het vanzelfsprekend kouder.


zwoof

De temperaturen zijn inmiddels weer aan het dalen, daarmee zullen Nieuw Beerta en Eelde vandaag hoogstwaarschijnlijk een (lokale) ijsdag gaan halen.

Maximumtemperatuur: 


Actuele temperatuur

Powered by EzPortal