Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 248231 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joep


Martijn1978


TMCThomas

Hier gewoon regen atm. met heel af en toe een verdwaalde natte flats sneeuw ertussen (2,7 graden op 3,5meter 3,0 graden op 1 meter)

lans

Laat de rollen nu maar is een keer omgedraaid zijn, warm weer uitsellen.
achterhoek

Armand

Citaat van: DSDLimburg op za 16 jan 2016 - 09:57
Hahaha, de Ardennen liggen voor onze neus vergeet dat ook even niet. Die blaast als een föhn alles weg. Ik keek net even omhoog en zag de wolken hier twee kanten uitgaan. En ze vliegen ook behoorlijk door de lucht.

Klopt, want achter Limburg activeren ze weer.  :P

Armand

Na woensdag lijkt het toch over met de sneeuwkansen volgens de pluim. Ook de kans op vorst is dan niet al te groot. Komende dagen wel wat vorst, maar had er liever een sneeuwdek bij gehad. Het is niet anders. Ben benieuwd of februari straks nog met een lande sneeuwperiode komt.

Jasneker

Hadden in Sneek om 10 uur redelijke sneeuwval, maar temperaturen zijn/blijven boven 0.
Tijdens de ( natte) sneeuwval +0.3 nu al weer + 1.5, geen schijn van kans dat er wat blijft liggen met ook de warme ondergrond.

Zal toch eerst bovenlucht stevig moeten afkoelen, maar eens kijken of dat ook gaat gebeuren vandaag.
Succes allemaal met een mooie sneeuwdump gewenst ;)

Bacci

Citaat van: Armand op za 16 jan 2016 - 10:25
Na woensdag lijkt het toch over met de sneeuwkansen volgens de pluim. Ook de kans op vorst is dan niet al te groot. Komende dagen wel wat vorst, maar had er liever een sneeuwdek bij gehad. Het is niet anders. Ben benieuwd of februari straks nog met een lande sneeuwperiode komt.

Daar hoop ik ook op, maar zie dat niet echt meer terug in de pluim, die terugkeer van winterweer. We zien wel, de control heeft er in ieder geval wel zin in  ;D

GeneralDuke

Nijmegen meldt wat natte sneeuw tussen de regen door. Denk dat het over gaat in volledig natte sneeuw want zal wel wat afkoelen (nu 3,5C).
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

gilleeesss

Doet tg pijn overal kansen op sneeuw enzo en hier in west vlaanderen tonen ze gewoon regen op de kaarten :/ pf zit ook niet veel mee hier laatste tijd :d

Extremissimorum

Droog, bijna windstil in Hoorn. Enige neerslag die af en toe valt is in de vloeibare vorm, zoals verwacht.

Maar er komt nog meer aan vanmiddag en vanavond en vannacht. Al verwacht HARMONIE niet echt veel buien. Toch, alles wat valt lijkt in de vorm van sneeuw te vallen. Grote kans dat een groter gebied iets van de witte wereld te zien krijgt.

Gerard1995

Dit had ik echt niet meer verwacht... ZWARE sneeuwval in Kootwijkerbroek en alles wordt wit! I'm lucky 8) 8) 8)

Zal wel snel wegsmelten als t droog wordt maar tis genieten geblazen voor dit moment!:) Tis sws de eerste echte sneeuw hier:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Extremissimorum

Zul je net zien: heb ik 't erover dat het windstil en droog is, soms regent, komt er nu een matige nattesneeuwbui met flink wat wind.

Ook goed! Blijft geenszins liggen, maar ziet er wel mooi uit om het te zien vallen. Meerderheid is nu (natte) sneeuw, bijna geen regen meer.

En zo te zien komen er meer buien aan.

EC in your face!

decarrion


maarten93

Net hier in bodegraven 1 flinke donderklap en nu word het een beetje wit van de hagel.

Martijn1978


Anne.

In Delft net een aardige bui met sneeuw en korrelhagel. Bleef héél eventjes liggen, maar de temperaturen zijn te hoog.
Dus ook het westen lijkt vandaag tóch vertegenwoordigd.. Hopelijk ook met kou straks!

Bacci

In het oosten daalt de temperatuur even van 3 naar 1,5 graden.

Unknown-user1778

Geen onweer.. Geen sneeuw.. Wat hebben wij limburgers gedaan zeg... De weergoden haten ons  ??? ::)

Unknown-user1778

Ps.. Volgens mij is het omzetten van de smileys of huilies zoals je ze soms beter kunt noemen niet helemaal goed gegaan. Ze zijn wel erg verdomd klein geworden xD

Powered by EzPortal