Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151093 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

4seasons


Remy

In de Sahara heeft het gesneeuwd. Lang leve de klimaat verarming.Want dat is wat die windmolens en zonnepanelen doen.Ze maken ons armer omdat milieu gekkies momenteel de wetenschap op een zijspoor zetten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas


Vind persoonlijk de GFS pluim prachtig na 2 januari wat tempratuur betreft


ron12

We hebben nog wat flits kou-tjes te goed, (normaal winter weer dus) komende 1 a 2 weken daarna gewoon weer warmer. zie wat rode streep doet, omlaag daar in dat gebied betekend hier binnenkort weer warmer  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: ron12 op ma 26 dec 2016 - 16:29
We hebben nog wat flits kou-tjes te goed, (normaal winter weer dus) komende 1 a 2 weken daarna gewoon weer warmer. zie wat rode streep doet, omlaag daar in dat gebied betekend hier binnenkort weer warmer  :'(
en op 30 hpa is het helemaal bagger
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

glenn

12z run, die eerste rug komt er steeds sterker en sterker uit op de kaarten 1055hpa bij groenland nog effe en we hebben die 2de golf niet meer nodig ;)

Jelle

Citaat van: glenn op ma 26 dec 2016 - 17:21
12z run, die eerste rug komt er steeds sterker en sterker uit op de kaarten 1055hpa bij groenland nog effe en we hebben die 2de golf niet meer nodig ;)

Ik volg het ook. Het moet zo sterk mogelijk zijn want dan gaat het mee met het EC. spannend!

hesselsjoerd

Run begint inderdaad goed echt benieuwd!

gilleeesss

Nog altijd verschillend met EC hé. Is momenteel wel goeie Oper

Joep


winter

GFS wederom verbeterd trekt naar ECMWF toe. Waarbij de UKMO nagenoeg hetzelfde als GFS schetst.
Positief begin van de avond dus. Even kijken waar ECMWF mee op de proppen komt :)

TaL

Citaat van: winter op ma 26 dec 2016 - 19:13
GFS wederom verbeterd trekt naar ECMWF toe. Waarbij de UKMO nagenoeg hetzelfde als GFS schetst.
Positief begin van de avond dus. Even kijken waar ECMWF mee op de proppen komt :)

Zal je zien dat die nu net zal dwars doen  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

Citaat van: TaL op ma 26 dec 2016 - 19:14
Zal je zien dat die nu net zal dwars doen  ;D

Ja dat moet idd wel, kan niet zomaar hetzelfde blijven natuurlijk :/  haha

Jelle

Citaat van: gilleeesss op ma 26 dec 2016 - 19:27
Ja dat moet idd wel, kan niet zomaar hetzelfde blijven natuurlijk :/  haha

hahahaha inderdaad :P

gilleeesss

EC lijkt me toch 'anders', hogedruk gebied nijgt meer naar het oosten te gaan ipv op de oceaan een blokkade te vormen

Jelle

Citaat van: gilleeesss op ma 26 dec 2016 - 19:43
EC lijkt me toch slechter, hogedruk gebied nijgt meer naar het oosten te gaan ipv op de oceaan een blokkade te vormen

Die is ook slechter ja. Maar beter kon die ook eigenlijk niet dus dit was te verwachten. Lijkt een beetje op het EC. Ik ben sowieso nog niet tevreden. Veel te fragiel allemaal. Maar het begin is er natuurlijk wel. Ik ben toe aan droge sneeuw.

gilleeesss

Citaat van: Jelle op ma 26 dec 2016 - 19:45
Die is ook slechter ja. Maar beter kon die ook eigenlijk niet dus dit was te verwachten. Lijkt een beetje op het EC. Ik ben sowieso nog niet tevreden. Veel te fragiel allemaal. Maar het begin is er natuurlijk wel. Ik ben toe aan droge sneeuw.

Same here, op 216h is hij helemaal verpest deze run :P laat ons hopen dat het een warme uitbijter is, maar vrees er weer al wat voor

Joep

Duidelijk mindere run van EC, hoog komt meer zuidelijk te liggen boven w-Europa.
Zie run van ochtend en van vanavond




DSDLimburg

Citaat van: Joep op ma 26 dec 2016 - 20:22
Duidelijk mindere run van EC, hoog komt meer zuidelijk te liggen boven w-Europa.
Zie run van ochtend en van vanavond

Het sleutelen is begonnen ;)
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal