Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247323 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Ries


Remy

Het is gewoon koud hier.Winter of geen winter is een verschil van krap honderd kilometer.Het gaat zoals gewoonlijk weer nergens over.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jonkheer

sneeuwbui gehad....maar het blijft niet liggen. Ben benieuwd als het weer gaat vriezen in de namiddag, dat kan best wel eens gladheid veroorzaken.

Johannes96

Vrij harde motsneeuw hier, blijft wel liggen. Alles kleurt weer wat meer wit dan het al was en temperatuur zakt van +1.3 naar +0.2.

Armand

Hier zonnig en koud. Heerlijk winterweer, helaas geen sneeuwdek. In de volle zon in de veranda is het zelfs heerlijk vertoeven. Ik verwacht hier helemaal niks van sneeuw, sommige modellen geven wel het eea aan voor vanavond, maar ook voor morgenavond. Echter schat ik de kans heel erg groot dat de verwachte neerslag niet gaat komen. ;)

Overigens op LT is het ook een stuk minder spannend geworden helaas. Enig mikpunt is dat GFS ENS met een wat verhoogde sneeuwkans komt begin februari.... (20-30%), maar dat is nog lang ;)

Tower


Hector Pascal

Citaat van: Armand op di 19 jan 2016 - 13:48
Hier zonnig en koud. Heerlijk winterweer, helaas geen sneeuwdek. In de volle zon in de veranda is het zelfs heerlijk vertoeven. Ik verwacht hier helemaal niks van sneeuw, sommige modellen geven wel het eea aan voor vanavond, maar ook voor morgenavond. Echter schat ik de kans heel erg groot dat de verwachte neerslag niet gaat komen. ;)

Overigens op LT is het ook een stuk minder spannend geworden helaas. Enig mikpunt is dat GFS ENS met een wat verhoogde sneeuwkans komt begin februari.... (20-30%), maar dat is nog lang ;)
20-30% sneeuwkans, dus 70-80% op geen sneeuw. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee...
Nul bestaat niet.

Armand

Citaat van: Hector Pascal op di 19 jan 2016 - 13:51
20-30% sneeuwkans, dus 70-80% op geen sneeuw. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee...

Nou, dit percentage is op LT best redelijk te noemen ;) Beter dan niets, al heb ik toch wel mijn twijfels of we nog een koudere periode gaan krijgen. Ach, dat zien we na zaterdag wel verder, eerst even genieten ;)

cekstuffertz

Ligt het aan mij of stijgt de temperatuur minder snel dan verwacht? Zou nu al rond de 3 graden bij mij moeten zijn, maar is nu -0,4....

Eveline

Ik kan ook de eerste sneeuwvlokken van dit jaar bijschrijven :D

TimK21

En precies zoals ik verwachtte, slaat Hirlam weer compleet de plank mis met de sneeuwverwachting. Dit armetierige verbrokkelde bandje neerslag haalt het amper voorbij de noordelijke provincies. Hirlam liet het zelfs tot in Belgiƫ doortrekken met in heel Nederland neerslag. Gaat niet gebeuren. Als hier een vlok sneeuw valt vandaag, eet ik m'n schoen op.
Challenge accepted!

Armand

Nou, Noodweercentrale pakt ook flink uit met de waarschuwing voor ijzel...
Laten we maar zo zeggen, een gewaarschuwd mens telt voor twee :D


Armand

Citaat van: TimK21 op di 19 jan 2016 - 14:03
En precies zoals ik verwachtte, slaat Hirlam weer compleet de plank mis met de sneeuwverwachting. Dit armetierige verbrokkelde bandje neerslag haalt het amper voorbij de noordelijke provincies. Hirlam liet het zelfs tot in Belgiƫ doortrekken met in heel Nederland neerslag. Gaat niet gebeuren. Als hier een vlok sneeuw valt vandaag, eet ik m'n schoen op.

Moet je inderdaad ook niet verwachten. Modellen berekenen al snel neerslag. We zijn nog niet zo ver dat we een neerslagband precies kunnen berekenen. ;)

schapekop

Het moet niet gekker worden , ik zie gewoon sneeuwvlokken in Dordrecht

Johannes96

Sneeuw gaat nu over in hagel en alles kleurt (tijdelijk) wit. Ook grote wegen! Hier in het Noorden weinig te klagen over de winter, al heb ik het liefst ook 3 maanden lang vorst en sneeuw, maarja dat is niet realistisch. We moeten het doen met wat we krijgen.

Stephanie



Bacci

Hmm vannacht winterse buien? en morgen ook?  :o Dacht dat het droog ging blijven...

KNMI zegt dit : Vannacht is het wisselend bewolkt en van het noorden uit trekken enkele buien vanaf de Noordzee het land op. Deze buien gaan gepaard met regen en natte sneeuw, meer naar het oosten toe later misschien ook droge sneeuw.

Hoezo regen en natte sneeuw? vannacht vriest het toch weer overal neem ik aan? (misschien vlak aan de kust net niet).

TimK21

Citaat van: Bacci op di 19 jan 2016 - 14:30
Hmm vannacht winterse buien? en morgen ook?  :o Dacht dat het droog ging blijven...

Verwacht er maar helemaal niets van, sneeuw van betekenis kan je vergeten. Hooguit een verdwaalde sneeuwvlok. Maar dan ook echt een verdwaalde.
Challenge accepted!

Erwin82

En ondertussen vecht de Bilt weer voor de ijsdag..
Schommelt al weer tijdje ronde de -0.3 / -0.2

Powered by EzPortal