Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83431 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

Citaat van: Edwin op di 07 feb 2017 - 17:18
Nou, veel kanslozer dan dit kan het bijna niet. Vieze graf kou met motregen...
jup van dat echt smerige waterkou in combinatie met motregen.

Edit: toevallig net overgegaan in wat lichte motsneeuw.

Mrkos

Beetje sneeuw hier vanaf 16:00 ongeveer, maar brrr op de fiets in de wind is het ijzig koud, waarom willen we ook alweer winter?  ;D Benieuwd of het later vanavond ook blijft liggen.

Edwin

Citaat van: Mrkos op di 07 feb 2017 - 17:30
Beetje sneeuw hier vanaf 16:00 ongeveer, maar brrr op de fiets in de wind is het ijzig koud, waarom willen we ook alweer winter?  ;D Benieuwd of het later vanavond ook blijft liggen.

Dit hoef ik sowieso niet te hebben. Die paar vlokken of die ene centimeter kan me dan ook gestolen worden. Liever dan 12-14 graden nu. Of gewoon veel sneeuw en daarna kou met zon, maar dat mag nooit :P
Never Stop Exploring

MauritsKuil

In Assen nu ruim een uur lichte sneeuw, niet erg noemenswaardig. Temperatuur op dit moment + 0,2.

Armand

Citaat van: Eric op di 07 feb 2017 - 17:16
Nou, Armand, de Visser verwacht toch nog een beetje sneeuw voor ons!  ;)

Op de hogere delen misschien morgenochtend wat lichte sneeuw, maar ik denk dat het nog wel kan tegenvallen. Ook dankzij de oostelijke wind zal het hier nog even duren voordat we in de koude lucht terecht komen. Bovendien zal het niet eens zo heel koud worden. Het is en blijft het allemaal net niet. Als deze situatie nu zich in januari afspeelde met een krachtiger neerslaggebied, dan zag het er opeens heel anders uit ;)

gilleeesss

Flutswinter ja :( Hopen dat komende maand nog iets brengt hier.. Oftewel op naar volgend jaar.

zwoof

Nou de temps beginnen onder het vriespunt te zakken. Kiek'n wat wod vanavond/vannacht.  :)



Actueel:

Bacci


pietjelol

Scandinavië begint nu ook behoorlijk af te koelen en het hogedrukgebied ligt daar nu aardig
En fijn sneeuw maar maar wel redelijk veel.

zwoof

Citaat van: Bacci op di 07 feb 2017 - 18:55
Wat een intensivering!

Best een groot gebied idd, maar het is wel heel lichte neerslag allemaal.

Zynex

Hier in Heiloo smerige motregen.

Remy

Hier nu ook sneeuw,de wind blaast het meeste de sloot in.. maar in de luwtes blijft het wel redelijk liggen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

pietjelol

Citaat van: Zynex op di 07 feb 2017 - 19:18
Hier in Heiloo smerige motregen.
Opvallend die verschillen hier sneeuw lijkt nu langzaam aan op het gras te blijven liggen.

matroesjka-world

Hier een laagje prut op de auto's  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marcellang

Citaat van: zwoof op di 07 feb 2017 - 19:01
Best een groot gebied idd, maar het is wel heel lichte neerslag allemaal.
Relativerend  :D ben ik niet ontevreden  ;)
Hert gebied komt hoger (N/O) dan verwacht en het Schneet al een tijdje.
Misschien een leuke verassing morgenochtend........
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

cekstuffertz

Citaat van: Bacci op di 07 feb 2017 - 18:55
Wat een intensivering!

En wat een pech in Amsterdam hebben we op dit moment qua neerslag ????

gilleeesss

Oke, wordt duidelijke 2deling tussen Noord NL en de rest van de benelux na het weekend. Geniet er van, zal ik wel van de lente genieten (zucht) (wat overigens volgens EC later volgende week voor heel de benelux komt)

Lucas

Meest noordelijke grens van het gebied lijkt bereikt. Het begint nu van NW-ZO oriëntatie te veranderen in W-O. neerslag is een stukje meer Noordoost gekomen dan de verwachting was. Wat dat betekend voor het verdere verloop? In Drenthe/Overijsel lokaal al 2-3 cm sneeuwdek.
Aanhoudende sneeuwval

zwoof

Citaat van: Marcellang op di 07 feb 2017 - 20:10
Relativerend :D ben ik niet ontevreden  ;)
Hert gebied komt hoger (N/O) dan verwacht en het Schneet al een tijdje.
Misschien een leuke verassing morgenochtend........

Het wordt hier aardig wit nu. Hopen dat het front goed blijft hangen door de tegenwerking/ terugduwen  uit het oosten.  8)
Maar ook relativerend ben ik al best blij met een dun laagje. In elk geval weer even winter de komende dagen.   ;)

actueel:

Lothiriel

Heel winters zeg, 5 graden en al hele dag regen :")

En het wordt hier niet eens echt koud de komende dagen, laat staan een ijsdag ofzo. Lente, kom er maar in :d
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal