Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247269 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.


lambik

Citaat van: Tanneke op do 14 jan 2016 - 23:11
Hmm, hier in zeeland is het voornamelijk vrij nat. Tuin staat ongeveer blank omdat de afvoer het vele water niet aan kan. Als het nou eens een paar graden kouder was geweest... MaarJa, we kunnen niet alles hebben :)
om het nog maar niet over de wind te hebben @ schutting houd het nog maar net vol...... :-\

menzo


Siebenvm

Citaat van: joboy52 op do 14 jan 2016 - 23:13
Ik weet niet of het midden nog veel kans maakt, het laagje gaat hiervoor teveel oostelijk lijkt me.

Volgens mij gaat het midden nog sneeuw krijgen. De draai die het lagedrukgebied maakt gaat ook nog over het midden van het land terecht komen. Hirlam, Harmonie en EC gaven dit al aan en ook in de pluim is het goed te zien.

joboy52

Citaat van: Siebenvm op do 14 jan 2016 - 23:23
Volgens mij gaat het midden nog sneeuw krijgen. De draai die het lagedrukgebied maakt gaat ook nog over het midden van het land terecht komen. Hirlam, Harmonie en EC gaven dit al aan en ook in de pluim is het goed te zien.

Ik hoop het  :D

Kres

Hier kraak heldere zwarte hemel bezaaid met sterren.. :)

Midden wordt volledig gemist.

joboy52

Citaat van: Kres op do 14 jan 2016 - 23:26
Hier kraak heldere zwarte hemel bezaaid met sterren.. :)

Midden wordt volledig gemist.

Ik denk dat omgeving Amersfoort/Barneveld nog wel een kans maakt.

NitroGenetics

modellen hebben het mooi fout, hier in hoogeveen in slechts 15 minuten al een dikke cm sneeuw gevallen met sneeuwvlokken die een doorsnee van 4/5 cm hebben, belachelijk grote vlokken in jaren niet meer gezien!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Geniet er van jongens, hier loopt temp weer op. Geen winter hier, heb tenminste wel eens sneeuw gevoelt eventjes. Komende nacht wordt het hier ook gwn warm en morgen zag ik volgens hirlam ook tegen de 5graden op middernacht

Lothiriel

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Bacci

Pff zoveel neerslag op weg naar belgie (misschien zuid nederland?) en Limburg. Misschien dat de kustprovincies nog wat buien vanuit zee krijgen.

lander20

klopt niet altijd die buienradar hij geeft regen in nl en daar sneeuw het op sommige plekken!


hier regen en sneeuw gemengd

hesselsjoerd

Ik heb het idee dat de boel weer wat activeert. Het noorden komt sws niet meer aan de beurt.. Morgen weer hopelijk sneeuwbuien  ;D

joboy52

Citaat van: hesselsjoerd op do 14 jan 2016 - 23:40
Ik heb het idee dat de boel weer wat activeert. Het noorden komt sws niet meer aan de beurt.. Morgen weer hopelijk sneeuwbuien  ;D

Inderdaad, hopelijk nog iets meer aan de zuidkant  :)

WinschoterWeer

Ik ben écht blij dat er nu ergens anders sneeuw valt dan in het Noordoosten.....puur om van het gezeik af te zijn dat het hier in het Noordoosten altijd sneeuwt en elders niet, wat natuurlijk totale onzin is. Hoe vaak ik sneeuwbuien onder ons door heb zien krullen, terwijl het westen, zuiden en oosten een fijne sneeuwdump kregen is ook menigmaal gebeurd. En het is hen door de Groninger van harte gegund! Ik heb dan ook vreselijk goed nieuws voor sommigen....Hier is het droog. Geen vlok te bekennen. Verder ben ik oprecht blij dat die vreselijke gladheid / ijzel verdwenen is. Winterse perikelen zijn oké, maar op sommige plekken was het hels !! Hopelijk kunnen sommigen nu rustig slapen. Wat best wel aandoenlijk is...  ;) Excuses voor deze sarcastische bijdrage, maar het is zoals het is. Ik wens een ieder een hele fijne winterprik (zoals het nu lijkt) en probeer eens te accepteren dat moeder natuur niet te sturen valt en pluk de dag als de winter of het wintertje voor je deur staat zoals komend weekend.  Ik kan enorm genieten van de onderbouwde berichten, kaartjes en andere positie bijdragen.

Dank !

1 tip: ga nog meer naar buiten.

hesselsjoerd

Perfect verwoord! Volgende keer komen wij weer, of beter het hele land l!

samverhoeven

Hier al ongeveer een uur sneeuw, blijft al enige tijd op de auto's liggen en het begint nu ook op de daken en gras te blijven liggen.Ik had echt niet verwacht dat ik hier vanavond nog sneeuw ging zien. :D

zwoof

Citaat van: WinschoterWeer op do 14 jan 2016 - 23:46
Ik ben écht blij dat er nu ergens anders sneeuw valt dan in het Noordoosten.....puur om van het gezeik af te zijn dat het hier in het Noordoosten altijd sneeuwt en elders niet, wat natuurlijk totale onzin is. Hoe vaak ik sneeuwbuien onder ons door heb zien krullen, terwijl het westen, zuiden en oosten een fijne sneeuwdump kregen is ook menigmaal gebeurd. En het is hen door de Groninger van harte gegund! Ik heb dan ook vreselijk goed nieuws voor sommigen....Hier is het droog. Geen vlok te bekennen. Verder ben ik oprecht blij dat die vreselijke gladheid / ijzel verdwenen is. Winterse perikelen zijn oké, maar op sommige plekken was het hels !! Hopelijk kunnen sommigen nu rustig slapen. Wat best wel aandoenlijk is...  ;) Excuses voor deze sarcastische bijdrage, maar het is zoals het is. Ik wens een ieder een hele fijne winterprik (zoals het nu lijkt) en probeer eens te accepteren dat moeder natuur niet te sturen valt en pluk de dag als de winter of het wintertje voor je deur staat zoals komend weekend.  Ik kan enorm genieten van de onderbouwde berichten, kaartjes en andere positie bijdragen.

Dank !

1 tip: ga nog meer naar buiten.


Ik blijf lekker binnen, het regent mij te hard!  ;)

Peterg

Hier in Appelscha,(frl) regen, regen en nog es regen Tact: 1.8 °C

Powered by EzPortal