Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247233 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss


Zomerliefde

Ik hoor steeds mensen zeggen de laatste tijd over een SSW en dat het gunstig is voor winterweer. Hoe groot is de kans dat dit gaat gebeuren. Hoe dan ook ik wil dat het nog lekker  koud gaat worden en ik heb het gevoel dat het ook nog gaat gebeuren

Svanos

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

martijn


Lothiriel

Aie, als zelfs wintersportweerman niet echt positief meer is over de vooruitzichten dan kun je er inderdaad vanuit gaan dat er geen verrassing meer inzit :p Dat evenement is Haaksbergen is overigens echt leuk om te zien!

Voorts lijkt de temperatuur terug wat omhoog te gaan?
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

dondertje127

Nah, kom ik van het sporten af buiten, is het ineens wit van een dun poederlaagje sneeuw! Dat had ik niet meer durven denken en al zeker geen poederlaagje meer omdat die gebiedjes met neerslag leken uit te doven. Als er al iets zou vallen dacht ik toen het nog bij Flevoland lag, hooguit een vlokje of 5. Maar ik ben blij verrast, toch nog een extra beetje witte avond :) en dat op een dag dat er eigenlijk geen neerslag was verwacht vantevoren, nog vóór vandaag. Tenminste, niet dat ik daarvan op de hoogte was tot halverwege vanmiddag.

Plots sta je dan op 3 dagen met droge sneeuw deze maand. Het is wel niet veel, maar het is ook niet helemaal niets. Het kleurt toch weer even een winteravond.
Leuk :)

zwoof


Extremissimorum

Ec12 komt met een (groeiend) sneeuwsignaal voor nacht van vrijdag op zaterdag.

Maar ff in de gaten houden.

Ijsbloem

 8) Eerst WEER ff afzien tot begin februari maar dan steeds meer kansen
op winterse blokkade(s).
Februari zou wel eens het goedmakertje kunnen worden van deze winter.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Unknown-user1778

Jan, dankje voor de prognose gisteravond! We hebben hier de hele dag mooi weer gehad en de date was heel leuk gegaan  :D lekker rustig aan nu en dan komt er vast een derde (L)

hesselsjoerd


ron12

Een ding staat voor honderd procent vast, tweede helft winter wordt een stuk kouder dan de eerste helft  ;) Want de eerste helft was 8.2 graden  :)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

die opwarming in de stratosfeer is wel interessant al geeft dit geen garantie tot winterweer maar in 2012 hebben we wel ook zo'n opwarming gehad denk ik en toen waren er zeer lage temps tot -22° :) even afwachten februari en maart kunnen nog koud en sneeuwrijk worden.

Edwin

Citaat van: ron12 op di 19 jan 2016 - 23:00
Bingo, zal snel drukker worden hier http://www.wetteronline.de/wetterticker  :P

Hoezo?

Zij sluiten af met "Als Folge davon stellt sich die Luftzirkulation auch in der Troposphäre, also dort wo unser Wetter gemacht wird, um. Ob dies einen sehr kalten oder doch eher mildern Witterungsabschnitt zur Folge hätte, ist jedoch noch völlig offen. Sollte es aber so kommen, dann wird der Monatswechsel in einigen Regionen der Nordhalbkugel erheblich kälter ausfallen als im langjährigen Mittel.


Het kan nog alle kanten op. Vooralsnog is het na vrijdag gedaan met de echte kou en keert die voorlopig niet terug, zoals het er nu voor staat.
Never Stop Exploring

Johannes96

Echte kou.. als dit al echte kou was dan stellen winters hier in Nederland ook echt helemaal niks voor jammer genoeg. Ik noem dit het 2e winterprikje van 2016, meer niet. Echte kou noem ik overdag -5 's nachts -10 of nog kouder, sneeuwdekje en ijs op de sloten. En dat is lang geleden hier.. :( Maar goed we mogen in dit deel van NL nog niet eens klagen dus doe ik dat ook maar niet. Persoonlijk denk ik niet dat dit het laatste winterweer is waar we mee te maken gaan krijgen. Voor februari ziet het er toch wel redelijk uit met de SSW en opnieuw hoge druk opbouwen ten noorden en oosten van ons.

zwoof

Citaat van: Johannes96 op wo 20 jan 2016 - 00:06
Echte kou.. als dit al echte kou was dan stellen winters hier in Nederland ook echt helemaal niks voor jammer genoeg. Ik noem dit het 2e winterprikje van 2016, meer niet. Echte kou noem ik overdag -5 's nachts -10 of nog kouder sneeuwdekje en ijs op de sloten. En dat is lang geleden hier..:( Maar goed we mogen in dit deel van NL nog niet eens klagen dus doe ik dat ook maar niet. Persoonlijk denk ik niet dat dit het laatste winterweer is waar we mee te maken gaan krijgen. Voor februari ziet het er toch wel redelijk uit met de SSW en opnieuw hoge druk opbouwen ten noorden en oosten van ons.

Nou, daar op aansluitend de  minimum temperaturen van Dinsdag dan maar:    ;)
(om het geheugen even op te frissen)





Johannes96

Citaat van: zwoof op wo 20 jan 2016 - 00:42
Nou, daar op aansluitend de  minimum temperaturen van Dinsdag dan maar:    ;)
(om het geheugen even op te frissen)

Ja.. 1 nachtje maar ik bedoel aanhoudend hé, 5 dagen of langer..

Erwin82

Oe, had nog wel een nachtje van -4 a -5 verwacht, maar het is maar net onder 0, komt de dooi toch stuk verder?

Armand

Wat is het nu jammer dat hier geen buitjes vallen. Temperatuur namelijk nog lekker onder 0.

Powered by EzPortal