Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133849 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joep

Vette onweersklap en ineens alles wit hier  :)

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op wo 30 jan 2019 - 20:23
Ja lijkt sneeuwstoring en erna vrijwel meteen dooi.. Maarja, we krijgen toch iets he deze dagen ;) toch een winter met 'iets' ipv 'niets' :D en wie weet wat brengt februari nog ;)

Precies, goede instelling. Vergeleken met 2015 en 2016 worden we nu gewoon verwend, en dit type lijkt nog wel even door te gaan de komende week. En die spreiding biedt nog genoeg kansen.

Citaat van: Joep op wo 30 jan 2019 - 20:24
Vette onweersklap hier

Hoor ik daar...
thundersnow?
Geluksvogel!

Joep

Interessante situatie! Een apart lagedrukgebiedje heeft zich vanavond voor de westkust ontwikkeld en trekt nu Nederland binnen. Actieve buienclusters rond de kern zorgen voor hevige sneeuw en lokaal komt ook onweer voor. Zwaartepunt over delen van N- en Z-Holland en Utrecht.

Via Meteonederland /stormchasernl

riddler

Juist, hier gebeurd....niets. Ik zit precies in de kern, luchtdruk is iets verder gezakt 993 Hpa nu.

Joep


TMCThomas

Hé dat laag of het nu wel of geen polar low was doet wonderen hier  :D Alles inmiddels wit!

zwoof

Citaat van: Joep op wo 30 jan 2019 - 21:25
Pluim

Je hebt de 00Z ipv de 12Z

EC 12Z De Bilt:


Iets hoopvoller  :)

Er is hier overigens nog geen vlok gevallen vandaag. Wellicht straks nog ietskes van dat witte poeier.   ;)

Joep

Citaat van: zwoof op wo 30 jan 2019 - 21:53
Je hebt de 00Z ipv de 12Z



Iets hoopvoller  :)

Er is hier overigens nog geen vlok gevallen vandaag. Wellicht straks nog ietskes van dat witte poeier.   ;)
;D sorry. Deze pluim is inderdaad hoopvoller

Arend

Citaat van: zwoof op wo 30 jan 2019 - 21:53
Er is hier overigens nog geen vlok gevallen vandaag. Wellicht straks nog ietskes van dat witte poeier.   ;)

Misschien dan straks inderdaad voor jou een eerste en voor hier een mogelijke tweede ronde. Het is hier al een tijd gestopt met sneeuwen, maar alles is wel veranderd in een winterwonderland. Op de Noordzee lijkt nu een tweede laagje te zijn ontstaan, linksboven op de radar te zien.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: Arend op wo 30 jan 2019 - 22:30
Misschien dan straks inderdaad voor jou een eerste en voor hier een mogelijke tweede ronde. Het is hier al een tijd gestopt met sneeuwen, maar alles is wel veranderd in een winterwonderland. Op de Noordzee lijkt nu een tweede laagje te zijn ontstaan, linksboven op de radar te zien.

Sneeuw hier!  Eindelijk!

Zou kunnen inderdaad dat we dat lekker meepakken, straten worden al wit hier in elk geval..

winter67

Jammer genoeg een telleurstelling hier. Vrijdag nieuwe kansen volgens harmonie zou heel het front sneeuw met zich meenemen aangezien de timing gunstig is kan er vooral in het zuiden een mooi laagje mogelijk een actievere front dan vandaag

zwoof


Joep

Harmonie en gfs niet heel hoopvol voor de sneeuwval do /vr

Arend

Tweede ronde is hier nu bezig. Ik ben dik tevreden. :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: Joep op wo 30 jan 2019 - 22:51
Harmonie en gfs niet heel hoopvol voor de sneeuwval do /vr

Kaartje GFS18Z van vrijdag 06 uur laat net iets meer zien. (voor de afsmelt)


GFS 18Z laat ook zaterdag nog wat sneeuw zien.

Der RoX

Komt ineens met bakken naar beneden 😱
WiNtEr!!11!1!@

flyineddy

Aangenaam verrast vanavond! :)
Toen ik vanmiddag rond half 5 uit Hoogeveen vertrok was er nog geen sneeuwvlok te zien. Maar toen ik bij Emmen was begon het toch matig te sneeuwen en toen ik even later thuis was begon er al een klein laagje te vormen. Toen ik vanavond rond 22:00 uur weer thuis kwam na mijn judo training lag er een mooi laagje van zo'n 4 of 5 cm en het sneeuwde nog licht. En het was echt van die sneeuw die zo mooi kraakt als je er doorheen loopt. Zulke mooie krakende sneeuw is voor mij toch wel alweer een tijdje geleden.  8)
Hopelijk smelt het morgen niet allemaal weg en krijgen we er vrijdag nog wat bij. Dat zou mooi zijn, al houd ik er rekening mee dat het niet gebeurt.

Citaat van: der rox op do 31 jan 2019 - 00:29
Komt ineens met bakken naar beneden 😱

Doe dan wel een helm op als je naar buiten gaat.  :P

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

SniperEye

Al enkele dagen op rij probeer ik op basis van de pluim een beeld te krijgen van de komende periode. Ik moet constateren dat dat haast onmogelijk is. In hoofdlijnen kan je er wel twee conclusies op los laten: 1. geen zicht op overtuigend winterweer en 2. geen zicht op overduidelijke verzachting van de temperaturen.

Extremissimorum

Citaat van: SniperEye op do 31 jan 2019 - 06:11
Al enkele dagen op rij probeer ik op basis van de pluim een beeld te krijgen van de komende periode. Ik moet constateren dat dat haast onmogelijk is. In hoofdlijnen kan je er wel twee conclusies op los laten: 1. geen zicht op overtuigend winterweer en 2. geen zicht op overduidelijke verzachting van de temperaturen.

Dit is een van de meest zinnige opmerkingen die je nu kunt maken op basis van de pluim. Dank je.

Werd zojuist positief verrast doordat er vannacht nog wat bijgevallen is hier. Gesloten sneeuwdekje van een centimeter à anderhalf, maar zorgt al zeker voor de mooie plaatjes.

Brisk

Hirlam en het Europese en het Amerikaanse model komen met sneeuw voor vannacht....
Let is snow, let it snow, let it snow!

Powered by EzPortal