Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247182 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

PatrickM

Zie ik nu een stuk minder warme leden aan het eind van de week?
Gemiddelde krabbelt ook niet meer zo snel omhoog.


Extremissimorum

Citaat van: martijn op di 12 jan 2016 - 21:36
Lijken telkens meer leden ook op lange termijn voor kou

Ja dat valt mij ook op. En daar put ik weer hoop uit.

Ben nu toch wel heel benieuwd naar zaterdag...

gilleeesss

Citaat van: Basxt op di 12 jan 2016 - 21:38
Wat houdt dat precies in? :)

Dat de andere leden hem niet echt volgen, oper gaat voor warmer weer op het einde van de pluim, terwijl de andere leden van ECMWF voor voortzetting van de 'koude' blijft gaan. (maar naar lange termijn moet je niet (te) snel kijken) DUS: pluim is goed (en verbetert met vorige pluimen)

Invicta

Ondanks dat de Oper onderin zit lijkt de pluim mij een stuk beter dan de vorige. Spreiding is veel minder, zeker op de korte en ML termijn.

Unknown-user1778

die sneeuwkansen zijn geweldig voor Zuid Oost! Als dat uitkomt dan wordt het leuk touren met de auto met mijn date en warme chocomel slagroom  ;D eindelijk zijn onze (mijn) gebeden gehoord   ;D

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op di 12 jan 2016 - 21:40
Dat de andere leden hem niet echt volgen, oper gaat voor warmer weer op het einde van de pluim, terwijl de andere leden van ECMWF voor voortzetting van de 'koude' blijft gaan. (maar naar lange termijn moet je niet (te) snel kijken) DUS: pluim is goed (en verbetert met vorige pluimen)

Aan het eind van de tiendaagse wel grote spreiding: van +13 tot -13, 26 graden verschil! Gemiddeld wel kouder.

Citaat van: dennis089 op di 12 jan 2016 - 21:42
die sneeuwkansen zijn geweldig voor Zuid Oost! Als dat uitkomt dan wordt het leuk touren met de auto met mijn date en warme chocomel slagroom  ;D eindelijk zijn onze (mijn) gebeden gehoord   ;D

Hohoho! We zijn er nog niet. Is allemaal nog virtueel.

Basxt

Citaat van: gilleeesss op di 12 jan 2016 - 21:40
Dat de andere leden hem niet echt volgen, oper gaat voor warmer weer op het einde van de pluim, terwijl de andere leden van ECMWF voor voortzetting van de 'koude' blijft gaan. (maar naar lange termijn moet je niet (te) snel kijken) DUS: pluim is goed (en verbetert met vorige pluimen)

Duidelijk! Thanks!

Hier de 15 daagse:


bisoutje

Citaat van: Basxt op di 12 jan 2016 - 21:54
Duidelijk! Thanks!

Hier de 15 daagse:



Dit is de oude pluim van vanochtend.

geen plaatjes mee quoten svp

Sven

Laat maar snel die Lente komen na het eerste onweer van vanavond  ::) of niet Marsel :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Energizer85

Voor donderdag en vrijdag nog steeds spreiding te bespeuren... Haha het lijkt wel of het nu al 100 keer van koud naar zacht naar koud gaat...

ron12

Citaat van: dennis089 op di 12 jan 2016 - 21:42
die sneeuwkansen zijn geweldig voor Zuid Oost! Als dat uitkomt dan wordt het leuk touren met de auto met mijn date en warme chocomel slagroom  ;D eindelijk zijn onze (mijn) gebeden gehoord   ;D
Ja geweldig ;D  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Citaat van: dennis089 op di 12 jan 2016 - 21:42
die sneeuwkansen zijn geweldig voor Zuid Oost! Als dat uitkomt dan wordt het leuk touren met de auto met mijn date en warme chocomel slagroom  ;D eindelijk zijn onze (mijn) gebeden gehoord   ;D
Welke gebeden, een date ? of de sneeuw ? :-P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

JPP78

Citaat van: Bacci op di 12 jan 2016 - 21:15
Lekker positief bericht dit, echt heerlijk!
http://www.wintersportweerman.nl/2016/01/12/70820/droge-sneeuw-en-matige-vorst-in-avondberekening-mooie-springplank/

''Maar om nu al terwijl we de mooie winterdagen tegemoet gaan met weerkaarten vol leuke verrassingen ontstemd te zijn over wat daarna weer komt?''
geweldig ja, die man moet schrijven van weer berichten worden ofzo haha  ;D, volg hem al een tijdje en hij brengt het leuk!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

hesselsjoerd

Ik had de hoop opgegeven voor LT, maar nu een groot aantal leden toch kou op LT, met als kers op de taart de control run  :-* Zo zie je maar weer nooit verder kijken dan 6 a 7 dagen  ;D ;D

Jelle

Citaat van: fgfredje op di 12 jan 2016 - 22:01
het is en blijft nog steeds koffie dik kijken. kan morgen zo weer anders zijn al hopen we  van niet.

OOK DIT IS DE PLUIM VAN VANOCHTEND!!

Pluim is duidelijk een stukje kouder. Zo ook te zien op winterplaza! Mooie pluim als het gaat om een verbetering. Vorst is er ruim 3 - 4 dagen langer. Geeft hoop. En UKMO mogelijkheden.

PatrickM

Dat is de goede pluim hoor. Zie bovenin de pluim starttijd 12UTC.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Ik moet zeggen UKMO is de afgelopen dagen nauwelijks afgeweken als t gaat om drukgebieden en kou... EC vanmorgen enigsinds, maar als de kou er echt gaat komen, en we kruipen langzaamaan richting betrouwbare termijn, dan worden UKMO en EC wel mijn modellen qua winter....

Thunderfreak

Citaat van: PatrickM op di 12 jan 2016 - 22:14
Dat is de goede pluim hoor. Zie bovenin de pluim starttijd 12UTC.
Er stond eerst toch duidelijk 00UTC. Aangepast dus

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal