Winter discussietopic 2022/2023

Topic gezien door 227967 bezoekers
Gestart door Armand, do 01 dec 2022 - 16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

dorian

Voor wat betreft Groningen (Eelde) hebben alle modellen de temperatuur te hoog ingeschat:

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

(bron: weerpluimen.nl)

dennis089

Ik heb echt met jullie winterfanatiekelingen te doen.. Nu is het eindelijk na jaren eens koud en komt er geen neerslag en dus geen sneeuw  :o  ::)  :-[

Joep

EC wo en zo sneeuwkansen

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 

Joep

Ec voorlopig geen dooiaanval ;D

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Harry de Hond

Citaat van: Joep op vr 09 dec 2022 - 22:27Ec voorlopig geen dooiaanval ;D

20221209_222634.jpg
Gfs is wat minder positief zag ik. Ik ben benieuwd.  De 17e zou ik een marathon willen roeien,  met gfs kan het, met ec niet. Ik hoop dat ec gelijk heeft.

Juist.

Joris3pinter

Actueel forse sneeuwval in Rotterdam! Straten kleuren snel wit!

zwoof

Citaat van: Harry de Hond op vr 09 dec 2022 - 23:20Gfs is wat minder positief zag ik. Ik ben benieuwd.  De 17e zou ik een marathon willen roeien,  met gfs kan het, met ec niet. Ik hoop dat ec gelijk heeft.


GFS 00Z ook niet best.  Straks maar eens kijken wat de EC pluim laat zien.
 

Overigens zijn er op diverse stations ook weer hellmannetjes gescoord gisteren.
Ook is er voor het eerst in bijna 2 jaar (sinds 14-02-2021) weer eens een vorstdag bij station Vlissingen gemeten.  :)

Joep

ICON met pak sneeuw voor as woensdag

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 

Der RoX

Bijzonder om al zoveel kansen te zien ontstaan , dat is wel eens minder geweest
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

EC gaat GFS achterna helaas.

00Z Regio midden:



flyineddy

Emmen meldt sneeuw.  ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

X-treme

Hier in Heerhugowaard heel kort even lichte sneeuw gehad, maar mag eigenlijk geen naam hebben.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

zwoof

De maximum temperatuur in De Bilt is nog niet boven nul geweest vandaag.
Na de eerste lokale ijsdag gisteren krijgen we dus hoogstwaarschijnlijk vandaag ook de eerste landelijke ijsdag van deze winter. 
Verder zullen onderstaande stadions ook hoogstwaarschijnlijk een ijsdag bij gaan schrijven:

Eelde
Hoogeveen
Marknesse
Lelystad
Heino
Twente
Deelen
Hupsel
Cabauw
Herwijnen
Volkel
Gilze-Rijen
Eindhoven
Arcen
Ell
Maastricht


Bacci

Mag ik toch iets positiefs zeggen, ik houd echt van dit weertype, mist geeft zo'n mooie sfeer en met die kou erbij lekker warm binnen zitten geeft mij toch echt een wintergevoel, zon en sneeuw houd ik ook van maar dat zal vast nog komen  8)

Stephanie

De grens met positieve temperaturen kruipt langzaam nog verder naar het oosten! Benieuwd of we de ijsdag hier echt kunnen gaan noteren.

zwoof

Citaat van: Stephanie op za 10 dec 2022 - 17:03De grens met positieve temperaturen kruipt langzaam nog verder naar het oosten! Benieuwd of we de ijsdag hier echt kunnen gaan noteren.

Klopt! Het gaat er nog om spannen. Cabauw is er al uitgevallen. De Bilt, Gilze-Rijen en Herwijnen nog maar net onder het vriespunt.

boucheron

Hallo allemaal, waarom komen er geen weerkaarten meer met oog op het resterende van de maand?, ben wel benieuwd naar julie
Opinie.

Hier nabij zwolle nog geen vlokje sneeuw gehad

dorian

Citaat van: zwoof op za 10 dec 2022 - 18:09Klopt! Het gaat er nog om spannen. Cabauw is er al uitgevallen. De Bilt, Gilze-Rijen en Herwijnen nog maar net onder het vriespunt.

De Bilt nu 0,0... dat telt niet meer toch?

zwoof

Citaat van: dorian op za 10 dec 2022 - 19:12De Bilt nu 0,0... dat telt niet meer toch?
Dat klopt, het moet een etmaal (01:00uur tot 01:00 uur)
beneden nul blijven voor een ijsdag.  Geen landelijke ijsdag dus.

Joep

Update ECMWF De 1e "dooiaanval" wordt afgeslagen rond het midden van de week. De 2e aanval rond 19 december heeft meer kans. Dit laag heeft (waarschijnlijk) een meer noordelijke koers!

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

ECMWF 12
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.   

Michael vd Poel
Pluim via jan visser

Powered by EzPortal