Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247957 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Citaat van: Bacci op vr 15 jan 2016 - 14:05
Nouja kan me wel herinneren dat toen ik de runs van GFS volgde paar dagen geleden (oost) Belgie vaak ingekleurd was met sneeuw.
Verder met een aflandige wind daar en continu toevoer van neerslag was het enigzins wel te voorspellen van te voren, gisteren zei ik ook al dat veel neerslag richting Belgie gaat en de temperaturen waren toen al aan de lage kant, neerslagafkoeling zorgde uiteindelijk dat het ook tot echte droge sneeuw kon komen.

Hier trouwens net de zon binnengekomen!

Ja, ik had stiekem dan ook wel een klein beetje hoop. Alleen zag het KMI dit dan totaal niet gebeuren, want zij beweerden bij hoog en laag dat het 4-5 graden zou worden, met doodgewone regen en af en toe wat natte sneeuw bij een iets intensere bui :p.

Citaat van: ron12 op vr 15 jan 2016 - 14:04
Er zit nu ook onweer in Belgie ten westen van Brussel

Ben benieuwd wat dat nog gaat geven :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

TMCThomas

Komt er koude lucht binnenstromen? De temperatuur op 3,5 meter is hier namelijk kouder dan op 1 meter? (3,9 tegenover 4,3) Het is bijna altijd andersom.

GeneralDuke

GFS 6Z De Bilt, morgenavond 85% sneeuwkans. ZO gaat naar de 90.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Unknown-user1778

Het moet en zal morgenavond sneeuwen in Zuid Oost. Ik heb ervoor gesmeekt bij de weergoden om mijn date een sfeervol winters plaatje te geven! Ik weet zeker dat ze verhoord zijn. Dus Let it snow 'doet de sneeuwdans'.

GeneralDuke

Citaat van: dennis089 op vr 15 jan 2016 - 15:02
Het moet en zal morgenavond sneeuwen in Zuid Oost. Ik heb ervoor gesmeekt bij de weergoden om mijn date een sfeervol winters plaatje te geven! Ik weet zeker dat ze verhoord zijn. Dus Let it snow 'doet de sneeuwdans'.

Ik gun het je van harte want dan zit ik er ook in :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TimK21

Ik heb er een hard hoofd in voor de omgeving hier. Ik houd in ieder geval niet rekening van enige neerslag van betekenis, geven de kaarten gewoon simpelweg niet aan.
Challenge accepted!

MaikelNL

Misschien dat zuid Limburg vandaag nog wat mee krijgt. Ook lijkt er wat neerslag te vallen in Friesland. Is dit in de vorm van regen of toch sneeuw?

martijn


Bacci

Yeeuuh de 5 graden niet gehaald, verre van zelfs, niet eens de 4 graden gehaald hier in Amsterdam.

Jan van Ooijen

Als het fijnmazige Engelse model (UKMO) van vanmorgen 7 uur (6 UTC) gelijk krijgt, kan er vooral in het noordoostelijk deel van het land vannacht en morgenochtend veel sneeuw vallen. Deze modelberekening komt zelfs met lokaal 14-19 centimeter.... In de rest van het land valt minder neerslag of zelfs helemaal geen vlok. De regionale verschillen kunnen groot zijn, aldus Meteogroup
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jan 2016 - 15:54
Als het fijnmazige Engelse model (UKMO) van vanmorgen 7 uur (6 UTC) gelijk krijgt, kan er vooral in het noordoostelijk deel van het land vannacht en morgenochtend veel sneeuw vallen. Deze modelberekening komt zelfs met lokaal 14-19 centimeter.... In de rest van het land valt minder neerslag of zelfs helemaal geen vlok. De regionale verschillen kunnen groot zijn, aldus Meteogroup
kan makkelijk nog verschuiven waar de sneeuw valt

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jan 2016 - 15:54
Als het fijnmazige Engelse model (UKMO) van vanmorgen 7 uur (6 UTC) gelijk krijgt, kan er vooral in het noordoostelijk deel van het land vannacht en morgenochtend veel sneeuw vallen. Deze modelberekening komt zelfs met lokaal 14-19 centimeter.... In de rest van het land valt minder neerslag of zelfs helemaal geen vlok. De regionale verschillen kunnen groot zijn, aldus Meteogroup

Haha zie ik dat goed? het getal 11 boven Amsterdam, zou wat zijn zeg, maar dit wordt echt snowcasten dus! waar en hoeveel het gaat sneeuwen weten we alleen ter pleke! Tof dat er uberhaupt sneeuw gaat vallen! dat in combinatie met vorst straks?! zeg het maar...

Trekken die buien trouwens van noordwest naar zuidoost of van noord naar zuid?

Eric

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jan 2016 - 15:54
Als het fijnmazige Engelse model (UKMO) van vanmorgen 7 uur (6 UTC) gelijk krijgt, kan er vooral in het noordoostelijk deel van het land vannacht en morgenochtend veel sneeuw vallen. Deze modelberekening komt zelfs met lokaal 14-19 centimeter.... In de rest van het land valt minder neerslag of zelfs helemaal geen vlok. De regionale verschillen kunnen groot zijn, aldus Meteogroup
Tot en met wanneer loopt deze kaart Jan?

Bacci

Citaat van: Eric op vr 15 jan 2016 - 16:07
Tot en met wanneer loopt deze kaart Jan?

Tot zaterdag 6 uur in de ochtend, staat er linksonder, of heb ik het mis?

Extremissimorum

Citaat van: Eric op vr 15 jan 2016 - 16:07
Tot en met wanneer loopt deze kaart Jan?

Wow lezen is moeilijk!  :o >:( :-\


4 cm in Noord-Holland zou ook mooi zijn! Maar, ik ben benieuwd, wat zei UKMO over gisteren?

sneeuw040

Dus zuidoost brabant weer helemaal niks.. Het zit ook niet mee dit jaar tot nu toe

Lucas

De verwachte 5-6 graden voor het midden en westen van het land zijn vandaag ook uitgebleven trouwens. Hier niet veel meer dan  3-4 geweest....
Aanhoudende sneeuwval

Eric

Citaat van: Extremissimorum op vr 15 jan 2016 - 16:12
Wow lezen is moeilijk!  :o >:( :-\


4 cm in Noord-Holland zou ook mooi zijn! Maar, ik ben benieuwd, wat zei UKMO over gisteren?

DUIZEND MAAL MIJN EXCUSES!!!!!!!! DACHT DAT DE KAART ÓF TOT ZATERDAG 6UUR ÓF VANAF 6UUR LOOPT!!!! NOGMAALS SORRY VOOR MIJN OZO DOMME VRAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

flyerke

UKMO was gisteren voor mijn streek verkeerd, EC zat was juist, EC rulez :p
Winter is coming

Der Rudi

Citaat van: grizzrh op vr 15 jan 2016 - 13:43
Hier valt een enkele verdwaalde vlok uit de lucht :P

En de rest gaat lekker via Belgisch Limburg en de Ardennen >:(
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

Powered by EzPortal