Lente discussietopic 2023

Topic gezien door 36560 bezoekers
Gestart door TMCThomas, wo 01 mrt 2023 - 16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

Heerlijk weer momenteel, de zonkracht  tikt zojuist voor het eerst dit jaar de 4.0 aan!


Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Jasneker

Genoten van de zon, mooie wandeling gemaakt en volop zon getankt ;)

Stephanie

Het èchte lenteweer lijkt steeds weer een stukje op te schuiven. Stabiel weer lijkt er sowieso niet echt in te zitten. Volgende week misschien zelfs weer een dipje..
Iemand zicht op de wat langere termijn?

Bubba

Wat een beroerde "lente" is dit zeg, totaal bewolkt en amper 10 graden, en nu krijg je een redelijke week, waarbij nog steeds die 20 niet gehaald gaat worden, en volgend weekend zijn we waarschijnlijk weer terug bij af met amper 12 graden, ik word hier niet echt blij van.

Waar blijft mediterrane klimaat wat ons al tijden belooft word 8)

TMCThomas

De verwachting is inderdaad sterk verslechterd. Waar we eerst overwegend zonnig en volledig droog lenteweer zagen is de nieuwe verwachting een stuk bewolkter en wisselvalliger. Ook de temperatuur blijft achter.



De reden zit hem in dit hoogte laagje gevuld met vrij koude lucht. Leuk in de winter maar nu absoluut niet wenselijk. Nu is het ook weer niet zo dat het volgende week vreselijk weer wordt. Er is voldoende ruimte voor de zon maar vergeleken met eerder valt dit toch tegen.




flyineddy

Het is weer het aloude verhaal van winterse settings ver in het voorjaar wanneer je er niks meer aan hebt.  :-X
Maar ik blijf hopen op een knetterende zomer.  ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

4seasons

Het weer is net als de politiek  :-X .
De ene dag worden we blij gehouden met (wat) zon, de andere dag krijgen we regen/wind.
Veranderlijk dus.

Ben volgens mijzelf wel een positief mens maar het van mij ook nu wel eens echt lente worden met hogere temperraturen, die grijze lucht ben ik wel zat.




Afleiding dan maar vanuit de luie stoel:


.

TMCThomas

geen beste verwachting voor volgende week...



Een noordelijke stroming met 850 hpa temperaturen doet niet veel goeds voor lente, sterker nog de kans op winterse buien neemt weer toe. Heel anders dan de 20 graden die eerder in de kaarten stond.






Bubba

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.


Zelfs begin mei niet in de buurt van 20 graden :'( 

Der RoX

Citaat van: Bubba op wo 19 apr 2023 - 08:29Zelfs begin mei niet in de buurt van 20 graden :'( 

Aardige dip volgende week...
April doet wat die wil 😅
Vandaag dan wel weer heerlijk (uit de wind)

geen afbeeldingen mee quoten
A.U.B
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Kou kort maar krachtig? In de laatste GFS run duurt de koudere periode niet al te lang, in deze run warmt het net op tijd voor koningsdag weer op, met een prima 17 graden op koningsdag. Vooralsnog echter een uitbijter.


 

Eric

We moeten dit jaar wel heul veul geduld hebben zeg.......  :(

Stephanie

Citaat van: Eric op wo 19 apr 2023 - 16:26We moeten dit jaar wel heul veul geduld hebben zeg.......  :(

Het is echt doorbijten deze lente hoor! Ik ben meer een zomer dan een winterfan, en dit jaar is wel heel duidelijk te merken dat we de afgelopen jaren behoorlijk 'verwend' zijn in de eerste lentemaanden. Rokjesdag waar blijf je!
Vandaag was het overigens heerlijk, als je uit de orkaanwinden kon blijven in de zon ;)

Zynex

Hele winter zit je op oostenwind te wacht of noord noord/westen. En precies wanneer je er niets meer aan hebt, breekt het door. 11 graden met Koningsdag.. Het is niet anders.

Der RoX

Sadistische Beer dit jaar
WiNtEr!!11!1!@

Armand

Citaat van: Zynex op do 20 apr 2023 - 10:53Hele winter zit je op oostenwind te wacht of noord noord/westen. En precies wanneer je er niets meer aan hebt, breekt het door. 11 graden met Koningsdag.. Het is niet anders.

Zucht, ja je ziet vaak gebeuren de laatste jaren. Zeker afgelopen jaren zag je dan ook in de loop van tijd de stroming iets meer oostelijk/zuidoostelijk worden, waardoor de lucht vanzelf opwarmde en het heerlijk lenteweer werd. Dat wil voorlopig echt nog niet lukken. We moeten het er maar mee doen inderdaad. We zijn ook wel aardig verwend geworden laatste jaren, eigenlijk is het gemiddeld gezien heel normaal weer voor de tijd van het jaar.

TMCThomas

Neerslagzone die vanuit het oosten van het land binnenschuift, dat zie je niet zo vaak.



Op koningsdag nog steeds van alles mogelijk, met een beetje geluk zit de temperatuur gewoon een graad of 15 zoals EC oper nu berekent.


dennis089

Hardnekkige noord(oost) stromingen.
Vorst eind april, zelfs mogelijk in mei.
Temperaturen met 10 graden zeer kill.
Maximaal 20 graden als alles meezit.

Het is wachten totdat er opeens een omslag komt met een zuidelijke stroming.
En dan zitten we al ver in mei.

Geloof me. Zonder gewenning gaan we allemaal flink puffen als het straks van 15 graden ineens doorschiet richting de 30.

dennis089

Ow.. en over 7 dagen begint alweer de laatste maand vd lente.
Absurd dit weer.

flyineddy

Tja, soms heb je gewoon zo'n wat koelere lente. En zo dramatisch is het allemaal nog niet. Ik kan me ook nog april 2016 herinneren waarin we meer dan een hele week rondom Koningsdag in een noordelijke stroming zaten met een constante stroom aan (winterse) buien. Maximumtemperaturen van ongeveer 7 graden.

Ik heb toen de uitstekende beslissing genomen om op Koningsdag 2016 in Duitsland naar een pretpark (Hansapark) te gaan. Heerlijk rustig toen in het park en op één korte, stevige bui na trokken alle buien links of rechts langs het park.  ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal