Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247190 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Kres

is ook mooi te zien bij de sneeuwradar. Dan het plaatje van 22:15. Sneeuw breidt zich aardig uit. De zone die over Belgie trekt is ook in vorm van sneeuw.

Bacci

Citaat van: Armand op do 14 jan 2016 - 22:20
Niet jezelf voor de gek gaan houden! Met deze pluim is de kans op standvastig winterweer gewoon erg klein. Het is niet anders.

Let jij nou maar op de neerslag die jou kant op komt, hoop dat je sneeuw krijgt zodat jij ook weer positiever wordt :P
Neehoor geintje, begrijp wat je zegt. Maar was dit niet hoe de pluim er eerst uitzag? en toen opeens kouder werd op langer termijn en nu weer zachter? ik zeg het maar, kansen zijn ook maar kansen.

Wind hier nu ook uit het noordwesten!

menzo


Jenkie

Volgens buienradar hier in het uiterste oosten sneeuw, maar er valt gewoon regen...

Ijsbloem

 8) Ach ja, '' gelukkig hebben we de foto's nog ''
Schiphol.
15 - 1       min  + 1.C   max .  5.C    neerslag    : regen/korrelhagel
16-  1         ._      -0.C     ._     +4.C        ._           :  geen
17-  1         ._       -2.C             +2.C                      : lichte natte sneeuw
18-  1                    -1.C             +3.C                     :geen
19-  1                    +1                +6.C                    :bui
20- 1                     +5.C            +9.C                     : lichte regen
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Vindead

Pfff Rotterdam is zo'n beetje de warmste plek van Nederland op dit moment. Derhalve is de neerslag die hier valt ook uiterst vloeibaar. Ik denk dat ik mijn hoop maar moet vestigen op zaterdag.  :-\

Wat betreft de lange termijn lijkt het erop dat het warmer gaat worden. Gelukkig zie ik nog een klein aantal leden dat voor aanhoudende kou gaat. Zolang er nog mogelijkheden tot koud(er) weer zijn, kunnen/mogen we in ieder geval nog blijven hopen.  :P

flyerke

sneeuw in Gavere (oost vlaanderen, België), accumuleert op daken, auto's gras, nog niet op het wegdek
Winter is coming

J

Citaat van: Vindead op do 14 jan 2016 - 22:46
Pfff Rotterdam is zo'n beetje de warmste plek van Nederland op dit moment. Derhalve is de neerslag die hier valt ook uiterst vloeibaar. Ik denk dat ik mijn hoop maar moet vestigen op zaterdag.  :-\

Wat betreft de lange termijn lijkt het erop dat het warmer gaat worden. Gelukkig zie ik nog een klein aantal leden dat voor aanhoudende kou gaat. Zolang er nog mogelijkheden tot koud(er) weer zijn, kunnen/mogen we in ieder geval nog blijven hopen.  :P
Zie het inderdaad ook nog wel gebeuren dat Zuid-Holland, Zeeland (en delen van west-Brabant) straks als enige geen sneeuw hebben gehad na deze winterprik haha. Achja.. Misschien zaterdag.

Vigo


TMCThomas

ook hier valt gewoon regen bij een temperatuur van 3,6 graden  :(

Bacci

Wow KNMI komt nu pas met code geel voor gladheid, Noord Holland, Flevoland, Friesland.

menzo

Natte sneeuw in Amsterdam nu, hopen dat het over gaat in droge sneeuw.

TMCThomas

Mooie windkaart, Kunt precies zien waar de kern zich bevind.

Murk


Kres

Wel mooi hoe het toch nog allemaal zo onvoorspelbaar is gebleken :)
Heb net even naar buiten gekeken en kon de sterren zien. :)

TMCThomas


gilleeesss

Neerslag is denkik weer regen hier

edit: dauwpunt van 0.5°C naar 1°C nu, maar is gwn eventjes droog hier in Izegem. Kvind de pluim wel tegenvallen weer

Tanneke

Hmm, hier in zeeland is het voornamelijk vrij nat. Tuin staat ongeveer blank omdat de afvoer het vele water niet aan kan. Als het nou eens een paar graden kouder was geweest... MaarJa, we kunnen niet alles hebben :)

Bacci

Citaat van: TMCThomas op do 14 jan 2016 - 23:07
Volgens pluim morgen sneeuw.

Dat is nu, donderdagnacht/vrijdagochtend.

Actueel, magische sneeuwvlokken! woohoo! Amsterdam pakt nog net dat puntje mee! (wat een geluk zeg, tis niet veel maar tis het wel echt waard, veel beter dan niets, ok nu overdrijf ik misschien, maar tis sneeuw!).

joboy52

Citaat van: Bacci op do 14 jan 2016 - 23:12
Dat is nu, donderdagnacht/vrijdagochtend.

Ik weet niet of het midden nog veel kans maakt, het laagje gaat hiervoor teveel oostelijk lijkt me.

Powered by EzPortal