Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247196 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Armand

Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat ontwikkelen. CFS is al vanaf september 2015 erg warm voor februari....

http://www.meteociel.fr/modeles/cfs.php?mois=02&annee=2016

Svanos

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Edwin

Maar goed dat je in september nog niks over het weer in februari kunt zeggen
Never Stop Exploring

Armand

Citaat van: Edwin op wo 20 jan 2016 - 17:22
Maar goed dat je in september nog niks over het weer in februari kunt zeggen

Klopt, maar de link die ik plaatste zijn de runs van afgelopen dagen.

GFS 12z ziet helaas geen Scandi-hoog meer op MT. Denk dat het nog heel moeilijk zal moeten worden om nog een serieuze, landelijke winterperiode te krijgen...

Johannes96

Die verwachtingen voor 5-6 maanden van te voren kunnen allemaal wel de prullebak in en ik zal er nooit weer naar kijken. December zou gemiddeld verlopen en januari te warm. HAHA.

TaL

Nieuwe GFS zet de trend voort zoals ervoor: anti-winters tot en met zeker het einde van de maand
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

lander20

het hoog zit nu noordelijker dan in de vorige run wat te verwachten was gezien het ENS :) deze maand verwacht ik geen winter meer maar februari of maart denk ik wel! moet toch wel  :-\

ron12

Citaat van: Johannes96 op wo 20 jan 2016 - 17:31
Die verwachtingen voor 5-6 maanden van te voren kunnen allemaal wel de prullebak in en ik zal er nooit weer naar kijken. December zou gemiddeld verlopen en januari te warm. HAHA.
Januari is nog steeds 1,4 graden te warm,bron weerverleden ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

heeft iemand neerslagkaartjes voor vrijdag van ecmwf?

Johannes96

Citaat van: ron12 op wo 20 jan 2016 - 17:46
Januari is nog steeds 1,4 graden te warm,bron weerverleden ;)

Dat zal wel in de bilt ja.. haha hier iig niet bij lange na niet! gemiddelde hier is wel 1-2 graden er onder. En ook nu vriest het alweer en net een aardig sneeuwbuitje gehad, waar 1cm uit viel en het is weer even een witte wereld  8)

Armand

Citaat van: Johannes96 op wo 20 jan 2016 - 17:31
Die verwachtingen voor 5-6 maanden van te voren kunnen allemaal wel de prullebak in en ik zal er nooit weer naar kijken. December zou gemiddeld verlopen en januari te warm. HAHA.

Niet volgens CFS..
December werd +2.5 voorspeld.
Januari werd +1.8 voorspeld en dat is best reëel aangezien de temperaturen vanaf zondag toch weer richting de 10 graden gaan. Eigenlijk tot en met de maandwissel kleine kans op nachtvorst. Laat staan 'echt' winterweer. Zowel GFS als GEM zijn weer de zachte kant omgeslagen, hopen dat EC nog iets kan verbeteren, maar ik heb er een hard hoofd in... Het wil gewoon allemaal niet echt lukken deze winter helaas, zachte weer zal naar MIJN VERWACHTING ook gaan overheersen in februari.

Sta natuurlijk altijd open voor verrassingen als winterliefhebber :D


Zynex

Tot nu toe gewoon nog een zwaar trieste winter... Al bijna februari... we zullen zien, maar ik zie het somber in!

Joep

EC laat ook hogedruk zien. Nu nog op de juiste plek en de winter kan weer beginnen.

aldus weathernews

ron12

Dit willen we, misschien een bitter koude maand wissel 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Citaat van: Armand op wo 20 jan 2016 - 18:48
Niet volgens CFS..
December werd +2.5 voorspeld.
Januari werd +1.8 voorspeld en dat is best reëel aangezien de temperaturen vanaf zondag toch weer richting de 10 graden gaan. Eigenlijk tot en met de maandwissel kleine kans op nachtvorst. Laat staan 'echt' winterweer. Zowel GFS als GEM zijn weer de zachte kant omgeslagen, hopen dat EC nog iets kan verbeteren, maar ik heb er een hard hoofd in... Het wil gewoon allemaal niet echt lukken deze winter helaas, zachte weer zal naar MIJN VERWACHTING ook gaan overheersen in februari.

Sta natuurlijk altijd open voor verrassingen als winterliefhebber :D
Is dit je gevoel of gebaseerd op de kaarten? ;)

Extremissimorum

Citaat van: ron12 op wo 20 jan 2016 - 20:27
Dit willen we, misschien een bitter koude maand wissel 8)

Natuurlijk willen wij (winterliefhebbers) dit, maar de kans dat DIT op deze termijn uitkomt acht ik bijzonder klein. Er zijn vrij weinig scenario's die voor dit kiezen. Maar laat maar komen hoor! 8)

Op Twitter is trouwens onder de weerpersonen een debat uitgebarsten over de verhouding SSW-Volwinter.

Nog ff en iedereen heeft het over SSW's "EN DUS" winter.

Bacci

Citaat van: Joep op wo 20 jan 2016 - 20:13
EC laat ook hogedruk zien. Nu nog op de juiste plek en de winter kan weer beginnen.

aldus weathernews

Inderdaad, hogedruk wat meer naar het westen, lagedruk is nog te sterk.

Joep

Citaat van: Extremissimorum op wo 20 jan 2016 - 20:36
Natuurlijk willen wij (winterliefhebbers) dit, maar de kans dat DIT op deze termijn uitkomt acht ik bijzonder klein. Er zijn vrij weinig scenario's die voor dit kiezen. Maar laat maar komen hoor! 8)

Op Twitter is trouwens onder de weerpersonen een debat uitgebarsten over de verhouding SSW-Volwinter.

Nog ff en iedereen heeft het over SSW's "EN DUS" winter.
Plaatje van Ron komt bij EC aardig in de buurt toch? Nog wat westelijker die Hoge druk en we hebben weer winter.

Armand

Citaat van: Joep op wo 20 jan 2016 - 20:34
Is dit je gevoel of gebaseerd op de kaarten? ;)

Eerder een gevoel, maar dat is ook beïnvloed door CFS moet ik eerlijk zeggen ;)

sneeuw040

Citaat van: Extremissimorum op wo 20 jan 2016 - 20:36
Natuurlijk willen wij (winterliefhebbers) dit, maar de kans dat DIT op deze termijn uitkomt acht ik bijzonder klein. Er zijn vrij weinig scenario's die voor dit kiezen. Maar laat maar komen hoor! 8)

Op Twitter is trouwens onder de weerpersonen een debat uitgebarsten over de verhouding SSW-Volwinter.

Nog ff en iedereen heeft het over SSW's "EN DUS" winter.
dit werd voor deze koude periode ook gezegd, hier in ieder geval sneeuw en erg koude dagen gehad dusja.. alsof je nu al kunt zeggen wat voor een weer het eind januari wordt het veranderd toch om de dag

Powered by EzPortal