Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247134 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Even over het nu, ik ben benieuwd wat deze mooie depressie nog in petto heeft.







gilleeesss

Het warmt hier op............... weg 1% hoop datik had dat alles wat kouder ging worden dan normaal :(

Jelle

Citaat van: Armand op do 14 jan 2016 - 19:31
Die buienstraat die voor vannacht/morgenochtend aanvankelijk boven Limburg voorspeld werd, wordt nu opeens ook 100 km zuidelijker berekend bij de meeste modellen, waardoor Limburg buiten schot valt. Virtueel van een mooie sneeuwkans en vorstperiode gisteravond/vanmorgen voorspeld, naar een sneeuwloze koude zondag en maandag nu voorspeld. Eens kijken wat de werkelijk wordt, maar de moed begint me langzaam toch flink te zakken actueel  :'(

Dit lijkt mij wel het meest realistisch. Het is inderdaad jammer maar opmerkingen hier als 'het kan morgen weer anders zijn' zie ik nu even niet gebeuren. Ook morgen verwacht ik dezelfde uitkomst. Het lijkt erop dat de orkaan haar koers blijft volgen en dan is het vanaf maandagavond gewoon gebeurt met de winterkansen. Ik zeg, geniet van vooral een schitterende zondag met lokaal een ijsdag en zaterdag op zondag en zondag op maandag twee koude nachten met overal 0 tot -5 graden.

Mrkos

Citaat van: Armand op do 14 jan 2016 - 19:31
Die buienstraat die voor vannacht/morgenochtend aanvankelijk boven Limburg voorspeld werd, wordt nu opeens ook 100 km zuidelijker berekend bij de meeste modellen, waardoor Limburg buiten schot valt. Virtueel van een mooie sneeuwkans en vorstperiode gisteravond/vanmorgen voorspeld, naar een sneeuwloze koude zondag en maandag nu voorspeld. Eens kijken wat de werkelijk wordt, maar de moed begint me langzaam toch flink te zakken actueel  :'(
Komt dat niet door orkaan Alex die al deze onzekerheid brengt?  Dus mocht de koers veranderen de kaarten weer anders geschud zijn?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TimK21

Citaat van: Bacci op do 14 jan 2016 - 19:36
Even over het nu, ik ben benieuwd wat deze mooie depressie nog in petto heeft.



Ik weet niet waar je benieuwd voor bent, maar geef de mensen nu geen valse hoop.
Hooguit wat natte sneeuw her en der met in het allergunstigste geval in Zuid-Zuid-Limburg een tijdelijk wit wereldje. Meer zit er gewoon simpelweg niet in.
Challenge accepted!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Nopie

Niemand over EC? Is bar slecht in navolging van GFS. Een winterprikje van niks waarna we weer de lente in schieten. Typerend voor deze *$#@winter. >:(

pascal

Nieuwe EC waardeloos voor winter, 3 daagjes koud en hop volle WC, met ruim 10 graden.

Bacci

Citaat van: TimK21 op do 14 jan 2016 - 19:42
Ik weet niet waar je benieuwd voor bent, maar geef de mensen nu geen valse hoop.
Hooguit wat natte sneeuw her en der met in het allergunstigste geval in Zuid-Zuid-Limburg een tijdelijk wit wereldje. Meer zit er gewoon simpelweg niet in.

Nouja ik geniet van alle aspecten in het weer, gaat me niet altijd om het resultaat. Dit is gewoon een mooie en interessante situatie.

TaL

Mss best dat ik me vooral 'vastgepind' heb aan de noordwesterstorm vanavond ipv winter. :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Joep


TimK21

Citaat van: Bacci op do 14 jan 2016 - 19:49
Nouja ik geniet van alle aspecten in het weer, gaat me niet altijd om het resultaat. Dit is gewoon een mooie en interessante situatie.

No offense uiteraard, maar er is weinig spectaculairs aan dit weer toch? Het is een lagedrukgebiedje zoals velen, met wat regen, beetje wind, en dus dan misschien wat natte sneeuw plaatselijk. Ik moet toch zeggen dat bijna élk scenario op elke kaart van elk model er spannender uitzag voor vandaag dan wat zich nu afspeelt...
Challenge accepted!

Energizer85

Tjongejongejonge wat een deceptie weer... Zelfs geen sneeuw... Die modellen hebben me weer eens flink beetgenomen... Voor de zoveelste keer...

Flippie Flink

Citaat van: Bacci op do 14 jan 2016 - 19:49
Nouja ik geniet van alle aspecten in het weer, gaat me niet altijd om het resultaat. Dit is gewoon een mooie en interessante situatie.
Bravo Bacci! Mijn derde (ofzo) bericht is een schouderklopje voor je meteorologische houding!  :)

Joep


Joep

Dauwpunttemps zijn dan weer wel weer redelijk voor het westen
Geld ook voor temps op 1500 meter en 5 km






Eric

@Armand. De nieuwste EC geeft toch best wel sneeuw voor hier, toch??

Extremissimorum

Matige natte sneeuw nu. Vlokken van 3cm.
Blijft natuurlijk niet liggen.

Wel mooi gezicht! Ik ben met weinig tevreden.

Vigo

Hier in Alkmaar was er net ook (natte)sneeuw, auto ruiten vol met sneeuw, toch weer zon lekker wintergevoel, heerlijkkk

Powered by EzPortal