Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247135 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Nieuwe EC run is het voorlopig ook over en uit met de winter
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 20 jan 2016 - 08:41
Nieuwe EC run is het voorlopig ook over en uit met de winter


Ziet EC nog wel winter t/m vrijdagavond? Of is dat ook van de baan in de nieuwe run?


Rayonhoofd

Citaat van: lander20 op di 19 jan 2016 - 14:54


Waar vind je de kaartjes voor het 10hPa vlak (GFS) ? Is dit betaalde informatie ?

http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?ech=6&code=code&mode=10&mode3h=&runpara=&carte=1

Hecht er aub geen waarde aan, we weten hoe het vorig jaar verlopen is....


Oeps verkeerde knopje, Jan
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

zwoof

Donderdag en Vrijdag nog vorst. Van vrijdag naar zaterdag zet de dooi definitief in.  :-\



Op naar de volgende winterperiode, ergens in februari?

jeffrey83

Verdorie,  nu lees ik dat de winter alweer voorbij is... En dat terwijl die hier in Zeeland nog niet eens begonnen is! :(

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Jan van Ooijen

Vorst komt nog twee dagen terug en dan eind januari weer?



Er is nog één model dat stug blijft volhouden dat we eind januari diep de winter in duiken: het Canadese model. Hierboven de voor 30 januari berekende temperaturen! Dat is dus creatief dagdromen. Nu terug naar de harde realiteit vanochtend. Laten we eens kijken naar de temperaturen de komende dagen of beter gezegd uren....

Lees het gehele artikel op: http://bit.ly/1JXHyC9
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Tempratuur op 700 hpa op 4 Februari, volgens mij is dat op 3 kilometer. Nu maar hopen dat dit dit uit komt :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

owios

Het kon nog wel eens echt diepvries weer gaan worden. Waarschijnlijk een SSW lees er steeds meer over.
Computermodel berekent een Sudden Stratospheric Warming (SSW) eind januari. Geeft potentie voor echt winterweer.pic.twitter.com/BMCmQNxJNM

9:43am - 20 Jan 16 op twitter van helga van leur


DSDLimburg

 :o op en neer, zo zie je de pluim toch ook niet vaak :D
seizoen 2018/2019

martijn


ron12

Volgens mij wordt deel 4, HEEL KOUDhttp://www.meteoscieanza.it/ Eerste bericht 8) gewoon door klikken bij google ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Glennb

Citaat van: martijn op wo 20 jan 2016 - 11:27
Vannacht mist morgen berijpte bomen?

Met een beetje geluk wel! Ik ben vrij, en al een hele planning gemaakt om te gaan fotograferen. :)
Groet,
Glenn

Jelle

Wat een run v/h GFS, kou vanaf volgende week woensdag/donderdag al! Machtig hoog op Scandinavië.

Rayonhoofd

Citaat van: DSDLimburg op wo 20 jan 2016 - 11:19
:o op en neer, zo zie je de pluim toch ook niet vaak :D

Volgens mij is dit een vrij normale dagelijkse gang voor een Nederlandse winter. Overdag rond een graad of 5 en 's nachts rond het vriespunt.
(Zijn we de laatste jaren echter niet meer gewend  ;) )
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

PatrickM

Citaat van: Jelle op wo 20 jan 2016 - 11:46
Wat een run v/h GFS, kou vanaf volgende week woensdag/donderdag al! Machtig hoog op Scandinavië.

Inderdaad. Scenario lijkt op hetgeen van GEM. :P

winter

Hoor op verschillende forums dat de recenste GFS run met de GEM meegaat en dat JMA (japans model) ook hiermee in gaat!
Benieuwd naar EC en GFS vanavond gaan we dan toch naar een herhaling van welk jaar was het 2012-2013 met 2 vernietigende koude weken in februari???
Ik hoop gewoon op een pak sneeuw voor heel Nederland en daarna mag de wind naar het Oosten/Noord-oosten draaien. Dan is iedereen blij en kan er denk ik binnen 5 dagen op heel plekken op natuurijs geschaatst worden voornamelijk in de oostelijke provincies. 

Reutel

Citaat van: Jelle op wo 20 jan 2016 - 11:46
Wat een run v/h GFS, kou vanaf volgende week woensdag/donderdag al! Machtig hoog op Scandinavië.

Yep. En Marsel in geen velden of wegen te zien hier, ergo: winterslaap ->horrortemperaturen op komst.  ;D

Amateur

maar hoe betrouwbaar is dat allemaal het kan ook zo weer veranderen

Powered by EzPortal