Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247227 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: Tower op zo 17 jan 2016 - 20:48
Ah dus als het in het zuidwesten niet vriest dan is er geen winter in nederland?
We zitten hier op de rand. Klimaat gekkies grijpen zachte winters bij ons net zo hard aan als een koraal rif dat effe droog staat.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Citaat van: Wittekerst op zo 17 jan 2016 - 20:41
Welke dooi? hier vriest het al sinds maart 2013 niet meer.
Niks van winter in het zuidwesten.
Het vriest nu 1 graad bij jou, gefeliciteerd :)

Energizer85

Citaat van: Wittekerst op zo 17 jan 2016 - 20:41
Welke dooi? hier vriest het al sinds maart 2013 niet meer.
Niks van winter in het zuidwesten.

Snap t wel.... T is natuurlijk balen als je bij de 2% hoort van Nederland die niet in de vorst zit...????

Ontopic: van uitstel komt... ? ????

Edit: oh zie net dat t bij jou nu ook vriest! Gefeliciteerd ????

J

Citaat van: Energizer85 op zo 17 jan 2016 - 20:55
Snap t wel.... T is natuurlijk balen als je bij de 2% hoort van Nederland die niet in de vorst zit...????

Ontopic: van uitstel komt... ? ????

Edit: oh zie net dat t bij jou nu ook vriest! Gefeliciteerd ????
In het zuidwesten wonen is soms frustrerend. Maar ach, in de zomer heb ik Scheveningen lekker dichtbij.. En soms.. heeeel soms.. wil het ook wel eens mee zitten..

http://nos.nl/video/462449-den-haag-kreeg-meeste-sneeuw.html

Joep

Een volle zuidwester is verdwenen in de nieuwe run van EC

Joep


Wittekerst

Citaat van: Tower op zo 17 jan 2016 - 20:48
Ah dus als het in het zuidwesten niet vriest dan is er geen winter in nederland?

Dat zei ik niet. :D
Ik bedoel meer het landelijke nieuws/weerbericht. Deze week winter in Nederland.....Nou wat een winter, nu voor het eerst dit seizoen licht gekrabd.
Verder is het helemaal niks. Ik gun het jullie natuurlijk wel maar zou graag hier ter plekke oo nog eens wat sneeuw of ijs willen zien, en dat is van maart 2013 geleden namelijk. :-\

Lothiriel

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Lothiriel

Eigenaardig sneeuwdek momenteel overigens. De zwarte stip is +/- waar ik woon. Die kaart klopt overigens wel niet helemaal want in de Hoge Venen ligt wel wat meer sneeuw dan dat :p.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

benjamin112

Begint echt koud te worden hier. Alle sneeuw is weg met uitzondering van auto's en daken.

Op het moment kraakhelder en windstil goed te doen.

Energizer85


Lothiriel

Hoe je het draait of keert, ik zie weinig koude oplossingen nog in de pluim na vrijdag.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Energizer85

Citaat van: Lothiriel op zo 17 jan 2016 - 21:42
Hoe je het draait of keert, ik zie weinig koude oplossingen nog in de pluim na vrijdag.

Klopt, maar ik zie wel 5 dagen winter (wel 1 zachtere dag) en alles wat daarna komt is toch LT dus onzeker, overigens, het zag er ook lang naar uit dat de winterprik vanaf dinsdag al zou eindigen, dus wie weet schotelen de modellen ons nog wel eens een verrassing voor...

Duitje

Citaat van: Lothiriel op zo 17 jan 2016 - 21:42
Hoe je het draait of keert, ik zie weinig koude oplossingen nog in de pluim na vrijdag.
Gisteren waren er weinig koude oplossingen na donderdag. Uitstel van de kou dus ;)
@Kees_Zwaan

Lothiriel

@Beiden

Klopt uiteraard, en heel pessimistisch ben ik ook niet hoor. Hier is de winter losgebarsten vrijdag, dus als de pluim klopt heb ik toch een week lang winterweer gehad. Dat is al oneindig veel beter dan vorige winter toen de temperatuur amper onder 0 graden raakte 's nachts.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen


Cholens


TMCThomas


menzo

Groningen krijgt  er nu nog een beetje sneeuw er bij!

zwoof

Citaat van: Energizer85 op zo 17 jan 2016 - 21:46
Klopt, maar ik zie wel 5 dagen winter (wel 1 zachtere dag) en alles wat daarna komt is toch LT dus onzeker, overigens, het zag er ook lang naar uit dat de winterprik vanaf dinsdag al zou eindigen, dus wie weet schotelen de modellen ons nog wel eens een verrassing voor...

Op korte termijn (eerste 4 dagen) toch iets minder deze pluim zo te zien. Op LT  kouder dan zijn voorgangers dat dan wel weer. GFS oper 12U  liet het ook al langer doorgaan.

Powered by EzPortal