Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247254 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

flyerke

Citaat van: Extremissimorum op vr 15 jan 2016 - 08:22
Als je EC oper van gisterenavond geloofd zou hebben zou er gisteravond geen sneeuw gevallen zijn in Noord-Holland.

Dus.

en toch zoals gisteren liet EC de regen in sneeuw transformeren ts 21H en 00H en dit gebeurde daadwerkelijk ook, weliswaar een uurtje later maar tegen 00H was de sneeuw terug regen. Vond ik echt knap. Kijk al uit naar nieuwe neerslagkaartjes en tempkaartjes
Winter is coming

Marsel

Hier te Woensdrecht regen met kletsnatte vlokken er tussendoor. Dwarrelen doet het niet, eerder vallen, echt kletsnat. Maar goed, we hebben in ieder geval sneeuw gezien deze beroerde winter. Ongekend rotweer ook met die wind erbij.

Viel me trouwens nog reuze mee hoe groot de vaste fractie op de kop van de ingedraaide occlusie uiteindelijk is geworden, met dus lokaal nog wel redelijke accumulatie. Dat laatste had ik niet zozeer verwacht eigenlijk. Meevallertje voor hen die nu een (smeltend) laagje hebben liggen!

Joep

Citaat van: Extremissimorum op vr 15 jan 2016 - 08:22
Als je EC oper van gisterenavond geloofd zou hebben zou er gisteravond geen sneeuw gevallen zijn in Noord-Holland.

Dus.
dus.....ik snap wat je bedoeld, was misschien wat kort door de bocht in mijn tekst....wat ik wilde zeggen is dat volgens bijgevoegd kaartje van EC regen wordt voorspeld....en dat het misschien wel gaat sneeuwen dat zou best kunnen alleen niet volgens dat kaartje

Jan van Ooijen

Hirlam met de sneeuw voor morgen, kaarten niet te letterlijk nemen. Bovenluchttemperaturen zijn oke voor sneeuw echter in de kustgebieden is het wat minder en ga ik uit van natte sneeuw icm regen/buien





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


Joep


Bacci


grizzrh

GFS ziet er naar mijn mening qua Temp weer een stuk beter uit dan gisteravond!
Doenrade, Limburg

hesselsjoerd

Als ik het goed heb gezien ontstaat er nu een nieuw hoog bij zuid sandinavie die vervolgens naar ons afzakt, iets wat eerst niet in de kaarten stond?

zwoof

Citaat van: grizzrh op vr 15 jan 2016 - 09:03
GFS ziet er naar mijn mening qua Temp weer een stuk beter uit dan gisteravond!

Klopt! EC lijkt ook beter te zitten hoorde ik.... Kan jij dat al bevestigen Jan?

Edit: Oh, ik zie 'm al nu.. Oper geeft langer winter.. t/m 22e  ;)

Ed Deijkers

Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Jan van Ooijen

Citaat van: zwoof op vr 15 jan 2016 - 09:08
Klopt! EC lijkt ook beter te zitten hoorde ik.... Kan jij dat al bevestigen Jan?

Edit: Oh, ik zie 'm al nu.. Oper geeft langer winter.. t/m 22e  ;)

Mwoah ietsjes beter.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof


Jan van Ooijen

Citaat van: zwoof op vr 15 jan 2016 - 09:21
Hmm, maar kijken hoe het afloopt.  Thx, voor het stukje....  :)

Haha, plaatste daarnet de oude pluimen nog... Laatste dagen veel problemen met die pluimen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankyman

Ik vroeg me als leek al af wat er ' beter ' was aan die pluimen haha

Jan van Ooijen

Spectaculair: nieuwe hoofdruns modellen slaan dooiaanval af



Het is echt ongelofelijk: beide hoofdruns van beide grote modellen slaan de dooiaanval komende dindag af! Het Amerikaanse model laat het nu vriezen tot en met 23 januari en het Europese model tot en met 22 januari. Hierboven de laatste ijsdag in het Amerikaanse model. Hier zie je dat ook echt het hele ensemble behoorlijk is veranderd. Ja de zwarte hoofdrun zit onderin tijdens de berekende ijsdagen maar  van een 80% cluster voor de dooiaanval is niets meer over. het is nu een waaier geworden met vele gradaties. Dat is dan een "duimbare" situatie.

Lees het hele artikel op: http://bit.ly/1KgRdyK
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jan 2016 - 09:27
Haha, plaatste daarnet de oude pluimen nog... Laatste dagen veel problemen met die pluimen

Ik zag het! Was al geschrokken. Heb ze gelijk opgeslagen om te vergelijken om vervolgens verhaal te halen.  Nu zie ik dat je al gereageerd hebt!  Haha!  ;D

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jan 2016 - 09:37
Spectaculair: nieuwe hoofdruns modellen slaan dooiaanval af



Het is echt ongelofelijk: beide hoofdruns van beide grote modellen slaan de dooiaanval komende dindag af! Het Amerikaanse model laat het nu vriezen tot en met 23 januari en het Europese model tot en met 22 januari. Hierboven de laatste ijsdag in het Amerikaanse model. Hier zie je dat ook echt het hele ensemble behoorlijk is veranderd. Ja de zwarte hoofdrun zit onderin tijdens de berekende ijsdagen maar  van een 80% cluster voor de dooiaanval is niets meer over. het is nu een waaier geworden met vele gradaties. Dat is dan een "duimbare" situatie.

Lees het hele artikel op: http://bit.ly/1KgRdyK

Dat is inderdaad best spectaculair te noemen, ik had er gisteren eigenlijk geen cent meer voor gegeven.  :)



Armand

Best erg, vannacht niet veel gehad. Oke dat kan. Nu zijn de temperaturen lekker laag en trekt er een neerslagfront zowat de hele dag letterlijk 10-20km zuidwestelijker.... Om te janken  :'(

Gelukkig zijn de hoofdruns van zowat alle bekende modellen weer bijgedraaid na die verschikkelijke 12z uitvoer van gisteren... Anders zag ik echt niet meer zitten haha  ;D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal