Windhozen en hagelbuien trekken over Zeeland

Topic gezien door 3246 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 12 apr 2012 - 15:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Windhozen en hagelbuien trekken over Zeeland



In delen van Zeeland is er donderdagmiddag sprake van noodweer, met hagelbuien en onweer. Het gaat om het midden en het oosten van Zeeland. Op een aantal plekken was er zelfs sprake van een windhoos, zoals op deze foto bij Nisse te zien is. Door de hagelbuien waren de straten in sommige plaatsen even volledig wit. Aan de kust is er geen sprake van extreem weer met neerslag. Het noodweer wordt veroorzaakt door een instabiliteit in de lucht. Dit komt door de grote temperatuurverschillen tussen de bodem en de bovenlucht.

Bron Omroep Zeeland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

densta

Damn prachtig om te zien zeg. Ik zit aan de verkeerde kant van NL.

Jur

Nooit zoiets in levende lijve gezien maar denk dat als 't me over komt, de rillingen me toch even over de rug lopen.

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Tyshane

Zo zie je maar dat deze twee dagen met kleine kansen toch wel mooie dingen opleveren! Prachtig!

Marco_Goes

Die meteoroloog die geen spectaculaire verschijnselen verwachtte moet een draai om zijn oren krijgen :p

zorba

Citaat van: Jur op do 12 apr 2012 - 15:50
Nooit zoiets in levende lijve gezien maar denk dat als 't me over komt, de rillingen me toch even over de rug lopen.

Moet je toch beter kijken, zie geregeld funnels :p, komen geregeld voor hier :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Impreza

Citaat van: Jan van Ooijen op do 12 apr 2012 - 15:32
Op een aantal plekken was er zelfs sprake van een windhoos, zoals op deze foto bij Nisse te zien is.

Het leuke is: mijn man werkt ongeveer 5km van Nisse (hij werkt in Heinkenszand) vandaan en hij heeft dus van dit alles NIETS gemerkt!

Powered by EzPortal