Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133897 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

benjamin112

Hier is tot nu toe ongeveer z'n 5 cm gevallen aan sneeuw, ondertussen nog wat motsneeuw.

xzaz

Citaat van: Jenkie op di 22 jan 2019 - 16:34
Verdorie, zooooo dichtbij......
We hebben wel heel veel pech hoor :) Zo hier en daar wat wit maar eigenlijk heeft het niet gesneeuwd. Modellen berekenen nog wel wat maar dat levert niks op. Blijft altijd lastig om dit weertype te voorspellen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jenkie

Citaat van: xzaz op di 22 jan 2019 - 17:11
We hebben wel heel veel pech hoor :) Zo hier en daar wat wit maar eigenlijk heeft het niet gesneeuwd. Modellen berekenen nog wel wat maar dat levert niks op. Blijft altijd lastig om dit weertype te voorspellen.

We zullen het moeten doen met de witte plekjes die er al waren. Ach ja, het is hier ook wel eens wit geweest terwijl het verder in heel Nederland niet sneeuwde....  :-\

xzaz

Citaat van: Jenkie op di 22 jan 2019 - 17:15
We zullen het moeten doen met de witte plekjes die er al waren. Ach ja, het is hier ook wel eens wit geweest terwijl het verder in heel Nederland niet sneeuwde....  :-\
Het activeert nog wel wat boven 't IJsselmeer.
De winter is nog niet eens begonnen!

mochino

In Zwolle sneeuwt het vanaf 14:00 tot nu. Cm of 4 a 5. Uurtje heeft het redelijk gesneeuwd, maar veel al miezer sneeuw. Het gaat nu weer wat harder. Front lijkt zich ook wat te stagneren boven het midden van het land.

Lothiriel

Volgens het KMI krijgen we in het weekend gewoon onvervalste regen (in Vlaanderen, en dus allicht ook in NL). Hopen dat ze ernaast zitten!
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

MeesterJ

Net 2 uurtjes lekker buiten gelopen, veel wind en sneeuw. Ik zou zeggen een cm of 5 nu hier in Maastricht!

Lucas

Die +3 aan de westkust is niet gehaald. Zeeland en hoek van Holland dalen alweer heel lichtjes. Hier -0,5 en zo'n 3 cm sneeuw. droog.
Aanhoudende sneeuwval

gilleeesss

Hier is alles behalve de wegen nog netjes wit, is wel een pak geminderd omdat we uurtje of 2 een temperatuur hadden van 1.5°C (de verwachte 2-3 graden zijn dus ook niet gehaald). Denk dat we rond 12u (einde sneeuwzone mijn regio) een 3-4cm hadden liggen. Nu is het maar 1-2cm meer.

Ook door dat laagje zal het niet echt afkoelen zag ik hier in de westhoek van belgie (zuid west vlaanderen), hopelijk valt het laagje goed en krijgen we wel nog een paar cm bij, want afkoelen zal het niet echt doen.

Edit: hoe komt het trouwens dat die 6z pluim zo afgekoeld is op KT? Zit er sneeuw in het systeem vast gevroren? :o
Edit2: Pluim GFS 12z, prikpunt Brussel, is ietsje warmer op MT denkik(?)(correct me if i'm wrong) maar KT is wel pak verbetert.

ThaGhostNL

Test post vanaf de nieuwe post pagina
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

winter67

Citaat van: gilleeesss op di 22 jan 2019 - 18:17

Edit: hoe komt het trouwens dat die 6z pluim zo afgekoeld is op KT? Zit er sneeuw in het systeem vast gevroren? :o
12z is kt nog kouder vooral vrijdag zaterdag een ijsdag daarna mogelijk zachter maar spreiding is enorm

gilleeesss

Citaat van: winter67 op di 22 jan 2019 - 18:33
12z is kt nog kouder vooral vrijdag zaterdag een ijsdag daarna mogelijk zachter maar spreiding is enorm

Klopt, zelf voor west belgie is het donderdag (die normaal 4-5 graden ging zijn) al bijgesteld tot een 2 tal graden, wat best knap is. Ook vrijdag daar een zuivere ijsdag door alle leden.

Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat. De kaarten zijn niet slecht, maar imo ook geen 'wow' kaarten om echt te zeggen dat we een 'monster' blokkade hebben en zeker zijn van winterweer.

winter67

Citaat van: gilleeesss op di 22 jan 2019 - 18:36
Klopt, zelf voor west belgie is het donderdag (die normaal 4-5 graden ging zijn) al bijgesteld tot een 2 tal graden, wat best knap is. Ook vrijdag daar een zuivere ijsdag door alle leden.

Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat. De kaarten zijn niet slecht, maar imo ook geen 'wow' kaarten om echt te zeggen dat we een 'monster' blokkade hebben en zeker zijn van winterweer.
Oper is warm wat opvalt is dat laag zondag net boven ons land gaat en daar komt de als weer als dat laag iets zuidelijker trekt heb je gewoon weer langer kou zoals sommige leden aangeven

mochino

Hier gaat alleen maar harder sneeuwen in Zwolle. 6+

Arend

Tot nu toe hier alleen lichte motsneeuw. De voegen tussen de tegels in de tuin tekenen zich nog steeds af in de sneeuw. Dikte van dit motsneeuwlaagje zal dus hooguit een paar mm zijn. Als het maar lang genoeg op deze manier door gaat halen we misschien hier nog 1 cm. Maar goed, alles is wit, het begin is er.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

TMCThomas

Hier inmiddels tegen de 5 centimeter aan, dat had ik niet verwacht. En het sneeuwt nog steeds, intensiteit is weer iets toegenomen al zitten we hier nu wel echt aan het randje duurt niet lang meer denk ik.

dennis089

Citaat van: TMCThomas op di 22 jan 2019 - 19:22
Hier inmiddels tegen de 5 centimeter aan, dat had ik niet verwacht. En het sneeuwt nog steeds, intensiteit is weer iets toegenomen al zitten we hier nu wel echt aan het randje duurt niet lang meer denk ik.

Hier idd ook zoiets. Misschien nog wel meer dan 5cm. En het sneeuw nog flink door al vanaf 15:00u. Ik zit overigens in Hückelhoven op het moment. Iets ten oosten van midden limburg

gilleeesss

Trouwens, iemand GEM gezien? Slaat die door? Komt met scandihoog, duikend laag, (sneeuw en temps van -10°C.) volgens mij is hij helemaal het noorden kwijt

Ik vind het echt zo raar dat iemand zo afwijkt van alles en iedereen (daarom dat ik plaatjes post) is nog betrouwbare termijn opzich

Winterman30

Apeldoorn nu nog steeds aan het sneeuwen, al 6 cm ?? Blijft maar doorgaan, wegen blijven onder sneeuwen

gilleeesss

Temperatuur blijft hier maar positief in het westen :(


Powered by EzPortal