Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247171 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

benjamin112

Citaat van: Oxize op zo 17 jan 2016 - 16:46
Buien door relatief warme waddenzee/noordzee. Zullen het op land niet lang overleven.
Jammer mogen best doortrekken naar Brabant.. Sneeuw is hier zo goed als weg. :-X ;)

Armand

Wanneer komt de sneeuw weer eens vanuit het zuiden, met een laag over Belgie/Frankrijk. Dan valt hier in het zuiden ook eens noemenswaardige sneeuw. ;)


zwoof

Ik verwacht geen neerslag voor hier tot tenminste donderdag.  ;)

Marsel

Citaat van: Armand op zo 17 jan 2016 - 16:48
Wanneer komt de sneeuw weer eens vanuit het zuiden, met een laag over Belgie/Frankrijk. Dan valt hier in het zuiden ook eens noemenswaardige sneeuw. ;)

Sneeuw uit het zuid(west)en gaat in de meerderheid van de gevallen met invallende zachte lucht gepaard. Situatie die jij schetst, met sneeuw + blijvende kou noord van een laag is behoorlijk zeldzaam. Maar ik hoop met je mee dat we dat nog eens gaan zien, dan wel als ik een paar dagen verlof heb graag ;).

Oxize

Citaat van: Marsel op zo 17 jan 2016 - 16:55
Sneeuw uit het zuid(west)en gaat in de meerderheid van de gevallen met invallende zachte lucht gepaard. Situatie die jij schetst, met sneeuw + blijvende kou noord van een laag is behoorlijk zeldzaam. Maar ik hoop met je mee dat we dat nog eens gaan zien, dan wel als ik een paar dagen verlof heb graag ;).
Lekker een pak sneeuw van 1,20m hoog :D
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

menzo


zwoof


menzo


Energizer85


Amateur

er komt ook nog wat sneeuw binnen wandelen in groningen vanaf de noordzee

Joep

Dinsdag mogelijk weer enkele sneeuwbuitjes die van noord naar zuid trekken volgens GFS

Remy

Inmiddels al min acht hier.. Die grote lamp gaat uit en *poeff* dat was de thermometer die omlaag viel  :D Edit: berichtje hier boven is correct.Min acht is geen grap.
Schitterende zonsondergang weer vandaag..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

benjamin112


joboy52

Citaat van: benjamin112 op zo 17 jan 2016 - 17:36
Zou het? Als het dan recht over t land trekt zo

Niet te veel van voorstellen, sterft zo snel op land uit. Zie je al een beetje gebeuren met die bui boven Borkum.

Armand

Citaat van: Marsel op zo 17 jan 2016 - 16:55
Sneeuw uit het zuid(west)en gaat in de meerderheid van de gevallen met invallende zachte lucht gepaard. Situatie die jij schetst, met sneeuw + blijvende kou noord van een laag is behoorlijk zeldzaam. Maar ik hoop met je mee dat we dat nog eens gaan zien, dan wel als ik een paar dagen verlof heb graag ;).

Dat waren wel de beste situaties. Flink neerslagfront dat stagneert en dan weer wegtrekt. Toen kon er wel eens tientallen centimeters sneeuw vallen. Zeker als het neerslagfront dan ook nog een beetje bleef 'hangen' ten noorden van de Ardennen ;) Die situaties met buien gaan echt zelden goed hier. Modellen berekenen vaak enkele centimeters sneeuw (ook vrijdag en gisteren), maar daar komt nauwelijks iets van terecht, doordat de buien als pudding in elkaar zakken voor onze neus. Erg frustrerend is dat; virtueel ziet het allemaal aardig uit, maar ik weet dat het niks wordt. Toch hoop je dat die modellen het wel eens goed hebben, maar dat leidt dan weer tot meer teleurstelling en frustratie.  :P

Momenteel een dikke plak bewolking hier, waardoor de temperatuur nog net iets boven 0 blijft. Sneeuw is al aardig gesmolten (lag trouwens ook maar 0.5 cm). Ligt voornamelijk nog sneeuw op daken richting het noorden en daken van schuurtjes.

Remy

Citaat van: benjamin112 op zo 17 jan 2016 - 17:36
Zou het? Als het dan recht over t land trekt zo
Wat een puinhoop op je scherm..
Nogmaals. Hier is het gewoon winter. Alle ingredienten zijn ter plaatse,sneeuw,ijs en lage temperaturen met een mooi laag staand winter zonnetje. 
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep


benjamin112


matroesjka-world

Citaat van: Joep op zo 17 jan 2016 - 17:28
Dinsdag mogelijk weer enkele sneeuwbuitjes die van noord naar zuid trekken volgens GFS

En je laat een kaartje zien van woensdag. Krijgen we woensdag ook weer sneeuw?  :)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal