Winterdiscussietopic 2021

Topic gezien door 160637 bezoekers
Gestart door TMCThomas, wo 01 dec 2021 - 00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citeer1979 scenario zou mooi zijn. ::) 

De Elfstedentocht gaat toch niet door ivm corona.  8)

Ho, stop, hier moet ik even ingrijpen. Die Elfstedentocht kan voor de marathonschaatsers juist wel doorgaan. Sinds dit seizoen worden ze gezien als topsporters. Daarom mogen ze wel nog schaatsen na 5'en en mogen ze dus ook de E-tocht schaatsen als die doorgaat. Voor de rest op eigen risico, zonder kruisje, voor anderen.

Bron: Elfstedentocht kan doorgaan in coronatijd, opknapbeurt Jaap Edenbaan

zwoof


CiteerHo, stop, hier moet ik even ingrijpen. Die Elfstedentocht kan voor de marathonschaatsers juist wel doorgaan. Sinds dit seizoen worden ze gezien als topsporters. Daarom mogen ze wel nog schaatsen na 5'en en mogen ze dus ook de E-tocht schaatsen als die doorgaat. Voor de rest op eigen risico, zonder kruisje, voor anderen.

Bron: Elfstedentocht kan doorgaan in coronatijd, opknapbeurt Jaap Edenbaan
Oh oké, dat is dan mooi.  :) 


Maar lijkt me toch niet dat de tocht dan nog z'n charme heeft. Maar goed, laten we eerst maar eens zien of we überhaupt een goeie winterse periode krijgen.   ;)


TMCThomas

WRF komt met natte sneeuw op eerste kerstdag en een sneeuwdek op 2e kerstdag.

Sneeuwhoeveelheden zijn nog niet totaal, aan het einde van de run sneeuwt het nog.


Remy

Hier heeft het heel de dag gevroren 😎
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas

Icon wederom negatief, koude lucht word weggeduwd.


TMCThomas

GFS sneeuw voor het midden van het land voor eerste kerstdag, eerste sneeuwval op kerstochtend.



2e kerstdag nog meer sneeuw.



Uiteindelijk op de 27e heel Nederland in de sneeuw, vanuit het zuiden zet wel tijdelijk wat dooi in, met regen daarbij.



In het uiterste noordoosten blijft het constant vriezen terwijl in zeeland de temperatuur richting de 8 graden gaat.



Uiteindelijk veroverd kou Nederland weer terug, hopelijk ligt het sneeuwdek er dan nog grotendeels, voor het noorden zal dat geen probleem zijn, maar hoe verder zuidelijk hoe lastiger het zal worden. Als er überhaupt sneeuw komt natuurlijk UKMO, GFS en WRF zijn enthousiast maar icon en EC laten het nog steeds afweten, hopelijk draait EC zo, dan word het voor mij wel een stuk zekerder

Joep

Gfs inderdaad voor midden en ook zuiden van het land sneeuw


Joep

UKMO met in zuiden juist de sneeuw


Lucas

Nog veel te ver weg, maar de nieuwste GFS is ook leuk op de LT, hoge druk boven Scandinavië doemt op

Aanhoudende sneeuwval

Armand

GFS12z heeft echt een bizar verloop op LT! Een flinke koude put trekt van oost naar zuidwest over Europa en vult vrijwel geheel Europa met sneeuw, tot zelfs grote delen van het noorden van Marokko!  :o



Een zeer winters scenario wat natuurlijk erg onwaarschijnlijk is vanwege de termijn. Maar zulke sneeuwbedekking over Europa zie je vrijwel nooit. ;D

Joep

Ec nu ook met mogelijk sneeuw midden van het land


Extremissimorum

Vervolg van EC is ook weer een stuk kouder. Leuk! Zo kan het ook.  :P  Sneeuwkansen stijgen run na run.

Overigens zijn er al meerdere runs op rij bij GFS en EC kleine sneeuwbuitjes verwacht voor donderdag. Zal niet veel voorstellen lijkt me? Ben benieuwd wat we daarvan te zien krijgen. En hoe het daarna verder gaat uiteraard.

EDIT: eind van de run van EC12 oper een monster van een neerslaggebied op 30 december. Knetters, wat gaat we daar nog van terugzien? Kan het kaartje niet uploaden nu. ThaGhost?!

flyineddy

CiteerEDIT: eind van de run van EC12 oper een mlnster van een neerslaggebied op 30 december. Knetters, wat gaat we daar nog van terugzien? Kan het kaartje niet uploaden nu. ThaGhost?!

Ik denk dat jij deze kaart bedoelt? Inderdaad een monster. Dikke dooiaanval.
EDIT: Hé, bij mij werkt bijlagen toevoegen ook niet meer. :(

EDIT 2:
Dan maar de links naar de afbeeldingen opgezocht:





Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Joep

Heel veel leden GFS gaan voor winterweer


zwoof

CiteerHeel veel leden GFS gaan voor winterweer


Het is wel de pluim van GFS 06 run. Vanmorgen ook al over gehad. Weerplaza loopt steeds een run achter met plaatsen van de GFS pluimen.  ;)


Hier de 12Z:



Pluim EC 12Z Regio midden :


Joep

Mooie pluim van EC

Edit zag niet dat Zwoof hem al had geplaatst :)

lans

Appart om te zien dat het warmste moment donderdag nacht is. Maar die pluim van EC is toch wel erg goed verbeterd.
achterhoek

zwoof

CiteerMooie pluim van EC

Edit zag niet dat Zwoof hem al had geplaatst :)
Heb 'm al verwijderd. Maar top pluimpje als je kijkt waar ie vandaan komt!  :)

Bacci

Ja nu de sneeuwkansen nog  :-\

zwoof


CiteerJa nu de sneeuwkansen nog  :-\

Die zijn er toch gewoon.  ???

Powered by EzPortal