Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 82430 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

GFS lijkt op hele lange termijn zelfs met een soort 2e hoog vanaf de oceaan te komen
Weetniet hoe betrouwbaar dit model is maar mooi is hij zeker:

dennis089

even in de zon achter het raam, in een strook blauwe lucht. hij begint echt alweer lekker warm te worden  :D

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 05 feb 2017 - 09:37
Maak er maar gerust 3.5 week van
Ik ging uit van de gemiddelde datum van afgelopen jaren  :P ;D

Posts samen gevoegd, niet dubbel posten AUB

Marsel

Citaat van: dennis089 op zo 05 feb 2017 - 12:23
even in de zon achter het raam, in een strook blauwe lucht. hij begint echt alweer lekker warm te worden  :D
Ik ging uit van de gemiddelde datum van afgelopen jaren  :P ;D

Proberen we rond die datum ook gewoon weer voor elkaar te krijgen. Nog even doorbijten ;).

Extremissimorum

Kwakkel de kwakkel volgens GFS 06.

Ja, vorst 's nachts is mogelijk, maar overdag moeten we hopen dat de temperatuur net onder nul blijft.

Wel ijskoude dauwpunten. Tot -12 overdag! :D
En er lijkt iets nieuws voor volgende week te ontwikkelen. Maar van uitstel komt afstel?

joboy52

Citaat van: Extremissimorum op zo 05 feb 2017 - 13:58
Kwakkel de kwakkel volgens GFS 06.

Ja, vorst 's nachts is mogelijk, maar overdag moeten we hopen dat de temperatuur net onder nul blijft.

Wel ijskoude dauwpunten. Tot -12 overdag! :D
En er lijkt iets nieuws voor volgende week te ontwikkelen. Maar van uitstel komt afstel?

Eerst maar toewerken naar donderdag (en natuurlijk wegdromen bij midden-/langetermijn kaarten)  ;). En vanaf daar verder kijken, hopen op meer   :D

TaL

Er lijkt zich volgens GFS een laag te ontwikkelen boven N-Duitsland waardoor de wind meer N dan O wordt volgend weekend. Ik vind dit zeker geen slechte run hoor, ook niet voor het zuiden en België.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

zwoof

Sneeuwkansen (di/woe) voor het noorden nemen  toe bij Arpege:



Totaal Woensdag Arpege:



GFS laat het lager komen en voorziet minder sneeuw,  slechts een cm in het Midden-Oosten.



Totaal Woensdag GFS:

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 05 feb 2017 - 17:33
Sneeuwkansen (di/woe) voor het noorden nemen  toe bij Arpege:
Netjes  :D
En nu moet het WEER zelf alle sceptici de mond snoeren........  ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Lothiriel

Ik zie vooral veel regenkansen buiten voor Noord-Nederland en de toppen van de Ardennen :)

Ik blijf duimen voor koud maar droog winterweer. De afgelopen anderhalve week al genoeg regen gezien voor de komende maand.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

TMCThomas

GEM blijft toch de mooiste (Iniedergeval voor mij als Sneeuw+kou liefhebber  :P), daarbij duikt heel Nederland vanaf aankomende woensdag de vorst in en komen we daar tot het einde van de run niet uit  :o En daarbij ook nog is een laagje dat een beetje boven Nederland tolt dat zorgt voor periodes met sneeuw vanaf aankomende zaterdag tot de woensdag van die week erop
Het laagje:

De Vorst:

De sneeuwkansen (die later in de week komen met het laagje):

GEM houd stug vol nu hopen dat het uitkomt, hup canada  ::)

zwoof

Citaat van: Marcellang op zo 05 feb 2017 - 18:23
Netjes  :D
En nu moet het WEER zelf alle sceptici de mond snoeren........  ;D :P

Gewoon in een keer boem,  midden in de winter tot einde maand. Haha! :D
Maar zonder gekheid er zijn winteropties genoeg voor heel februari volgens de kenners.  Die verstoorde Polarvortex kan heel wat teweeg brengen. Maar zoals altijd, het moet nog wel zo vallen, dat we ook echt kunnen profiteren.

Citaat van: TMCThomas op zo 05 feb 2017 - 18:35
GEM blijft toch de mooiste (Iniedergeval voor mij als Sneeuw+kou liefhebber  :P), daarbij duikt heel Nederland vanaf aankomende woensdag de vorst in en komen we daar tot het einde van de run niet uit  :o En daarbij ook nog is een laagje dat een beetje boven Nederland tolt dat zorgt voor periodes met sneeuw vanaf aankomende zaterdag tot de woensdag van die week erop

GEM hou stug vol nu hopen dat het uitkomt, hup canada  ::)

Inderdaad Thomas,  Hup Canada!  8)

Borislav

Borislav Lekic

gilleeesss

Hup canada.. Is denkik het enigste model die ook voor belgie ijsdagen geeft, want het is en blijft gewoon kwakkel bij EC/GFS :(

zwoof

Citaat van: Borislav op zo 05 feb 2017 - 19:37
Oei wat een drama oper van ec.

Pfoe of niet. :o   Laat gewoon even een flitslente voorbijkomen op 850 PH.

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 05 feb 2017 - 20:15
Pfoe of niet. :o   Laat gewoon even een flitslente voorbijkomen op 850 PH.
valt van zijn geloof af ......... :o
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

2 Meter temperaturen Oper zijn niet veel anders dan vanmorgen. 3 ijsdagen op rij.. (Vanaf zaterdag ruim boven nul overdag en in de nacht vorst).
Maar wel weer sneeuw in de berekening voor dinsdag/woensdag.  Maar eens even kijken naar de pluim zo meteen.

Lucas

Die weermoddelen worden bijna voorspelbaar. Laat me raden; vanaf nu gaat GFS wél steeds meer voor Winter.... let maar op.
Aanhoudende sneeuwval

Extremissimorum

GEM is een van de modellen die ik het minst serieus neem (na JMA).

Als het aan de Canadezen had gelegen, hadden we in de zoner van 2015 de 40 graden ruim gehaald.

Het zag er veelbelovend uit, maar het wordt toch weer rap minder. Behalve GFS dan, die gemiddeld beter wordt. Om op het laatste moment weer bij te draaien.

Verrassingen zijn toegestaan, dat zeker.

Bacci

Hirlam geeft sneeuw voor Noordoostelijke helft.
Bijhorende dauwpunten:

vossejongk

Lijkt mij alsof we weer een vette worst zijn voorgehouden  :P

Powered by EzPortal