Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 106148 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reutel

Een mooie rode pit op ramkoers met de Tilburgse kermis... Als dat maar goed gaat!

Tyshane

Ik kan me niet heugen dat ik ooit deze intensiteit rood op de temperatuurkaart heb gezien, bijzonder!


Tam

Citaat van: Tam op do 26 jul 2018 - 13:17
En het warmtedagrecord uit 2006 van 32.7 graden is zojuist verbroken. Nu kijken waar de max uiteindelijk op uitkomt.

Het lijkt erop dat de top binnen is. Met (voorlopig)35.6 graden in De Bilt is dat toch een flinke sprong t.o.v. 2006


Edit: Ondertussen opgelopen tot 35.7

NitroGenetics

38.2 graden in arcen puuh wat was het warmte record 38.6? echter denk ik dat dit een foutje is bij de meetstation.

mochino

38.2 gehaald tot nog toe. Bron weerplaza extremen vandaag

mochino

38.6 is het record volgena mij

Reutel

Heb het gevoel dat het hier zo gaat ontploffen buiten, maar elk individueel buitje lijkt weer snel uit te doven.

Vreemd met deze temperaturen!

winter67

Citaat van: Reutel op do 26 jul 2018 - 17:50
Heb het gevoel dat het hier zo gaat ontploffen buiten, maar elk individueel buitje lijkt weer snel uit te doven.

Vreemd met deze temperaturen!
Is totaal niet vreemd vind het juist vreemd dat er buien ontstaan nu terwijl de lucht totaal geen vochtigheid bevat

GeneralDuke

Het is vooral midlevel instabiliteit die wordt aangesproken toch?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Eveline

Terug uit het warme en zonnige Frankrijk, jeetje wat een hitte hier ????????????

Wilde vanavond mijn was buiten hangen, zie ik dat er regen wordt verwacht haha

Adrie

Hoera het onweert in Den Bosch met een flinke plas regen ,de natuur en ik genieten ervan.

Extremissimorum

Het lijkt zo bijna of Nederland morgen in vuur en vlam staat volgens Arome. Doen er nog een schepje bovenop en noemen de 40 graden. Kan nog heel spannend morgen of het hitterecord gaan verbreken morgen.

Overigens geen druppel regen gehad hier in Hoorn. Bui is compleet verdampt boven het Markermeer.

Stephanie

Buien zijn hier helaas precies langsgegaan :(
Temp is wel snel gedaald en veel wind. Vreemde ervaring, dat 30 graden dan ineens 'verkoelend' aanvoelt.

Mrkos


devil-strike

Oh ik zie wat moois op haarlem afkomen rode pitten, hopelijk dit keer wel doorzetten ipv, inkakken.
Locatie: regio Haarlem

dennis089

hier helaas na dat korte buitje van rond 16:00u inmiddels alweer 33 graden... om 20:00u 's avonds gewoon he... lijkt wel Turkije. Dit wordt een helse plaknacht die we nog niet eerder zo plakkend doorgekomen zijn.

Eveline

Wow. Volgens buienradar heeft mijn was nog 20 minuten om in de warmte droog te wapperen, daarna komt er een mooie rode pit over ????????


Johannes96

20:30 32,2c, zeer uniek voor deze regio!

devil-strike

Citaat van: Johannes96 op do 26 jul 2018 - 20:35
20:30 32,2c, zeer uniek voor deze regio!

Haarlem heeft ditto temps, en deze temps zijn daar wel zeldzaam denk ik.
Locatie: regio Haarlem

Kurt V.L.

Het is om de haren uit je hoofd te trekken.  Onweersbuien gepasseerd op zowel 10km westelijk als oostelijk van mijn woonplaats.... maar hier geen druppel gezien.  Weekendje kust nu om af te koelen al zie ik daar morgen ook een dertiger verschijnen ...

Powered by EzPortal