Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247146 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

jones

Hier was het ook leuk opstaan vanochtend met een laagje sneeuw, dat smaakt naar meer...! (alhoewel het al aan het smelten is)

Lucifer

Citaat van: Armand op vr 15 jan 2016 - 09:47
Best erg, vannacht niet veel gehad. Oke dat kan. Nu zijn de temperaturen lekker laag en trekt er een neerslagfront zowat de hele dag letterlijk 10-20km zuidwestelijker.... Om te janken  :'(

Armand,

Wij vallen hier sinds vanochtend in de prijzen. De oostkant van vlaams-brabant Belgie. Sinds een uur of 7 is het onophoudelijk beginnen sneeuwen door dat neerslagfront. Grote vlokken en sneeuw die onmiddellijk bleef liggen. Ondertussen al weg naar het werk in Brussel (waar zo goed als niks ligt) maar omstreeks een uur of acht vanmorgen lag er toch al 5-7cm regio Tienen - Sint-truiden. Temperatuur lag ook beduidend lager tijdens de neerslag. Rond + 0.5 graden


Hector Pascal

Moet zeggen dat de maximumtemperaturen zoals die nu voor morgen worden berekend behoorlijk tegenvallen. Het zou rond de 1 graad worden op zaterdag, maar is nu 4 graden.
Nul bestaat niet.

X-treme

De regen gaat hier over in kletsnatte sneeuw, wel mega grote vlokken.
Lang niet gezien.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Jan van Ooijen

Nieuwe GFS is ook wel aardig (nu een keer eerder dan Joep ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MauritsKuil

Echt vaag, binnen een aantal kilometers een wereld van verschil. In Assen west weinig sneeuw, in Assen zuid een compleet witte wereld.  :P

grizzrh

Doenrade, Limburg

GeneralDuke

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jan 2016 - 11:02
Nieuwe GFS is ook wel aardig (nu een keer eerder dan Joep ;)

Zijn die buien aan de kust gevolg van lake effect?

Citaat van: MauritsKuil op vr 15 jan 2016 - 11:07
Echt vaag, binnen een aantal kilometers een wereld van verschil. In Assen west weinig sneeuw, in Assen zuid een compleet witte wereld.  :P

Kan me herinneren dat ik een keer naar de middelbare school fietste (alweer een poos geleden ;D ), in dat dorp (6km fietsen) was het helemaal wit, de weg er naartoe was helemaal groen. Meerdere leerlingen uit verschillende windrichtingen merkten hetzelfde, dus het was echt een winters centrum in een groot groen gebied.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

jeffrey83

Die sneeuw buien voor Zeeland morgen en zondag ochtend..   Dat is natte sneeuw neem ik aan?

Mrkos

Citaat van: MauritsKuil op vr 15 jan 2016 - 11:07
Echt vaag, binnen een aantal kilometers een wereld van verschil. In Assen west weinig sneeuw, in Assen zuid een compleet witte wereld.  :P
Ik hoorde het ook ja. In het centrum ook een laagje, maar in Peelo amper iets.

Bacci

Citaat van: Armand op vr 15 jan 2016 - 09:47
Gelukkig zijn de hoofdruns van zowat alle bekende modellen weer bijgedraaid na die verschikkelijke 12z uitvoer van gisteren... Anders zag ik echt niet meer zitten haha  ;D

Wat zei ik nou gisteren  ;)  ;D

Tanneke

Citaat van: jeffrey83 op vr 15 jan 2016 - 11:18
Die sneeuw buien voor Zeeland morgen en zondag ochtend..   Dat is natte sneeuw neem ik aan?

Ik ga er maar gewoon van uit, kan het alleen maar meevallen ;)

martijn

Jan hoe kan het dat de modellen vannacht regen zien terwijl temps onder nul gaan?

lander20


gilleeesss

Lekker tot maandag geen vorst hier, dus vast ook geen sneeuw :) geniet ervan (Tact is 5°C, hoezo winter?)

zwoof

Citaat van: Hector Pascal op vr 15 jan 2016 - 10:28
Moet zeggen dat de maximumtemperaturen zoals die nu voor morgen worden berekend behoorlijk tegenvallen. Het zou rond de 1 graad worden op zaterdag, maar is nu 4 graden.

GFS heeft in de nieuwe run 1 tot 2 graden max voor ons gebied. Dauwpunt ligt maximaal rond 0 maar overwegend daaronder. Zie dus best aardige kansen op een laagje sneeuw.  ;)

Lothiriel

Valt nu echt enorm mooie sneeuw, dikke vlokken :p. Even regen deze voormiddag maar nu dikt het heel erg snel aan. Opmerkelijk. Temperatuur ook terug richting 0 graden gezakt.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

J

Hier in Den Haag, zo direct aan de kust, is wat korrelhagel het enige beetje winter tot nu toe. Hoop dat het deze winterperiode nog anders wordt.
Over de pluimen.. Lang geleden dat ik zo'n plotse koude kanteling heb gezien, wat mij dus best wat hoop geeft. Doorzetten aub.

Lothiriel

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Hector Pascal

Citaat van: zwoof op vr 15 jan 2016 - 11:52
GFS heeft in de nieuwe run 1 tot 2 graden max voor ons gebied. Dauwpunt ligt maximaal rond 0 maar overwegend daaronder. Zie dus best aardige kansen op een laagje sneeuw.  ;)
Mijn ervaring met sneeuw is dat we altijd net niet goed zitten. Ik heb nog geen sneeuwvlok gezien, wel veel regen gisteravond. Terwijl geografisch toch goed liggen. Bovendien als er hier sneeuw wordt voorspeld, valt het altijd tegen...
Hemelsbreed liggen we ongeveer 6 kilometer uit elkaar, dus als jij morgen sneeuw hebt...
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal