Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83453 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kwadrant

Don`t feed Angry Wolves

TomvanHal


Unknown-user1778

in mijn hoofd en achter het raam is het al lente, ongeacht die glijbaan kaart rond einde vd maand. Dat gaat waarschijnlijk nog wel weggepoetst worden. of misschien niet. maar hier achter het raam is het heerlijk genieten. ik heb de kat buiten gezet en woensdag wordt het heerlijk weer met misschien wel 15+ graadjes! dat is alweer bijna zomers achter een raam  8) :D

http://www.dumpert.nl/mediabase/7044863/01bd358f/chillen_op_het_dashboard.html

Lente  :D :zon: :>

Erik V

Nog ff een noord-noordWest stroming om een beetje sneeuw te regelen voor het Sauerland. Na de vakantie mag het rap lente worden. Eerder niet haha.

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Citaat van: Kwadrant op ma 13 feb 2017 - 13:30
Lente Discussietopic 2017 ? ;D ;D ;D
Citaat van: TomvanHal op ma 13 feb 2017 - 13:41
ja waar blijft die ? :)

De meteorologische lente begint pas over een halve maand. en de astronomische lente staat nog altijd op rond 21e maart. ;) Of gaan we elke keer zeuren om dat lentetopic omdat het in Limburg een keertje 15 graden kan worden, wat overigens dikwijls voorkomt in februari. Maar laat maar eens horen.... Is er misschien een mooie lenteperiode op til? Waar wil je graag over discussiƫren, het kan wat mij betreft ook gerust hier hoor. :D


Citaat van: dennis089 op ma 13 feb 2017 - 14:13
in mijn hoofd en achter het raam is het al lente, ongeacht die glijbaan kaart rond einde vd maand. Dat gaat waarschijnlijk nog wel weggepoetst worden. of misschien niet. maar hier achter het raam is het heerlijk genieten. ik heb de kat buiten gezet en woensdag wordt het heerlijk weer met misschien wel 15+ graadjes! dat is alweer bijna zomers achter een raam 8) :D

http://www.dumpert.nl/mediabase/7044863/01bd358f/chillen_op_het_dashboard.html

Lente :D :zon: :>


Achter het raam in de zon was het in januari al verschillende keren lente. ;D ;D ;D
Het is trouwens prachtig weer buiten, maar ook best nog wel fris.  :)


Citaat van: Edwin op ma 13 feb 2017 - 12:52
Prima dit! Paar graden erbij en houden zo. Sneeuw is wel snel weg op deze manier

Ook vandaag dooit de sneeuw hier niet erg hard. Die ene schamele centimeter wat hier zondag is gevallen is nog steeds wat van over, terwijl het nu toch alweer plus 6 is.

Gisteren bleef het beetje sneeuw hier vrijwel intact terwijl het plaatje van Waddinxveen en Marcel in Zevenhuizen ons liet zien dat 7 cm sneeuw binnen enkele uren letterlijk als sneeuw voor de zon was verdwenen. De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat de dauwpunt temperatuur in het zuiden boven nul lag en meer noordwaarts onder nul. Ook vandaag is dat weer zo. Dit zelfde zagen we nl in de vorige vorstperiode (januari) gebeuren toen de 2 m temperaturen overdag ook soms ruim boven het vriespunt kwam. Het sneeuwdek smolt toen ook heel langzaam met dauwpunts temperaturen onder nul. 

Als de sneeuw zo langzaam blijft smelten verwacht ik dat op enkele plaatsen in het land zelfs morgenvroeg nog een (gebroken) sneeuwdek is te vinden. ;)

Der RoX

Hier in de achtertuin (ligt naar het westen) ligt nog zeker 4 cm en de sneeuwpop staat er nog. De zon komt ook nog niet op de grond. In de voortuin ligt niks meer
WiNtEr!!11!1!@

Jeroen22

lekkere dag gehad vandaag met de zon en toch wel een koude oostenwind. 8)

Marsel

Citaat van: TomvanHal op ma 13 feb 2017 - 13:41
ja waar blijft die ? :)

Komt binnenkort online. Geef het nog een week, dan zal het lente discussietopic 2017 een feit zijn :).

zwoof


De Amerikaanse ruimteorganisatie NASA heeft een foto vrijgegeven van het sneeuwdek in Nederland.
Op de foto is zichtbaar waar in Nederland op dit moment nog sneeuw ligt.



Bron: Omroep west

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

zwoof

GFS blijft met mooie winterse opties komen op LT. Het is nog een eindje dus Hopecasten! 




RicardoDimm

Hoe zit het met de nieuwe pluimen?

zwoof

Citaat van: RicardoDimm op di 14 feb 2017 - 09:50
Hoe zit het met de nieuwe pluimen?

Als je EC bedoelt.. Alleen de 10-daagse is nog maar binnen:



En nu ook de 15-daagse:


Edwin

Never Stop Exploring

RicardoDimm

Citaat van: zwoof op di 14 feb 2017 - 09:56
Als je EC bedoelt.. Alleen de 10-daagse is nog maar binnen:



En nu ook de 15-daagse:



En die van GFS? Op de LT komen ze met nog een koud aanval. Is dit terug te zien in de pluim?

Mrkos


Edwin

Never Stop Exploring

dondertje127

Nog steeds witte gedeelten te zien, zonder dat het mensenwerk is geweest.

Alles bij elkaar is het t/m 13 februari kouder dan normaal verlopen in Deelen met 2.2 graden, tegen 3.7 normaal. Komende tijd zullen we er wel weer boven komen vrees ik.

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op di 14 feb 2017 - 14:21
Nog steeds witte gedeelten te zien, zonder dat het mensenwerk is geweest.

Alles bij elkaar is het t/m 13 februari kouder dan normaal verlopen in Deelen met 2.2 graden, tegen 3.7 normaal. Komende tijd zullen we er wel weer boven komen vrees ik.

Laat de lente maar komen! Ben er nu wel klaar mee  :P

Powered by EzPortal