Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247253 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: Arend op ma 18 jan 2016 - 00:12
Nutteloos die kou hier. Alleen in combinatie met een sneeuwdek van minimaal 10 cm is het leuk. Bah, weer een faalwinter.  :(

??? Schaatsen op natuurijs niet leuk?

Arend

Citaat van: Bacci op ma 18 jan 2016 - 00:13
??? Schaatsen op natuurijs niet leuk?

Nope, kan ik niet. Maar ben altijd een sneeuwliefhebber geweest, heb niks met ijs.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: ron12 op zo 17 jan 2016 - 23:54
Twenthe mist, zal mooie berijpte bomen opleveren 8)

Het is hier gewoon helder  ::)
https://www.windyty.com/?lclouds,52.483,5.499,8

Citaat van: peter 76 op ma 18 jan 2016 - 00:01
Huh, het was voor 1800 al dik -11 in Nieuw Beerta

Nieuw Beertha had min 8,2 graden als minimum zondag. 

peter 76

Zwoof, ik had het over 10cm temps, dat was toch echt -11,6

vossejongk

Pluim is gewoon goed. Eerst was het donderdag op vrijdag al einde verhaal, nu al weer doorgeschoven naar zaterdag op zondag.

Lothiriel

In de Ardennen is de temperatuur rond 23 uur onder 10 graden gezakt op 2 meter hoogte.

Ben benieuwd of ze de voorspelde -14 gaan halen daar.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Bacci

Heb het gevoel dat als de windkracht toeneemt de temperatuur omhoog gaat, klopt dit? Is zo min mogelijk wind nu het beste?

menzo

Citaat van: Bacci op ma 18 jan 2016 - 01:15
Heb het gevoel dat als de windkracht toeneemt de temperatuur omhoog gaat, klopt dit? Is zo min mogelijk wind nu het beste?
Wind is goed voor de ijsaangroei.

dondertje127

Heb zojuist de dagen op GFS per temperatuurplaatje doorgelopen, maar als die temperaturen uitkomen dan wordt het langer winter. En de pluimen zie ik nu ook bij ons steeds heel voorzichtig steeds iets naar beneden twijfelachtig bijgesteld. Gaat de winter dan misschien toch verder door?

glenn


Flippie Flink

Zeeland sinds september vorig jaar ook in de min, eindelijk! Hoe gaat het met de walcherse mensjes? Even wennen hé?  ;D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Aankomende dinsdag wel even in de gaten gaan houden. Hirlam komt ook met regen en dat icm temperaturen onder het vriespunt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Ook GFS en EC komen met regen op een bevroren ondergrond

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 18 jan 2016 - 07:03
Aankomende dinsdag wel even in de gaten gaan houden. Hirlam komt ook met regen en dat icm temperaturen onder het vriespunt.

Eh? Temps zijn in het noordwesten iig boven 0. Volgens ec zelfs 4 graden en misschien ook geen vorst in de nacht van dinsdag op woensdag.

Denk dat t gewoon regen zal zijn.


EDIT: ik had ff niet gedacht aan de ondergrond. Grote kans dat die wél bevroren is.

zwoof


Jan van Ooijen

Citaat van: zwoof op ma 18 jan 2016 - 07:51
En de min 10 op 2 m is ook gehaald  :)



Dit vind ik vrij opvallend want als we de temperatuur per meetpunt pakken dan zien we juist dat het niet gehaald is. Rode lijn is 2m temp. Het koudste wat ik gezien heb deze ochtend (en ik was al om 4 uur wakker) was -9.3



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 18 jan 2016 - 07:57
Dit vind ik vrij opvallend want als we de temperatuur per meetpunt pakken dan zien we juist dat het niet gehaald is. Rode lijn is 2m temp. Het koudste wat ik gezien heb deze ochtend (en ik was al om 4 uur wakker) was -9.3




Dat is inderdaad vreemd Jan, kan het ook niet zien.  Edit> Ze hebben het afgerond dan, het was om 07 uur -9,8  ;)




Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 18 jan 2016 - 07:57
Dit vind ik vrij opvallend want als we de temperatuur per meetpunt pakken dan zien we juist dat het niet gehaald is. Rode lijn is 2m temp. Het koudste wat ik gezien heb deze ochtend (en ik was al om 4 uur wakker) was -9.3

was net ook op de radio ze vonden het jammer dat het net geen strenge vorst (kouder dan -10 gr) was geworden

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op ma 18 jan 2016 - 00:15
Nope, kan ik niet. Maar ben altijd een sneeuwliefhebber geweest, heb niks met ijs.  ;)

Haha ik kan me herinneren dat jij paar jaar niets te klagen had en de schaatser wel ;) Maar goed, dooi uitgesteld naar zondag zo lijkt het
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal