Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247354 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

lans

achterhoek

Joep

Hopelijk gaan de buien ten westen van scandinavie nog wat brengen

http://nl.sat24.com/nl

Bacci

Pfff er ontstaan nu wel echt veel buien op de Noordzee, ook clusters en alles. Wordt wat.

Global warming

Even met beide benen op de grond. Hellmann koudegetal winter 2015/2016 tot 16 januari 2016 0.0
Hellman koudegetal <40 = zachte winter. Boven de 40 zal deze winter niet komen.

Vandaag in midden nederland een paar natte sneeuw buien met temp ver boven 0.

Vanavond uitdovende buien en wat lichte vorst. Verheug mij op de zon van morgen.

martijn


Joep


Armand

Slechts een buitje heeft het gered, maar stelde echt niks voor. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel meer hier. Van die sneeuwkaartjes is namelijk ook niks uitgekomen. Dat komt doordat de modellen gewoon geen buien kunnen voorspellen. Buien zijn onvoorspelbaar, en kunnen snel verdwijnen in het binnenland.

MaikelNL

Citaat van: Armand op za 16 jan 2016 - 16:47
Slechts een buitje heeft het gered, maar stelde echt niks voor. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel meer hier. Van die sneeuwkaartjes is namelijk ook niks uitgekomen. Dat komt doordat de modellen gewoon geen buien kunnen voorspellen. Buien zijn onvoorspelbaar, en kunnen snel verdwijnen in het binnenland.

Klopt, alleen Noodweercentrale kwam dicht in de buurt. Die liet de bui veel oostelijker (in Duitsland) trekken. Ook is de grote bui die de hele ochtend op de kaarten stond gesmolten als sneeuw voor de zon.

dondertje127

Vooralsnog natte sneeuwbuitjes zowel gisteren nacht, afgelopen nacht als vandaag overdag. Veel stelt het die twee dagen niet voor bij ons in tegenstelling tot andere provincies. Dat zal zo wel blijven maar het is leuker om eens wat witte vlokken te zien dan alleen maar regen.

sjorske

Ik zeg genieten:-) In de ardennen geweest vandaag. Foto blijft niet plakken. 20-25cm sneeuwdek.

karst

prachtige verhalen vandaag over sneeuw en mensen die teleurgesteld waren omdat ze geen sneeuw zagen ( ik ook ) , maar ik kan vertellen dat ik vanmiddag op de galerij voor wel 20 minuten zat in het zonnetje , leek wel voorjaar, kon helaas niet langer omdat ik weg moest.
Hoe groot kunnen verschillen zijn in ons kikkerlandje :D

glenn

Zou het gebied boven engeland vanavond voor een verassing kunnen zorgen in Belgie en Zuid Nederland vermoeden jullie?

TimK21

Misschien zijn de modellen simpelweg niet betrouwbaar genoeg voor sneeuwberekeningen? Ze zitten er mijns inziens wel heel erg vaak naast.
Challenge accepted!

Joep


karst

de dagen beginnen te lengen (17.10 en nog daglicht buiten) maar de winter wil nog steeds niet strengen

karst


benjamin112

De temperaturen dalen hier ineens snel en er komen nog wat buien aan misschien toch nog een dun laagje ;D.

K0fferbak

Hier ook in 1 uur van 4,5 graden naar 1 graad en dat zonder neerslag.

Joep

KNMI Guidance

Neerslag:

We zien nu nog allerlei neerslagvormen. In de loop van de avond lijkt het vooral sneeuw te zijn. Het zwaartepunt van de neerslag ligt vanavond en vannacht op het noorden, noordoosten en oosten van het land. Daar kan tot lokaal 5 cm vallen, doch kunnen hoeveelheden over korte afstanden sterk varieren door het convectieve karakter. Het meeste lijkt de zijn weggelegd voor het noorden en noordoosten. In het noordoosten (Groningen) ligt op sommige plekken al ca. 10 cm, dit kan oplopen tot lokaal 15-20 cm. tot aan morgenochtend. Verder kan er bij de buien onweer voorkomen.

martijn

Hirlam is voor hier wel goed.
Op de afdaken komt er al weer een laagje ijs

Powered by EzPortal