Winter discussietopic 2022/2023

Topic gezien door 227438 bezoekers
Gestart door Armand, do 01 dec 2022 - 16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

dennis089

Ik zie afgezien van die zaagtand control wat Energizer aanhaalt geen lentesignalen zowel bij EC als GFS (zelfs niet op ultralange termijn van 300+u)
De kaarten moeten opnieuw geschud worden......

Jasneker

Beetje vroeg voor lente nog.

De gemiddelde maarttemperatuur in De Bilt is in ons huidige klimaat 6,5 graden. Overdag stijgt het kwik naar gemiddeld 10,5 graden, in de nacht daalt de temperatuur naar 2,4 graden. Op gemiddeld acht dagen daalt de temperatuur tot onder het vriespunt en gemiddeld één dag daarvan levert matige vorst op met een temperatuur onder -5 graden.
Ik verwacht pas volgende maand wat meer lente weer, tot die tijd zullen we het er maar mee doen ;)

Joep

Verschillende modellen met (natte) sneeuwbuien vannacht

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Bacci

Hier net hagel/natte sneeuw buitje al witter dan die drama sneeuwsituaties van vorige week  ;D  ;D  ;D

TMCThomas

Mooie grote vlokken maar helaas gewoon te warm, op de Veluwe zo te zien meer geluk.

Der RoX

Niks meegekregen. Bij wakker worden was het iig nat 🙃


Sommige meteorologen en Twitterkaartlezers zien rond de 20e weer wat gebeuren...
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

Citaat van: Der RoX op wo 15 mrt 2023 - 15:26Niks meegekregen. Bij wakker worden was het iig nat 🙃


Sommige meteorologen en Twitterkaartlezers zien rond de 20e weer wat gebeuren...
Valt wel mee. Ik denk eerlijk gezegd dat we nu de laatste stuiptrekkingen hebben gehad van de winter. En dat bedoel ik niet lullig hoor maar zie geen enkel signaal meer voor vriestemperaturen.

Der RoX

Citaat van: dennis089 op wo 15 mrt 2023 - 20:47Valt wel mee. Ik denk eerlijk gezegd dat we nu de laatste stuiptrekkingen hebben gehad van de winter. En dat bedoel ik niet lullig hoor maar zie geen enkel signaal meer voor vriestemperaturen.

Weet je het zeker Dennis?



En ja, deze 2% kans op deze run is zeer, zeer ongeloofwaardig...Het zou compleet achterlijk zijn als we eind maart nog even sneeuw gaan koppen, maar het gebeurt wel eens ;)
WiNtEr!!11!1!@

flyineddy

Ik kan mij nog herinneren dat er een keer een laag sneeuw lag op 1 april.
Wanneer was dat ook alweer...?  ;)  ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Der RoX

Volgens deze uitdraai wordt het op woensdag de 29e een warme 19 of frisse 5 graden
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

Citaat van: Der RoX op wo 15 mrt 2023 - 23:54Volgens deze uitdraai wordt het op woensdag de 29e een warme 19 of frisse 5 graden
Das normaal vanwege de langere termijn. Dan neemt vanwege de veranderingen in de berekeningen de spreidingen toe.
Je kan ervan uit gaan dat het tussen de 10 a 15 graden wordt.

Der RoX

Er komt in ieder geval een lekker weekend aan. (Zondag is misschien nog een dingetje).

 Daarna zien we wel weer.

Ijsland en Scandinavië houden het nog goed vol. De paar zeer warme dagen in Spanje zijn weer voorbij.

 

WiNtEr!!11!1!@


Ruud

Citaat van: flyineddy op wo 15 mrt 2023 - 23:25Ik kan mij nog herinneren dat er een keer een laag sneeuw lag op 1 april.
Wanneer was dat ook alweer...?  ;)  ;D

Eddy.

2005. Ik kreeg toen bij de notaris de sleutels van een huis. Kon gelijk sneeuw schuiven  ;D

Joep

Zaterdag kans op onweer



Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 

Kaartjes pvforecast

Joep


dennis089

Citaat van: Joep op vr 17 mrt 2023 - 22:16Vrijdag sneeuwdag bij ECMWF . Een randstoring trekt via België richting Polen. Aan de achterzijde van dit systeem stroomt in een cyclonaaal noordoostelijk patroon tijdelijk koude vrieslucht binnen. Op een  scherp begrensd thermisch frontvlak valt in het noorden en midden sneeuw!

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 

Michael vd Poel


Kaarten zijn van 10.3 (vorige week) vrijdag?

Joep


Joep

Eind van de maand mogelijk kouder

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Mvd Poel

Der RoX

Citaat van: Joep op vr 17 mrt 2023 - 22:40Eind van de maand mogelijk kouder


Het kan zomaar 😬
WiNtEr!!11!1!@

Powered by EzPortal