Het vermiste winterdiscussie topic 2019/2020 Deel 1

Topic gezien door 67015 bezoekers
Gestart door Armand, zo 01 dec 2019 - 13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zynex

Pfff wat ziet het er de komende 2 weken dramatisch kansloos uit...

zwoof

In EC12Z ziet de control een decemberwintertje wel zitten. Laat maar trendzetter zijn!  I'm dreaming over white...   :D


TMCThomas

Control brengt ons ook een witte kerst (al is het maar een halve centimeter) waar kan ik tekenen  ;D



Zo zal het helaas 99% zeker niet gaan lopen, echter gaan de AO en NAO weer naar beneden, dus mogelijk krijgen wel weer meer hogedruk op het menu. Dus opzich is het idee van control dat we weer blokades kunnen krijgen niet eens zo gek.


Extremissimorum

Zeker iets om in de gaten te houden. Voorlopig draait de wc op volle toeren met een Polar Vortex sterker dan anders.

Wat een herfst de komende dagen!
Maar na herfst komt...?

TMCThomas


Snowfreak

NAO gaat ook dezelfde richting uit  :)


Joep

Nieuwe GFS sinds t.o.v. vanmorgen wel verbeterd met mogelijke Scandi hoog opbouw en hogedruk boven de polen.
Ben benieuwd.

Kaartje via londonweather

Joep

Ec op lange termijn toch wel interessant. Hopen dat hoge druk toeneemt boven de polen en scandinavie

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

TMCThomas

Ben erg benieuwd wat GFS vanavond gaat doen, kaarten beginnen weer op blokkades te hinten, zou goed uitkomen zo rond kerst tijd

TMCThomas

Nog nergens natte sneeuw volgens mij. Simpelweg gewoon te warm in het midden van het land denk ik.

Edit:
Gfs komt met hogedruk opbouw boven Scandinaviƫ de uitvoering is nog niet goed maar ben al blij met het signaal. En dat op 192h


Bagtjuh

Citaat van: TMCThomas op vr 13 dec 2019 - 00:11Nog nergens natte sneeuw volgens mij. Simpelweg gewoon te warm in het midden van het land denk ik.

Om 06:00 buiten met de hond en toch wel wat natte flatsen tussen door gezien.
Niet veel maar toch.

Remy

Joh, het begint hier in oost Groningen te sneeuwen. Dat had ik niet meer verwacht.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas

Nice! Hier 4 graden met regen, het weertype waar ik toch wel de grootste hekel aan heb.

Remy

Hier ook regen nu met soms een natte flats. Inderdaad snert weer.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

4seasons

Ik heb begrepen dat de jetstream (straalstroom) ook invloed heeft op het weer?
Netweather (een Engelstalig weerforum) heeft nu een globale interactive jetstreammap ter beschikking:

NB
Links bovenin kan je de datum vooruit zetten


Hieronder link met datum 19 december a.s.:
https://www.netweather.tv/charts-and-data/global-jetstream#2019/12/19/0900Z/jetstream/surface/level/overlay=jetstream/

Dit op 24 december a.s.:
https://www.netweather.tv/charts-and-data/global-jetstream#2019/12/24/0600Z/jetstream/surface/level/overlay=jetstream/

Bron: https://www.netweather.tv/forum/

Energizer85

Om moedeloos van te worden.... pluim, seizoensverwachtingen... niets wijst op winterweer.... 🤨

zwoof

Citaat van: Energizer85 op zo 15 dec 2019 - 01:08Om moedeloos van te worden.... pluim, seizoensverwachtingen... niets wijst op winterweer.... 🤨
Ik geef de hoop nog niet op. Geduld is een schone zaak.  ;)


Neochamp

Laten we hopen dat er een trent is gezet Zwoof!

Der RoX

Dinsdag het terras op en de dinsdag erop de vorst in. Ik vind het mooi ;)
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Aangezien de kaarten nog steeds niet bijzonder zijn hierbij een meteoficie kaartje van gfs lid 20 ;)




Powered by EzPortal