Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83615 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vossejongk

Zutphen meld 4 cm nu en sneeuwt flink door :)

Jelle

Citaat van: Armand op za 11 feb 2017 - 23:02
Nou mensen geniet ervan! Morgenmiddag zal het snel wegsmelten. Hier nog steeds gewoon regen. Moeder natuur is keihard bezig zo haha ;) Kleine stapjes zijn gezet in de winter hier, als we dan toch positief moeten blijven ;)

Het kan snel gaan. Het hoeft niet. Het wordt denk ik maar +1 graden met bewolking boven de sneeuw.

Met zon gaat het vreselijk snel en is het zo 3 graden.

Bacci

Sneeuw komt hier met bakken uit de lucht  :o

TMCThomas

Hier nu ook een prachtig laagje van zo'n 5cm op de straat en zo'n 6-7CM op het gras/auto's Lang geleden dat ik zo'n mooi droog pak heb zien liggen!



jones

Vlaanderen heeft echt geen geluk deze winter ..  Ook nu trekt alles er weer netjes om heen

dondertje127

Is eigenlijk wel toevallig. De serieuze sneeuwval begon vorige maand op 12 januari, en nu is het 12 februari alweer zo wit als precies een maand geleden :)

Ik wacht nog heel even met meten, want volgens de radar komt er een laatste gebiedje aan waar het weer harder gaat sneeuwen, die nu zo'n beetje arriveert. Hiermee is het onze 7e dag met droge sneeuw deze winter dit jaar.

Arend

Citaat van: vossejongk op zo 12 feb 2017 - 00:29
Zutphen meld 4 cm nu en sneeuwt flink door :)

Er valt hier momenteel van alles uit de lucht behalve sneeuw. Maar eerder vandaag af en toe een beetje sneeuw zien vallen.

Citaat van: Bacci op zo 12 feb 2017 - 00:38
Sneeuw komt hier met bakken uit de lucht  :o

Geniet er van.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Mrkos

Gelderland en in mindere mate Overijssel hebben deze winter echt geluk wat betreft sneeuw. Geniet er van mensen...

Straatje96

Net een nachtwandeling gehad en er is in Wageningen een dik pak gevallen! Jammer dat het zo snel gaat dooien.

Streamertje

Nadat alles vandaag was weggedooid nu toch weer en verse laag (en still counting) van een cm of 5-6 in Waddinxveen.
Na een pauze van een half uurtje begint het weer te sneeeuwen, ben benieuwd wat er morgen ligt hier..

dondertje127

Ik meet 7,5 centimeter sneeuw. Jammer dat dit niet weken zal aanhouden zoals in januari, laat staan voor 1 dag :(

joboy52

Soest meldt met de sneeuw van vanmorgen 12 cm in totaal

Rufes

Akersloot (NH) gaat het ook al de hele avond lekker door:






Marco uit Hangar 5

Rond een uur of 10 van Castricum naar Heerhugowaard gereden.. zware sneeuwval, ook op de A9 wit en glad, 70km/u maximaal.

Op dit moment ligt er zo'n 5 cm sneeuw in Heerhugowaard, af en toe sneeuwt het hard.

webcam heerhugowaard:  http://www.weerheerhugowaard.nl/actuele-beelden-van-de-weercam
Marco Nierop
http://zweef.nl/

sneeuw040

Eindhoven toch nog de heletijd gesneeuwd tot een uur of 2:00 hadden hier regen natte/sneeuw voorspeld bleef toch redelijk liggen en geen regen gehad dus is goed meegevallen. Nouja op naar de 13 graden met zon woensdag  :)

Bianca01

Heerlijk die sneeuw.....tafel had ik begin van de avond sneeuwvrij gemaakt. Ongeveer 6 cm sneeuw.

chris1987

Citaat van: dennis089 op za 11 feb 2017 - 23:45
morgen eindelijk de stap richting de lente, ben helemaal klaar met deze winter die stelselmatig limburg oversloeg. die twee of drie keer dat er een centimetertje gevallen is, en als je twee uur later buiten kwam was het al weg. nee winter is nederland is een drama waar de limburgse honden geen brood van lusten.
Helemaal mee eens! Het lijkt hier maar niet te willen lukken in midden limburg! Laat die lente maar komen dan!

zwoof

Mooie berichten en nice pics uit het land.   8) Het is voor een groot deel van NL een mooie afsluiting van deze korte (en voor een deel )toch wel tegenvallende (flits)winterperiode.  Voor mij persoonlijk vond ik januari veel mooier, de periode was toen langer, een stuk kouder en meer sneeuw. 

Vannacht is bij ons het meeste van de storing er net onder door getrokken. Hier ligt nu laag ijs met een cm sneeuw eroverheen.  Wel een mooi winters plaatje.  Nog snel even genieten, want de dooi komt rap.  Zicht op een nieuwe winterse periode is vrij kansloos, dus hopecasten maar weer voor een lekker wintertoetje later in de maand of in maart.  :)

Hier nog het sneeuwkaartje van vanmorgen 08:00 uur:


Tyshane

Hier heeft het goed gesneeuwd afgelopen nacht. Er was al een klein sneeuwdekje van afgelopen dagen maar vannacht is alles helemaal dicht gesneeuwd en nu ligt er een mooi pak. Geen idee hoeveel, dat gaan we zo eens bekijken, met de atb het bos in en genieten maar!  8)

Sneeuwliefhebbers met sneeuw; blijf niet voor de pc of laptop maar geniet er van en ga naar buiten en geniet van het plaatje en dat wonderlijke sneeuwspul zelf. Je weet niet hoe lang het gaat duren voordat er weer een winter komt met sneeuw en grote kans dat het na vandaag voorbij is qua deze winter...  ;)

Jammer dat we niet allemaal in elkaars buurt wonen anders hadden we een mega sneeuwballengevecht kunnen houden, of groepswandeling of slee-competitie...  ::) :P Have fun!


Citaat van: dondertje127 op zo 12 feb 2017 - 00:53
Is eigenlijk wel toevallig. De serieuze sneeuwval begon vorige maand op 12 januari, en nu is het 12 februari alweer zo wit als precies een maand geleden :) Ik wacht nog heel even met meten, want volgens de radar komt er een laatste gebiedje aan waar het weer harder gaat sneeuwen, die nu zo'n beetje arriveert. Hiermee is het onze 7e dag met droge sneeuw deze winter dit jaar.

Ik weet nog dat je begin van het jaar zo teleurgesteld was omdat je geen sneeuw had. Gelukkig is dat ruimschoots goed gemaakt nu! :) Geniet ervan! :)

zwoof


Powered by EzPortal