Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133845 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

Iemand heeft ipv 98 gebroken dek, 98 cm ingevuld   ;D

Maxim


gilleeesss

Zuid wzst vlaanderen toch een 3tal cm verse sneeuw. 6-8cm totaal op gras weer. De dooi zal wel komen. Dus nog even genieten

Ps: gfs oper tovert weer een scandihoog

Murk

Hier ook een half centimetertje. Stelt weinig voor.

TMCThomas

Hier een mooi gesloten dekje, stuk of 2-3cm als ik zo moet schatten

zwoof

Citaat van: TMCThomas op vr 01 feb 2019 - 08:00
Hier een mooi gesloten dekje, stuk of 2-3cm als ik zo moet schatten

Hier ook weer een wittige wereld. Nog geen cm schat ik , maar het sneeuwt momenteel lekker door  :)

Weinig modellen die dit zo ondersteunen, maar volgens Arpege00Z morgen wederom sneeuw.


EC 00Z komt daar ook mee:


Citaat van: gilleeesss op vr 01 feb 2019 - 06:41
Zuid wzst vlaanderen toch een 3tal cm verse sneeuw. 6-8cm totaal op gras weer. De dooi zal wel komen. Dus nog even genieten

Ps: gfs oper tovert weer een scandihoog

Inderdaad weer een mooie run op termijn van GFS. De oper krijgt in de pluim nog niet veel steun helaas.
Pluim GFS 00Z:


X-treme

Hier ook een cm of 2, het kraakt lekker onder je voeten  :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

maxzz

Citaat van: zwoof op vr 01 feb 2019 - 08:18

Pluim GFS 00Z:


Wel bijzonder dat de oper en control deze dagen vaak ver van elkaar verwijderd zijn aan het eind van de pluim
Groeten,
Richard

X-treme

De laatste pluim van GFS geeft voor vandaag, morgen en zondag max  temperaturen van 2 graden in het midden.
Klopt dat of is GFS weer eens de weg kwijt?
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

zwoof

Citaat van: maxzz op vr 01 feb 2019 - 09:00
Wel bijzonder dat de oper en control deze dagen vaak ver van elkaar verwijderd zijn aan het eind van de pluim

Ja klopt, EC helemaal om te janken. Waar de oper gistermorgen nog alleen stond met het scandi-hoog, is ie de laatste twee runs maar gauw overgelopen naar de meerderheid.  Winter volgens EC ver weg! (als we vooruit kijken tenminste)  ;)
EC 00Z De Bilt:


edit:
Citaat van: X-treme op vr 01 feb 2019 - 09:12
De laatste pluim van GFS geeft voor vandaag, morgen en zondag max  temperaturen van 2 graden in het midden.
Klopt dat of is GFS weer eens de weg kwijt?

Dat klopt wel. Harmonie en Hirlam geven dat ook weer. (0 in het noorden tot 5 graden in het zuiden)

TMCThomas

GFS parallel ook sneeuw voor morgenochtend/middag.


Der RoX



Tja... afwachten maar. Kan nog best wat aan veranderen
WiNtEr!!11!1!@

Zynex

Het is vast goed bedoeld hoor  ;D Maar waarom doe je dit @Der Rox?

Iedereen kan toch wel zien wat de hoogste en laagste leden zijn haha.

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Citaat van: Zynex op vr 01 feb 2019 - 12:46
Het is vast goed bedoeld hoor  ;D Maar waarom doe je dit @Der Rox?

Iedereen kan toch wel zien wat de hoogste en laagste leden zijn haha.

Der Rox is blijkbaar een man van weinig woorden. Wat ik zie is communiceren via een eenvoudige tekening...

Met het rondje zegt hij : ,, Moet je eens kijken, de oper zit wel erg boven in, er is een gerede kans dat dit anders gaat lopen."
Met de rode en de blauwe bolletjes zegt hij : ,, Kijk mensen, er is hier sprake van een grote spreiding , eigenlijk is er dus best nog veel mogelijk."

Natuurlijk heeft ie daar gelijk in , en of iemand het nu als opmerking zegt of tekent,  maakt geen verschil wat mij betreft  ;)

Zynex

Citaat van: zwoof op vr 01 feb 2019 - 13:44
Der Rox is blijkbaar een man van weinig woorden. Wat ik zie is communiceren via een eenvoudige tekening...

Met het rondje zegt hij : ,, Moet je eens kijken, de oper zit wel erg boven in, er is een gerede kans dat dit anders gaat lopen."
Met de rode en de blauwe bolletjes zegt hij : ,, Kijk mensen, er is hier sprake van een grote spreiding , eigenlijk is er dus best nog veel mogelijk."

Natuurlijk heeft ie daar gelijk in , en of iemand het nu als opmerking zegt of tekent,  maakt geen verschil wat mij betreft  ;)

haha, ik snap de tekening ook wel.
Vind het wel grappig. Bedankt hoor Der Rox.

Lucas

Het gaat mogelijk gewoon weer sneeuwen vanavond... vergeet de middel en lange termijn voorlopig maar even.
Aanhoudende sneeuwval

zwoof

Sneeuwkaartjes zaterdag 06Z:

Arome


Arpege


Hirlam

dennis089

ik zie nergens sneeuw voor vanavond maar goed de stemming zit er goed in. het waren ook mooie tijden. maar de toekomst.. pluim ziet er erg lenteachtig uit. trend warmer en nat. bijna weer de dubbele cijfers in. tot 2019/2020 ;)

pietjelol

Op dit moment dikke wolken (sneeuw) die uit de lucht vallen. Blijft niet op de bestrating liggen maar wel op het gras etc. waar al sneeuw ligt.

Volgens mij ging het toch aardig dooien vandaag?

Powered by EzPortal